een Stelletje e*&*#&$#(# kels hebben de motorkap van mijn BX beschadigd. er is zo’n vlinder ding op gelegd en vervolgens aangestoken. er loopt nu een brandspoor van witte spikkeltjes van de voorkant tot de achterkant van de motorkap. Aan het einde is het pikzwart ingebrand
iemand nog tips om het weer een beetje weg te krijgen?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
WTF
Hoe durven ze
Geen grijntje respect voor de BX hebben die gasten… Ben bang dat je met flink poetsen niet alles eraf krijgt, maar ik zou je toch aanraden om vooral goed te poetsen met bijvoorbeeld Commandant. Succes ermee.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Allemaal jaloezie…
De sukkels.
Daarom had ik mijn bix ook helemaal aan het einde van de oprit gezet. en toen mijn vaders auto en toen die van mijn moeder.
Dus niemand kon erbij.
Mvg Joost
worb80 schreef:WTF
Hoe durven ze
Geen grijntje respect voor de BX hebben die gasten… Ben bang dat je met flink poetsen niet alles eraf krijgt, maar ik zou je toch aanraden om vooral goed te poetsen met bijvoorbeeld Commandant. Succes ermee.
Commandant is tijdelijke oplossing.
Kijk wat je met goed wassen en poetsen kunt doen. Ik ben namelijk bang dat je lak verbrand is.
Als ik de daders te pakken krijg vouw ik ze 4x om een boom heen en vervolgens rij ik er met de bx tegenaan
(hoewel, zonde vd bx)
aan de andere kant… ik moest toch nog een nieuwe motorkap hebben. gelijk mooie gelegenheid ervoor
Ongelofelijk he tip voor de volgende keer doe er een hoes om heen liefst een oude die dingen kunnen slecht fikken heb ik ook gedaan
maar denk dat het inderdaad goed poetsen wordt met commedant
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
ben in elk geval blij dat ze mijn zx met rust hebben gelaten. de kosten daarvoor zijn over het algemeen hoger als voor de bx…
metro2005 schreef:aan de andere kant… ik moest toch nog een nieuwe motorkap hebben. gelijk mooie gelegenheid ervoor
Jouw “voordeel” hierbij is weer dat er heel veel motorkappen in Vert Triton zijn te vinden. Jij hebt neem ik aan een lange motorkap op je GTi :
Dat wordt dan misschien weer wat moeilijker, maar kijk eens goed rond op marktplaats; daar wordt regelmatig BX-plaatwerk aangeboden.
Ami 8 Club (1970)
metro2005 schreef:ben in elk geval blij dat ze mijn zx met rust hebben gelaten. de kosten daarvoor zijn over het algemeen hoger als voor de bx…
Mijn eigen BX staat niet voor de deur, ik ga binnenkort toch maar eens kijken of die de nacht van 31 december heeft overleefd….
Ami 8 Club (1970)
Inderdaad klote. Zelf heb ik hem tijdens oud en nieuw ook uit de gevarenzone gezet buiten het dorp bij de garage en hij is er gelukkig heelhuids vanaf gekomen. Wel is de motorkap waarschijnlijk een keer gebruikt als opstapje van voor een paar kinderen met zand onder hun schoenen…
Ik heb een triton Vert motorkap maar die heeft ook brandschade.
Was iemand met benzine een mooi vuurtje aan het stoken, gevolg…
Toen ik terug kwam bij m’n auto was m’n auto helemaal grijs.
Op de motorkap zaten benzinvlekken die al te ver ingetrokken waren.
Nu dus 2 rare plekken op m’n motorkap.
Maar dat maakt nu niet meer uit.
M’n andere bix heeft gelukkig een vrij nieuw gespoten motorkap.
Krijg je hiervoor iets terug van de verzekering?
rocco schreef:Krijg je hiervoor iets terug van de verzekering?
Dit valt toch onder vandalisme? volgens mij is dat niet gedekt (bij mij althans niet)
Ligt eraan hoe je verzekerd bent he
Maktub schreef:Ligt eraan hoe je verzekerd bent he
Ja uiteraard.. ik heb gewoon WA met aanvullend glas enzo.
als je All Risk hebt, is het natuurlijk wel gedekt, maar dat heeft bijna niemand, en al helemaal niet op een BX. de premie is hoger dan de betaalde prijs voor de BX…
Met WA+ (aanvullend) is vandalisme gedekt, maar alleen als er een dader aan te wijzen is. Ik neem aan dat die vandaal niet zijn naamkaartje heeft achtergelaten, hoe dan ook een kromme voorwaarden voor de dekking van vandalisme
Ik zet mijn auto op 31 december altijd in de ondergrondse parkeergarage voor de bewoners in het blok waar mijn tante woont. Afgelopen 31 december stond mijn auto gezellig tussen een DS en de C3 van mijn tante