XBXG schreef:Eerlijk gezegd had ik juist het topic gestart om de verhalen te horen van hoe men er toen over dacht. Dat mensen de BX nu kunnen waarderen, is in elk BX-topic al te lezen.
Dus ik laat het maar even lekker zo.
ik bedoelde ook citroenc2. ik geef je groot gelijk dat je het zo laat. ik ben wel benieuwd naar de bijdrage van waterman aan dat andere topic, zou het haast gaan starten
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:dubbeltjes komen altijd in het verzamelgedeelte onder het vakje terecht. en daar vind ik ze nog steeds als ik in een vreemde bx kijk.
overigens is het doooodzonde dat we die muntjes niet meer hebben.
Ja, vroegâh was alles betâh! Niet alleen het geld, maar ook de autoos
Ich bin ein Breaker
niet waar, maar de dubbeltjes wel.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:niet waar, maar de dubbeltjes wel.
Ja, idd, die voelden wel meer aan als een echt dubbeltje he? Een 10 eurocent muntje kan ik toch maar geen band mee voelen. Vooral de wissel van 2 koperen stuivers naar 1 mooi nikkelen dubbeltje had wel wat speciaals, kleiner maar fijner.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: Waarom was de BX zo populair?
XBXG schreef:Wat waren vanaf begin 1983 de redenen waarom Nederlanders een BX kocht?
Omdat Nederlanders een slechte smaak hadden en omdat je voor dat geld een ruime auto kreeg die toevallig comfortabel veert.
Re: Waarom was de BX zo populair?
ieksEmmu schreef:Omdat Nederlanders een slechte smaak hadden en omdat je voor dat geld een ruime auto kreeg die toevallig comfortabel veert.
Breng jij eerst die 2 liter maar es naar de sloop en ga in die V6 rijden. Dan mag je ook meepraten
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
karel schreef:hel1 schreef:niet waar, maar de dubbeltjes wel.
Ja, idd, die voelden wel meer aan als een echt dubbeltje he? Een 10 eurocent muntje kan ik toch maar geen band mee voelen. Vooral de wissel van 2 koperen stuivers naar 1 mooi nikkelen dubbeltje had wel wat speciaals, kleiner maar fijner.
Gebruiken jullie nog muntjes? Dat is zo half-an-hour-ago…....
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
nee. ik gebruik ze niet meer, maar, net als een telefoon met een draaischijf, of een auto zonder airbag, het zijn leuke hebbedingetjes
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:nee. ik gebruik ze niet meer, maar, net als een telefoon met een draaischijf, of een auto zonder airbag, het zijn leuke hebbedingetjes
Precies, voor betalingen hebben we de pinup-pas; muntjes moet je alleen opbergen als iemand meent ze je te moeten geven of voor supermarktkarretjes, parkeermeters uit het jaar nul etc.
Doet me eraan denken dat het bakje van de klok ook prima geschikt is om de portefeuille bocht-proef op te leggen. En onder normale omstandigheden ligt er een rubber matje met mijn telefoon.
Ich bin ein Breaker
ach de bx wordt wel klassiek en ook wel polulair gezien de taxatie prijzen
hel1 schreef:nee. ik gebruik ze niet meer, maar, net als een telefoon met een draaischijf, of een auto zonder airbag, het zijn leuke hebbedingetjes
Toch zijn die muntjes makkelijk voor de autowasbox.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:hel1 schreef:nee. ik gebruik ze niet meer, maar, net als een telefoon met een draaischijf, of een auto zonder airbag, het zijn leuke hebbedingetjes
Toch zijn die muntjes makkelijk voor de autowasbox.
dubbeltjes???
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:nee. ik gebruik ze niet meer, maar, net als een telefoon met een draaischijf, of een auto zonder airbag, het zijn leuke hebbedingetjes
Een autotelefoon met draaischijf in je BX, dát is pas retro…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:hel1 schreef:nee. ik gebruik ze niet meer, maar, net als een telefoon met een draaischijf, of een auto zonder airbag, het zijn leuke hebbedingetjes
Een autotelefoon met draaischijf in je BX, dát is pas retro…
Ik heb ooit eens een hoorn van een T65 aan mijn pocketline swing gevogeld, en dan uit je binnenzak halen als je gebeld word….ha ha
Test
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
karel schreef:hel1 schreef:nee. ik gebruik ze niet meer, maar, net als een telefoon met een draaischijf, of een auto zonder airbag, het zijn leuke hebbedingetjes
Een autotelefoon met draaischijf in je BX, dát is pas retro…
Dat kan!
Of gewoon één van de eerste modellen GSM´s, past ook wel bij een BX.
Eveneens ben ik tevens ook.