Totaal aantal Berichten: 355
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Onderstaande quote van Willem is (denk ik) waar; maar zijn er nog meer argumenten om de auto op de korte ritjes te laten staan.
[quote data=”” author=“Willem” date=“1252147597”]Let wel, hoe vaker korte ritjes, hoe hoger het verbruik wordt, dus 200 keer 20 km is duurder rijden dan 40 keer 100km rijden
Ik zou daar nog drie stellingen aan toe willen voegen:
[list]stelling 1; dat een auto die vaak met koude motor gereden wordt, eerder olie gaat gebruiken.[/list:u][list]stelling 2; dat een motor die op bedrijfstemperatuur is, met de juiste olie nauwelijks aan slijtage onderhevig is. [/list:u][list]stelling 3; dat op een koude uitlaat de ‘agressieve’ uitlaatgassen condenseren, zodat deze eerder doorroest. [/list:u]
Kloppen de stellingen of is het allemaal gezwets in de ruimte en maakt het voor je onderhoudskosten weinig uit hoe je een auto gebruikt?
NEW…NEW… Stem via het (p)referendum;
Verkocht, helaas schade gereden!
Totaal aantal Berichten: 199
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Mijn CX wordt alleen maar voor lange afstanden gebruikt, vandaar waarschijnlijk dat ik er met gemak meer dan 600000 km mee afleg. Vooral diesels doen het slecht met veel korte ritjes met koude motor. Veel vervuiling, hoge slijtage, hoog olie- en dieselverbruik. Dus dan liever de fiets!
Copyallright © dolfmoon
Ik gebruik (of eigenlijk misbruik) mijn auto’s vaak voor korte ritjes. Olieverbruik heb ik bij nog geen 1 auto geconstateerd (alleen bij een BX maar dat kwam door verdroogde klepseals)
De suzuki swift die ik nu heb heeft waarschijnlijk in zijn leven zo ongeveer alleen maar stad gezien en verbruikt met zijn 14 jaar ouderdom nog altijd 0,0 olie.
Het hoeft niet volgens mij niet slecht te zijn maar het is volgens mij wel goed om je auto af en toe een keer goed warm te rijden. Als je dat maar gewoon regelmatig doet boeien die kleine stukjes die je tussendoor rijdt ook niet zó erg.
In mijn geval zal het eerder de carroserie zijn die het opgeeft dat de motor.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Gezien de idioot hoge wegenbelasting gebruik ik auto overal voor, ook korte ritjes.
Voor die €230/kwartaal mag ik best een beetje fijnstof in de lucht verstuiven.
ZX1.4i schreef:Gezien de idioot hoge wegenbelasting gebruik ik auto overal voor, ook korte ritjes.
Voor die €230/kwartaal mag ik best een beetje fijnstof in de lucht verstuiven.
Helemaal mee eens .
w.b is belachelijk hoog.
dus ik ga ook overal met de auto naar toe . (heb niet eens een fiets.)
Gert.
GertXM schreef:(heb niet eens een fiets.)
Ik ook niet, word toch gestolen
Hah, mocht die wegenbelasting naar beneden gaan gaan we zeker nóg meer korte stukjes rijden..