BX19TZI schreef:Ik moet er morgen wel mee rijden maar ik zal wel heel rustig en heel beheerst rijden zodat ik in ieder geval niet zo opval.
Tja, opvallen maakt niet zo heel veel uit… Bekeuringen omdat je geen APK hebt komen voort uit register-controle, dus ook als je geen meter meer rijdt (of zoals bij mij, als je de auto al 6 jaar niet meer hebt! ). Is bovendien een aantekening op je strafblad.
Enige probleem is als je iets/iemand raakt… Zonder geldige APK zal je verzekering ongeldig worden verklaard en kun je de rest van je leven werken om de arbeidsongeschiktheid van een ander te betalen?!
Gewoon niet doen dus! Neem de fiets/bus/trein/taxi?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:BX19TZI schreef:Ik moet er morgen wel mee rijden maar ik zal wel heel rustig en heel beheerst rijden zodat ik in ieder geval niet zo opval.
Tja, opvallen maakt niet zo heel veel uit… Bekeuringen omdat je geen APK hebt komen voort uit register-controle, dus ook als je geen meter meer rijdt (of zoals bij mij, als je de auto al 6 jaar niet meer hebt! ). Is bovendien een aantekening op je strafblad.
Enige probleem is als je iets/iemand raakt… Zonder geldige APK zal je verzekering ongeldig worden verklaard en kun je de rest van je leven werken om de arbeidsongeschiktheid van een ander te betalen?!
Gewoon niet doen dus! Neem de fiets/bus/trein/taxi?!
Wat een horror verhaal. Onzin ook van dat strafblad. Een overtreding komt nooit op je strafblad. Het is geen misdrijf. WA verzekering mag ook nooit ongeldig worden verklaard. Alleen als het ongeluk is voortgekomen uit een technisch defect dat opgemerkt zou worden tijdens de keuring, dan kan de verzekering je uitkering van het uitbetaalde schadebedrag aan de tegenpartij worden teruggevorderd.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
BX19TZI Geplaatst: 08 Jun 2007 20:56 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Mijn citrfofiel zijn wordt flink op de proef gesteld.
Vandaag is de octopus overleden. Ik heb nu zowaar ff het moment dat ik mijn auto niet meer hoef te zien. Alleen maar ellende met dat rotding.
zo erg is het toch nog niet?of mis ik een stukje?
we praten toch over de apk afkeur en je octopus?
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ik heb een gedeelte van dit topic even geswiffert, mensen blijf een beetje lief voor elkaar eh ...
eXpelliarMus schreef:Jdt schreef:eXpelliarMus schreef:Ik zat zo de foto’s van de 16V eens te bestuderen daar viel mij iets op, niks ernstigs overigens hoor, maar de voor veer bollen zijn die niet voor een CX? Ik vind ze zo groot ogen? Klopt dat?
Ik vind jou BX 16V wel een coole bak zo, lekker zo laten.Zijn het niet gewoon comfort-bollen
Nou dat vroeg ik me dus af : Ik heb zelf ook comfort bollen op mijn XM die zijn kleiner, op een andere XM die ik ken zijn CX bollen geplaatst om de elektroklep te omzeilen maar dat terzijde, die zien er net zo uit als die op BX 16V.
Ik heb een GTI tellerbak, orgineel stuur en de 3 bakjes inclusief deurverklikker gekocht.
Dan is gelukkig het meeste aan het dashboard gedaan. De hele week gaan we aan deze auto sleutelen en vrijdag plannen we de herkeuring.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
soms zit het mee en soms zit het tegen…
Ik heb ook al meerdere malen gedacht: “ik KAP ermee!!, ik doe niet meer bekijk het maar” maar gewoon even doorzetten en dan ben je daar achteraf wel blij om…
en zoon ramp is een octopus nou ook weer niet
Bekijk het van deze kant: straks weet je dat die in ieder geval goed is en niet meer lekt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zo, ik kom net onder de auto vandaan. Ben zojuist begonnen met het verwijderen van de oude inktvis. Helaas is mijn ma met de Xantia weg en daar staat al het gereedschap nog in . Dus ik moet ff een half uurtje wachten voor ik verder kan.
Wat ik wel zag, was dat beide stuurhuishoezen finaal aan gort zijn. Dus dat word ff 2 nieuwe bestellen bij mijn buurman. Links is prima te doen maar rechts is wel een fijn k*tklusje. De ashoes zit weer goed vast, dus 1 APK punt is iig alweer opgelost. Zometeen nog 2-3 uur schelden en tieren terwijl ik met de octo bezig ben en dan zou de auto weer lekvrij moeten zijn *klopt af*.
Wat ik wel fijn vond om te horen is dat er hoogst waarschijnlijk vandaag een pakketje binnenkomt bij Willem met een origineel 16v/chic stuur, een zwarte tellerbak en zwarte dashboardrommel zodat die afzichtelijke zooi er lekker uit kan. Nou ja, jullie lezen de rest vanavond wel.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Goed bezig LJ, ik moet ook de octo nog doen (heb m al liggen) dus dat kan nog wel leuk worden.
Ik las net bij T&T dat de chauffeur onderweg is dus het pakketje zal straks wel bij willem worden aangeboden
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Spannend, maak je er wat plaatjes van?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hadden wij niet TIG stuurhuishoezen in onze uitverkoop??
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ik heb paar dagen geleden nog stuurhuis met nieuwe stuurhuishoezen weggedonderd..
Ijs schreef:ik heb paar dagen geleden nog stuurhuis met nieuwe stuurhuishoezen weggedonderd..
En dat was ook de moeite van het doneren aan het BX club magazijn niet waard?
Ich bin ein Breaker
Zo dan, de nieuwe octopus hangt er onder. Het verwijderen van de oude was zo gepiept. Zoals verwacht was het retourslangetje van de stuurbekrachtiging gescheurt (nog niet afgebroken). Afijn, toen was ik helaas even het slangetje wat in de bovenkant van je octopus gaat even kwijt. En aangezien ik geen idee had waar die normaal gesproken vandaan zou moeten komen heb ik even wat rondvraag gedaan. Daaruit kon ik concluderen dat tie van de rechter hoogteregelaar af kwam, waar notabene al een ander slangetje van de octo ook aan vast zat. Shame on me dus ops: !
Nou ja, toen dat slangetje weer terecht was heb ik in een persoonlijk record (35 minuten) de octo weer helemaal gemonteerd. Dus ben ik nu zeer met mezelf ingenomen .
Daarna nog even de ECU gereset, de auto loopt nu tenminste weer fatsoenlijk stationair. Ook nog even naar het massaprobleem van de achterlichten gekeken. Oorzaak is waarschijnlijk slecht contact in de kabel. Dat verhelp ik morgen wel, evenals de beide stuurhuishoezen die finaal aan gort zijn. Als laatste nog geconstateerd dat de uitlaak lek is. Hij lekt rond de aansluit van de einddemper op de middendemper. Dat verklaart waarschijnlijk het hoge CO.
Als laatste heb ik samen met de trotse eigenaar nog even de zwarte dashboardrommel erin gezet samen met een officieel 16v stuurtje. De tellerbak komt morgen of later deze of volgende week wel. Het was iig een vruchtbaar dagje
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
karel schreef:Ijs schreef:ik heb paar dagen geleden nog stuurhuis met nieuwe stuurhuishoezen weggedonderd..
En dat was ook de moeite van het doneren aan het BX club magazijn niet waard?
af en toe is het niet meer de moeite om zoiets daar heen te doen of heeft men geen tijd enz
citroenc2 schreef:karel schreef:Ijs schreef:ik heb paar dagen geleden nog stuurhuis met nieuwe stuurhuishoezen weggedonderd..
En dat was ook de moeite van het doneren aan het BX club magazijn niet waard?
af en toe is het niet meer de moeite om zoiets daar heen te doen of heeft men geen tijd enz
inderdaad
@LJ,
kerel; je krijgt nog eens groene vingers