Hallo C5-ers!
Die van mij komt niet meer omhoog! Ja, leuk, geen grappen, het gaat echt over de auto….
Heb ‘m even in de hoogste stand gehad en daarna gewoon weggereden, auto schakelt dan vanzelf terug naar rijstand (eerst via middelste stand). Vond ‘m aan het eind van de rit ineens wel wat hobbelig en achterkant bonkte over verkeersdrempels waar die dat anders nooit doet! Thuis gekomen bleek dat-ie een stuk lager stond dan normaal en ook niet meer corrigeerde. Handmatig omhoog zetten werkte niet, helemaal omlaag gezet, zakte de acherkant nog een stukje (die was kennelijk nog niet helemaal gezakt), maar omhoog komen ho maar! Nog voorzichtig geprobeerd te rijden, om te kijken of-ie vanuit laagste stand dan misschien vanzelf weer in de rijstand kwam, maar helaas! Display geeft wel aan in welke stand de auto zou moeten staan, maar auto reageert niet. Ook knopje in de achterbak voor omhoog of omlaag zetten achterkant reageert niet meer. Evenals het vertrouwde gezoem van de hoogteregelaars bij ontgrendelen portieren. Zekeringen reeds gecontroleerd (was reeds eerder in de garage de oorzaak), maar die zijn ok. Accu ook al een poosje los gehad, zonder resultaat. Oja, LDS zit in het rservoir, maar weet iet op welk niveau het zou moeten staan (auto staat nu ook niet helemaal horizontaal). Iemand een idee?
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
geen gezoem: pomp stuk?
was ook het enige dat je in je verhaal niet noemde. begrijpelijk, want dat is een duur ding en natuurlijk wil je dat niet horen.
sorry dat ik het nu toch zeg.
toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
jean1277 schreef:geen gezoem: pomp stuk?
was ook het enige dat je in je verhaal niet noemde. begrijpelijk, want dat is een duur ding en natuurlijk wil je dat niet horen.
sorry dat ik het nu toch zeg.
inderdaad!! het gezoem is de electrische pomp! ik zou ze eerst eens laten uitlezen,want het is niet gezegd dat de pomp stuk is! kan een electrisch probleem zijn
Ik denk zelf ook aan een elektrisch probleem. Inderdaad geen gezoem. Vandaag geen tijd gehad om de garage te bellen, want m’n vrouw is net bevallen van een zoon!
Morgen maar eens verder kijken…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Nou gefeliciteerd met je zoon! Wat doe je nu nog hier….hup, wegwezen!
Verkocht, helaas schade gereden!
Geo: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE ZOON
wel off topic, maar ik denk dat me dat in dit geval vergeven wordt.
en die auto gewoon inderdaad even naar de garage.
toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hellow Geo,
van mij ook het zelfde gewenst,met uw zoon!
En! zeg! Nu het toch zo goed gelukt en flink is, doe maar meteen verder!
Sorrry Mods: dits offtopic,maar wij willen dit niet verwijderd zien,dit zal wel even kunnen zeker,en de topicstarter zal er ook wel niets op tegen hebben vermoed ik!
@ geo:laat ook iets weten wat het nu was met de C5,zo verrijken wij ons met eventuele problemen die wij ook kunnen tegen komen
Super bedankt voor alle leuke reacties! Voelt nu bijna als familie dit forum, terwijl ik niemand ken!
Zoon gaat super! En de C5 ook weer! Was toch een zekering (40 ampère), maar die zit nog ergens onder de zekeringen in de motorruimte zeiden ze. Vandaar dat ik ‘m niet had kunnen vinden. Verder geen elektrische storingen geconstateerd, maar nu wel een “langzamere” zekering erin gezet. Heb dit een poosje geleden bij een beurt ook al gehad, dus het lijkt erop dat er toch iets niet helemaal goed is. In ieder geval doet-ie het nu weer prima! Wat rijdt dat toch heerlijk na een kort ritje zonder vering…! M’n zoontje zal het vast ook warderen binnenkort…
Nogmaals dank voor alle felicitaties!
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Blooper1963 schreef:dits offtopic,maar wij willen dit niet verwijderd zien,dit zal wel even kunnen zeker,en de topicstarter zal er ook wel niets op tegen hebben vermoed ik!
Hallo, we zijn geen monsters hoor
Gefeliciteerd!!!!!!!
Maar is er wel wat te zoemen? komt voor wél omhoog?
Anders is het gewoon een sensor (achter)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Rene van Maren schreef:Blooper1963 schreef:dits offtopic,maar wij willen dit niet verwijderd zien,dit zal wel even kunnen zeker,en de topicstarter zal er ook wel niets op tegen hebben vermoed ik!
Hallo, we zijn geen monsters hoor
Gefeliciteerd!!!!!!!
Maar is er wel wat te zoemen? komt voor wél omhoog?
Anders is het gewoon een sensor (achter)
dat heb ik ook nergens beweerd héé Rene