dat is hem niet, bougie’s zitten tussen de kleppen recht op de motor (midden kleppendeksel)
delco staat links van de inlaatcollector op het onderblok
denk eerder DS/ID
ik heb hem trouwens van een voormalige Citroën garage die nog een koppel Deessen had staan, mogelijk zit er de originele motor niet meer in
net even witte lak op het chassisummer gedaan en het is goed leesbaar
edit even onder gaan liggen, motorcode 170 b
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
dealer geeft aan dat die motor enkel in de C25 heeft gelegen, mogelijk in de eerste CXen (enkel eerste jaar)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
paso schreef:dat is hem niet, bougie’s zitten tussen de kleppen recht op de motor (midden kleppendeksel)
delco staat links van de inlaatcollector op het onderblok
denk eerder DS/ID
ik heb hem trouwens van een voormalige Citroën garage die nog een koppel Deessen had staan, mogelijk zit er de originele motor niet meer innet even witte lak op het chassisummer gedaan en het is goed leesbaar
edit even onder gaan liggen, motorcode 170 b
Je C25 is dus voorzien van een Peugeot 505 blok, van de eerste generatie. deze motoren zijn geleverd in 2.0 en 1.8 liter en zijn in de basis gelijk aan die van de 404 en 504. Geen Citroen blokkie dus, wel erg goed!
Zie:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dit lijkt er inderdaad meer op alleen is mijn inlaatspruitstuk slechts een 20 cm breed tegen de kop, delco staat er volledig naast
wat ik juist ook nog gevonden heb is :
Fiat Ducato, Peugeot J5 & Citroën C25 - 1982-1993
benzine:
1,8 l / 51 kW ( 69 PS) XM7T/169B
2,0 l / 55 kW ( 75 PS) XN1T/170B
2,0 l / 58 kW ( 79 PS) XN1T/170B
2,0 l / 62 kW ( 84 PS) XN1TA/170C
Diesel (TD = Turbodiesel)
1,9 l / 51 kW ( 70 PS) XUD9A/D9B+230 A2.000
1,9 l / 60 kW ( 82 PS) 230 A3.000 (TD)
2,5 l / 53-55 kW (72-75 PS) CRD93L/U25/661+8144.67
2,5 l / 68 kW ( 92 PS) 8140.27 (TD)
2,5 l / 70 kW ( 95 PS) CRD93LS/U25/673+8140.27 (TD)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
paso schreef:dit lijkt er inderdaad meer op alleen is mijn inlaatspruitstuk slechts een 20 cm breed tegen de kop, delco staat er volledig naast
wat ik juist ook nog gevonden heb is :
Fiat Ducato, Peugeot J5 & Citroën C25 - 1982-1993
benzine:
1,8 l / 51 kW ( 69 PS) XM7T/169B
2,0 l / 55 kW ( 75 PS) XN1T/170B
2,0 l / 58 kW ( 79 PS) XN1T/170B
2,0 l / 62 kW ( 84 PS) XN1TA/170C
Diesel (TD = Turbodiesel)
1,9 l / 51 kW ( 70 PS) XUD9A/D9B+230 A2.000
1,9 l / 60 kW ( 82 PS) 230 A3.000 (TD)
2,5 l / 53-55 kW (72-75 PS) CRD93L/U25/661+8144.67
2,5 l / 68 kW ( 92 PS) 8140.27 (TD)
2,5 l / 70 kW ( 95 PS) CRD93LS/U25/673+8140.27 (TD)
Dat betekend dat alle benzine motoren van Peugeot komen zo te zien aan de motorcodes. Kan wel kloppen, ik heb nog niet een C25 benzine met Citroen motor gezien.
De 1.9 D motor is de bekende XUD, de 2.5 een CX blok met andere krukas ( ivm montage krukaspouly)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
vandaag aan de voorruit begonnen, spijtig genoeg slechts 2 bruikbare foto’s (op het toestel leken de andere foto’s anders ook goed)
ik ben dus begonnen met het dash eruit te halen omdat er toch vlakbij gelast moet worden
dan de ruit eruit en schade opnemen
bovenaan wel zwaar geroest maar geen gaten, dat ik heb ik al voldoende proper gemaakt en roestomvormer opgezet
links en rechts tegen de dakgoot aan telkens een kleine scheur, geen roest maar een scheur aan de koperlas die daar zit
maandag even de autogeenset vanop het werk lenen en dan braseer ik het terug (mig gaat niet door het koper)
stijlen hadden ook roest maar minimaal
onderaan ..... onderkant is weg om te zeggen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
rocco schreef:Ter vergelijking:
dit is de motor uit onze vorige CX
Dat is een PSA motor , in Belgie geleverd in de Athena versie .
Zat ook in Renault en Peugeot dacht ik .
Een ” echte” citroen motor heeft een kleppendeksel met horizontale lijntjes op en de bougies in het midden er in ; ( als ik het mij nog goed herinner want dat is jaaren geleden )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
ik heb de luchtfilter er eens af gehaald en een foto genomen van het blok
verder bezig geweest met het voorruitframe
vanbinnen tussen de 2platen eerst vol gespoten met Brunox (omvormer), het kwam tussen de dubbele plaat in het frame uitgelopen alsook door de stijlen dus dat goedje zit goed
daarna in grondlaag gezet
verder niks geslepen of gelast, vond dat ik het niet kon maken op zo een mooie zondag om heel de buurt in die herrie mee te nemen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
paso schreef:ik heb de luchtfilter er eens af gehaald en een foto genomen van het blok
Tsja, nou is het helemaal duidelijk! een peugeot blok, al bekend sinds de 404 vanaf modeljaar 1965. Ook gebruikt in de J9, de 504, de 505 en nog wat busjes en campers. Prima blok, onverslijtbaar al maakt de distributieketting soms wat kabaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ja is met een ketting, en ik me eerst zorgen maken of de riem het zou uithouden tot thuis
hij heeft de laatste 4 jaar maar 3000km gelopen, onderhoud dus niks
maar hij loopt als een naaimachine
motor is ongeveer het laatste dat ik ga doen maar hij krijgt wel degelijk een verwenbeurt
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
remeidingen vooraan vernieuwd, remblokken zit er ook nieuw in, nu nog olie op het systeem
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
vooraan zit de wagen terug ineen, nog paar kleinigheden te doen
de uitlaat heb ik er nu onderuit om wat plaatwerk op te zetten
tot aan de achteras zit de wagen terug in verse bitumen
volgende week achteraan paar plaatjes lassen voor ik ook daar bitumen zet
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dat komt dik in orde, ziet er goed uit!
Hoe ga je de onderkant van de raamkader doen, gewoon nieuw stuk in zitten of?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
eens goed kijken, staat er al in
ik heb een nieuw stuk gemaakt, maar als ik het geweten had had ik het wel gekocht want niet gemakkelijk
het ziet ernaar uit dat ik hem inschrijf want heb net in France een Rancho bij gekocht (e-bay), nog afwachten wat de verkoper doet want 101euro is wel heel weinig
de C25 mag 1500kg trekken namelijk
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Ahaa, dat is goed nieuws!
En een rancho, leuk ding
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.