Maar het is nog niet eens zo’n gek idee…..
Hang een netwerkswitch met draadloze functie en een goede antenne in je BX, knoop er een laptop aan met NS en een VOIP adapter , knoop daaraan je T65 , en voila, dan werkt het ook nog….[/url]
Test
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gaaf! Dat witte knopje zou trouwens ooit bedoeld zijn om mee door te verbinden. Althans zo heb ik me laten vertellen. Indertijd heb ik die functionaliteit nog nooit zien werken. Ach ja, toen had je bij ons in de buurt nog een abonneenummer van 3 cijfers!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Gaaf! Dat witte knopje zou trouwens ooit bedoeld zijn om mee door te verbinden. Althans zo heb ik me laten vertellen. Indertijd heb ik die functionaliteit nog nooit zien werken. Ach ja, toen had je bij ons in de buurt nog een abonneenummer van 3 cijfers!
Ja, de “flash” knop, dat weet wat. Alleen de zeer gelukkige gebruikers konden dat ooit.
Ich bin ein Breaker
Thijsvandebles schreef:Op mijn bureau staat nog gewoon zo’n ding trouwens….
Leuk ja; ik heb ook nog ergens een paar T51’s liggen:
en
. En de “verboden” T65 TDK.
Zo’n Bassie-en-Adriaan* mobiel met uitschuifantenne en krulsnoer, dat heeft ook wel wat…
* ter huize hier zeer populair onder de jeugd beneden de 100
Ich bin ein Breaker
Blijkbaar gaat de BX (bij jongeren) zeker nog weleens populair worden, na wat ik vanmiddag meemaakte
Ik ga altijd zo om de 1 a 2 weken bij een plaatselijke wasstraat langs (Marnixstraat Haarlem nrd) en daar staat al ruim een jaar op zaterdag een 17 jarige student de mensen te begeleiden en lapt na de wasbeurt de ramen even droog.
Het was nu erg rustig (stortregen ) dus ik reed zo de wastraat binnen en toen deed ik hem in de hoogste stand, zodat de 2 aparte borstels voor de achterste wieldoppen er goed bij kunnen.
Die jongen stond te kijken of hij het 8e wereldwonder zag…DIT had ie nog nooit gezien
Mijnheer, wat is dit voor een auto die zomaar omhoog gaat ...enfin, ik liet hem zien hoe het werkte….ook in de laagste stand.
Hij ging dit meteen tegen zijn vrienden vertellen en volgend jaar als ie 18 is, weet ik zeker dat er weer een slachto^%....ehh BX rijder bij is.
Veerbollen had ie ook nog nooit gezien….waar zitten de schokbrekers dan…..die zitten DAARIN, jongen.
Doet me toch weer goed zoiets
Owja zo heb ik mijn klasgenoot ook nog eens verbaasd over mijn bx, Je had m moeten zien kijken toen ik de hoogste en vooral de laagste stand liet zien
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
of de verbazing van mensen die zien hoe je een -in dit geval- paardensleurhut aankoppelt.
garagestmarien schreef:of de verbazing van mensen die zien hoe je een -in dit geval- paardensleurhut aankoppelt.
Oh ja….dat vertelde ik die jongen ook nog…dat ook al leg je er 400 kg achterin, de BX gewoon horizontaal blijft en niet zoals andere gewone auto’s met zijn kont over straat sleept.
Toch mooi als je dan de wasstraat uitrijdt met je BX, zo’n jongen vol bewondering je auto nastaart….het geeft je zo’n goed gevoel
(ik betwijfel alleen of hij kan onthouden dat het een Hydropneumatisch systeem is)
garagestmarien schreef:of de verbazing van mensen die zien hoe je een -in dit geval- paardensleurhut aankoppelt.
en hoe je dan met veel gekreun en gesteun de 70 (top) bereikt?
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ja, inderdaad, met die paardedoos achter een 1.9 diesel bx. gelukkig over de franse binnenweggetjes, waar niemand er vreemd van opkijkt als je zo langzaam rijdt. wat een ellende. (geen wonder dat-ie nog niet thuis is)
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bram schreef:garagestmarien schreef:of de verbazing van mensen die zien hoe je een -in dit geval- paardensleurhut aankoppelt.
Oh ja….dat vertelde ik die jongen ook nog…dat ook al leg je er 400 kg achterin, de BX gewoon horizontaal blijft en niet zoals andere gewone auto’s met zijn kont over straat sleept.
Toch mooi als je dan de wasstraat uitrijdt met je BX, zo’n jongen vol bewondering je auto nastaart….het geeft je zo’n goed gevoel
(ik betwijfel alleen of hij kan onthouden dat het een Hydropneumatisch systeem is)
Dat heb ik dus vandaag meegemaakt!
Ik werk in een tuincentrum, en daar kwam een Citroën Xantia en een Volvo V50 grind halen.. Nouja, helemaal vol laden enzo, die volvo zat dus met zn kont op de grond, die Xantia ook.. maar die Xantia word gestart, die man wacht eveb, en tik tik tik de auto komt horizontaal te liggen. geweldig!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Heb weleens een stukje gelezen dat VW serieus jaloers was op de BX…
Misschien door Flodder populair geworden
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
wikipedia schreef:Bij zijn introductie was de BX een revolutionaire wagen, en werd door Carl Hahn, de toenmalige CEO van Volkswagen genoemd als “de in theorie beste auto”.
Ik denk dat je dit stukje bedoelt. Gek genoeg kan ik me er ook wel in vinden, want het concept is echt heel goed. Er zitten enkele missers in (loopt ook al ergens een topic over), waardoor enkele voordelen er in de praktijk net niet helemaal uit lijken te komen voor de bx.
www.citrofiel.tk schreef:Heb weleens een stukje gelezen dat VW serieus jaloers was op de BX…
Misschien door Flodder populair gewordenMzl. Hans
Ik heb enkele keren in een VW TDI gereden, erg degelijk allemaal…alhoewel de vriendin van mijn zoon (waar die VW van is) al wel een hendel van de rechter voorstoel (is 3-deurs) in haar handen had…en ik dus ook.
(meteen verontschuldigen natuurlijk, voordat ik zou roepen….*het is nu eenmaal geen BX* )
Maar het *zit*.....en het *rijdt*....geen echte duw in de rug zoals bij de Tzd-turbo…..beetje saai eigenlijk.
Het is dus een vervoermiddel en geen Automobiel zoals o.a. de BX, zal ik maar zeggen