2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
C25E van Paso
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 maart 2007 10:31 PM
  [ # 16 ]

dat is hem niet, bougie’s zitten tussen de kleppen recht op de motor (midden kleppendeksel)
delco staat links van de inlaatcollector op het onderblok
denk eerder DS/ID
ik heb hem trouwens van een voormalige Citroën garage die nog een koppel Deessen had staan, mogelijk zit er de originele motor niet meer in Rolling Eyes

net even witte lak op het chassisummer gedaan en het is goed leesbaar Cool
edit even onder gaan liggen, motorcode 170 b

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 maart 2007 10:26 PM
  [ # 17 ]

dealer geeft aan dat die motor enkel in de C25 heeft gelegen, mogelijk in de eerste CXen (enkel eerste jaar)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2007 10:29 PM
  [ # 18 ]
paso schreef:

dat is hem niet, bougie’s zitten tussen de kleppen recht op de motor (midden kleppendeksel)
delco staat links van de inlaatcollector op het onderblok
denk eerder DS/ID
ik heb hem trouwens van een voormalige Citroën garage die nog een koppel Deessen had staan, mogelijk zit er de originele motor niet meer in Rolling Eyes

net even witte lak op het chassisummer gedaan en het is goed leesbaar Cool
edit even onder gaan liggen, motorcode 170 b

Je C25 is dus voorzien van een Peugeot 505 blok, van de eerste generatie. deze motoren zijn geleverd in 2.0 en 1.8 liter en zijn in de basis gelijk aan die van de 404 en 504. Geen Citroen blokkie dus, wel erg goed!

Zie:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 maart 2007 10:45 PM
  [ # 19 ]

dit lijkt er inderdaad meer op alleen is mijn inlaatspruitstuk slechts een 20 cm breed tegen de kop, delco staat er volledig naast

wat ik juist ook nog gevonden heb is :
Fiat Ducato,  Peugeot J5 & Citroën C25 - 1982-1993
benzine:
1,8 l / 51 kW ( 69 PS) XM7T/169B
2,0 l / 55 kW ( 75 PS) XN1T/170B
2,0 l / 58 kW ( 79 PS) XN1T/170B
2,0 l / 62 kW ( 84 PS) XN1TA/170C
Diesel (TD = Turbodiesel)
1,9 l / 51 kW ( 70 PS) XUD9A/D9B+230 A2.000
1,9 l / 60 kW ( 82 PS) 230 A3.000 (TD)
2,5 l / 53-55 kW (72-75 PS) CRD93L/U25/661+8144.67
2,5 l / 68 kW ( 92 PS) 8140.27 (TD)
2,5 l / 70 kW ( 95 PS) CRD93LS/U25/673+8140.27 (TD)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 maart 2007 10:50 PM
  [ # 20 ]
paso schreef:

dit lijkt er inderdaad meer op alleen is mijn inlaatspruitstuk slechts een 20 cm breed tegen de kop, delco staat er volledig naast

wat ik juist ook nog gevonden heb is :
Fiat Ducato,  Peugeot J5 & Citroën C25 - 1982-1993
benzine:
1,8 l / 51 kW ( 69 PS) XM7T/169B
2,0 l / 55 kW ( 75 PS) XN1T/170B
2,0 l / 58 kW ( 79 PS) XN1T/170B
2,0 l / 62 kW ( 84 PS) XN1TA/170C
Diesel (TD = Turbodiesel)
1,9 l / 51 kW ( 70 PS) XUD9A/D9B+230 A2.000
1,9 l / 60 kW ( 82 PS) 230 A3.000 (TD)
2,5 l / 53-55 kW (72-75 PS) CRD93L/U25/661+8144.67
2,5 l / 68 kW ( 92 PS) 8140.27 (TD)
2,5 l / 70 kW ( 95 PS) CRD93LS/U25/673+8140.27 (TD)

Dat betekend dat alle benzine motoren van Peugeot komen zo te zien aan de motorcodes. Kan wel kloppen, ik heb nog niet een C25 benzine met Citroen motor gezien.

De 1.9 D motor is de bekende XUD, de 2.5 een CX blok met andere krukas ( ivm montage krukaspouly)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 april 2007 02:56 AM
  [ # 21 ]

vandaag aan de voorruit begonnen, spijtig genoeg slechts 2 bruikbare foto’s (op het toestel leken de andere foto’s anders ook goed)

ik ben dus begonnen met het dash eruit te halen omdat er toch vlakbij gelast moet worden

dan de ruit eruit en schade opnemen

bovenaan wel zwaar geroest maar geen gaten, dat ik heb ik al voldoende proper gemaakt en roestomvormer opgezet

links en rechts tegen de dakgoot aan telkens een kleine scheur, geen roest maar een scheur aan de koperlas die daar zit
maandag even de autogeenset vanop het werk lenen en dan braseer ik het terug (mig gaat niet door het koper)

stijlen hadden ook roest maar minimaal

onderaan ..... onderkant is weg om te zeggen


Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 april 2007 04:18 PM
  [ # 22 ]
rocco schreef:

Ter vergelijking:
dit is de motor uit onze vorige CX

Dat is een PSA motor , in Belgie geleverd in de Athena versie .

Zat ook in Renault en Peugeot dacht ik .

Een ” echte” citroen motor heeft een kleppendeksel met horizontale lijntjes op en de bougies in het midden er in ; ( als ik het mij nog goed herinner want dat is jaaren geleden )

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 april 2007 02:43 AM
  [ # 23 ]

ik heb de luchtfilter er eens af gehaald en een foto genomen van het blok

verder bezig geweest met het voorruitframe

vanbinnen tussen de 2platen eerst vol gespoten met Brunox (omvormer), het kwam tussen de dubbele plaat in het frame uitgelopen alsook door de stijlen dus dat goedje zit goed Very Happy
daarna in grondlaag gezet

verder niks geslepen of gelast, vond dat ik het niet kon maken op zo een mooie zondag om heel de buurt in die herrie mee te nemen Rolling Eyes

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 april 2007 02:48 AM
  [ # 24 ]
paso schreef:

ik heb de luchtfilter er eens af gehaald en een foto genomen van het blok

Tsja, nou is het helemaal duidelijk! een peugeot blok, al bekend sinds de 404 vanaf modeljaar 1965. Ook gebruikt in de J9, de 504, de 505 en nog wat busjes en campers. Prima blok, onverslijtbaar al maakt de distributieketting soms wat kabaal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 april 2007 02:55 AM
  [ # 25 ]

ja is met een ketting, en ik me eerst zorgen maken of de riem het zou uithouden tot thuis Laughing
hij heeft de laatste 4 jaar maar 3000km gelopen, onderhoud dus niks
maar hij loopt als een naaimachine
motor is ongeveer het laatste dat ik ga doen maar hij krijgt wel degelijk een verwenbeurt Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 mei 2007 11:40 PM
  [ # 26 ]






remeidingen vooraan vernieuwd, remblokken zit er ook nieuw in, nu nog olie op het systeem

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 juni 2007 10:25 PM
  [ # 27 ]





vooraan zit de wagen terug ineen, nog paar kleinigheden te doen
de uitlaat heb ik er nu onderuit om wat plaatwerk op te zetten
tot aan de achteras zit de wagen terug in verse bitumen
volgende week achteraan paar plaatjes lassen voor ik ook daar bitumen zet

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 12 juni 2007 10:53 PM
  [ # 28 ]

Dat komt dik in orde, ziet er goed uit!

Hoe ga je de onderkant van de raamkader doen, gewoon nieuw stuk in zitten of?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 juni 2007 01:26 AM
  [ # 29 ]

eens goed kijken, staat er al in Laughing
ik heb een nieuw stuk gemaakt, maar als ik het geweten had had ik het wel gekocht want niet gemakkelijk

het ziet ernaar uit dat ik hem inschrijf want heb net in France een Rancho bij gekocht (e-bay), nog afwachten wat de verkoper doet want 101euro is wel heel weinig Twisted Evil

de C25 mag 1500kg trekken namelijk

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 13 juni 2007 01:32 AM
  [ # 30 ]

Ahaa, dat is goed nieuws!
En een rancho, leuk ding Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook