4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Quo’s BX 16 TRS Automatic (rot subframe, p.4)
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 02 april 2007 02:57 AM
  [ # 46 ]

Valse lucht lijkt het niet te zijn. Gecontroleerd aan de hand van het spuiten van remmenreiniger rondom inlaatspruitstuk c.q carburateur ( Tip van kreazyV8wuppo). Boosdoender lijkt toch echt de gasklep welke niet wordt versteld wanneer de choke knop wordt uitgetrokken.

Lijkt erop dat de carburateur eraf moet, daarna uit elkaar en opnieuw in elkaar moet worden gezet. Alleen is het dan wel handig om te weten hoe de orginele opbouwprocedure is.

Heeft iemand hier misschien een duidelijke overzichts tekening/foto van de verstelmechanisme voor de lucht- en gasklep bij in werking stellen van de choke ?. Misschien uit het een werkboek of van de eigen carburateur ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 16 april 2007 02:18 AM
  [ # 47 ]
Quo schreef:

Valse lucht lijkt het niet te zijn. Gecontroleerd aan de hand van het spuiten van remmenreiniger rondom inlaatspruitstuk c.q carburateur ( Tip van kreazyV8wuppo). Boosdoender lijkt toch echt de gasklep welke niet wordt versteld wanneer de choke knop wordt uitgetrokken.

Lijkt erop dat de carburateur eraf moet, daarna uit elkaar en opnieuw in elkaar moet worden gezet. Alleen is het dan wel handig om te weten hoe de orginele opbouwprocedure is.

Heeft iemand hier misschien een duidelijke overzichts tekening/foto van de verstelmechanisme voor de lucht- en gasklep bij in werking stellen van de choke ?. Misschien uit het een werkboek of van de eigen carburateur ?

Eindelijk is het gelukt om de motor ook bij koude start goed stationair te laten lopen.
Ik heb de carburateur er uiteindelijk maar helemaal afgehaald. Kun je tenminste goed alle klepjes, veertjes etc zien zitten.
Uiteindelijk ontdekte ik een verstelbare hendel welke schijnbaar in het luchtledig aanwezig was. (Alle officiële benamingen ken ik nog niet)
Het leek of de hendel geen functie had. En dat leek me sterk Confused

Onderstaand plaatje is uit een DHZ boek en de blauw omcirkelde hendel was, bij mijn carburateur, in deze stand niet aanwezig. Wanneer de choke knop uitgetrokken wordt, zal met deze hendel de gasklep ook wat geopend worden.

Onderstaand plaatje geeft mijn carburateur weer. De hendel om de gasklep wat te openen zit duidelijk bij mij niet in de juiste stand.

Hier de hendel weer in de juiste positie gezet.

Daarna de carburateur weer gemonteerd. Daarna sloeg de motor bij koude start gelijk aan Very Happy en bleef ook goed stationair lopen met iets uitgetrokken choke knop. De ingebouwde handchoke werkt dus ook goed.

Best wel blij Very Happy dat het probleem opgelost is

Helaas dient zich wel weer een nieuw probleem aan. Vanmorgen lag er koelvloeistof onder de auto. Na een check blijkt er koelwater te lekken in de buurt van de waterpomp. Beschermkappen distributie zitten er nog omheen maar weet voor 99 % zeker dat de waterpomp koelvloeistof lekt.
Volgende klus wacht dus weer..

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 april 2007 06:34 PM
  [ # 48 ]

aha, gefeli!
succes met de octo, ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 16 april 2007 06:34 PM
  [ # 49 ]

oepsie, in verkeerde topic getypt. dit bericht mag weg

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 07 mei 2007 01:46 AM
  [ # 50 ]
bartus schreef:

Mooi man! Hoeveel mm is zo carb nou?

Confused  Uhh geen idee eigenlijk.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 07 mei 2007 03:07 AM
  [ # 51 ]

Regelmatig lagen er koelvloeistof druppels onder de BX. Het bleek dat de waterpomp op de as koelvloeistof lekte.

Ik heb een nieuwe waterpomp en een nieuwe distributie riem gekocht. Na het inlezen in het Haynes boek t.b.v de benodige informatie, ben ik begonnen om voor het eerst een waterpomp en de distributie riem te vervangen.

Om een lang verhaal kort te maken, na de nodige Grrrr idiot en gun is het uiteindelijk gelukt om alles netjes te vervangen. De BX lekt geen koelvloeistof meer en het motortje snort nog tevreden rond.

Voor de ervaren sleutelaar is dit misschien een makkie,  maar ik had toch een tevreden gevoel bij het starten van de motor.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 mei 2007 04:10 AM
  [ # 52 ]

tja, wat ik zo lees in deze topic mag ik je best feliciteren met je geslaagde actie’s.en wel zeker met je onverstoorbare doorzetting.
knap dat je de carb keurig hebt herstelt, en dat je de distri Plus waterpomp hebt vervangen…
petje af.

en succes met verdere klussen.

mvgr wupke:die hier een zeker talent waarneemt. Wink

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 12 mei 2007 02:18 AM
  [ # 53 ]

Ik heb trouwens nu ook foto’s van de BX met de “Deauville” velgen. Staat naar mijn idee toch best aardig goed. Daarnaast heb ik de orginele voorstoelen en achterbank eruit gehaald. Ik kreeg na een 30 min rijden in de originele voorstoelen erg veel rugpijn. Ik heb nu even GTI stoelen en achterbank erin gezet. Mijn rug is me ook wat waard.
Vorige week zijn we met de vouwwagen voor een weekje naar Luxemburg geweest. Was erg leuk,

Daarnaast heeft de BX zich ook goed gehouden. M.b.t het trekken van de vouwwagen ging alles ook goed. Trouwens in Luxemburg heb ik geen enkele BX zien rond rijden, erg jammer.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 13 juni 2007 01:39 AM
  [ # 54 ]

Vandaag heeft mijn garage laten weten dat mijn voor-subframe rot is Crying or Very sad
En niet zo’n klein beetje ook ! het was mij nog niet opgevallen maar deze roest is niet iets van de laatste maanden

Terugkijkend op de laatste maanden, heb ik nog niet veel plezier met de auto gehad. Veel dingen zijn kapot gegaan ( ook weer gerepareerd ) maar de BX blijft elke keer met nieuwe problemen komen.

Ook de automaat begint de laatste tijd steeds meer voelbaar te schakelen.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 juni 2007 01:52 AM
  [ # 55 ]
Quo schreef:

Vandaag heeft mijn garage laten weten dat mijn voor-subframe rot is Crying or Very sad
En niet zo’n klein beetje ook ! het was mij nog niet opgevallen maar deze roest is niet iets van de laatste maanden

Terugkijkend op de laatste maanden, heb ik nog niet veel plezier met de auto gehad. Veel dingen zijn kapot gegaan ( ook weer gerepareerd ) maar de BX blijft elke keer met nieuwe problemen komen.

Ook de automaat begint de laatste tijd steeds meer voelbaar te schakelen.

Eh, je rijdt dan ook wel in een neo-klassieker op leeftijd!
Wel l*llig, dat subframe. Ik hoop dat je het geduld kunt opbrengen die nog te vervangen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 juni 2007 01:54 AM
  [ # 56 ]

Dezelfde problemen heb ik mijn mijn TRI gehad, zowel de voor en achtertrain als het subframe voor zijn vervangen. nu ietsje later ga ik helaas toch de TRi slopen.
Dus mocht je interesse hebben, dan komen we wel uit een prijsje, het subframe dat onder de TRI vandaan komt is in zeer goede staat! eventueel kun je bij de sloopmeeting die op komst is meteen eea overzetten, ik heb een loods tot mijn beschikking waar het plaats gaat vinden!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 13 juni 2007 02:13 AM
  [ # 57 ]
karel schreef:
Quo schreef:

Vandaag heeft mijn garage laten weten dat mijn voor-subframe rot is Crying or Very sad
En niet zo’n klein beetje ook ! het was mij nog niet opgevallen maar deze roest is niet iets van de laatste maanden

Terugkijkend op de laatste maanden, heb ik nog niet veel plezier met de auto gehad. Veel dingen zijn kapot gegaan ( ook weer gerepareerd ) maar de BX blijft elke keer met nieuwe problemen komen.

Ook de automaat begint de laatste tijd steeds meer voelbaar te schakelen.

Eh, je rijdt dan ook wel in een neo-klassieker op leeftijd!
Wel l*llig, dat subframe. Ik hoop dat je het geduld kunt opbrengen die nog te vervangen.

Ik weet nog niet wat er met deze BX gaat gebeuren. Misschien wel alles weer reparen of eventueel verkopen aan een andere liefhebber.
Ik heb ook nog een GSA X1 waar het een en ander aan moet worden geklust. GSA staat nu bijna alweer een jaar stil. En daarnaast nog mijn Blauwe BX 14 welke ook zo af en toe aandacht vraagt. Ik kom gewoon niet toe ( tijd gebrek) om alle Troenen voldoende aandacht te geven. Misschien wel herkenbaar voor jullie.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 13 juni 2007 02:13 AM
  [ # 58 ]
Quo schreef:

Vandaag heeft mijn garage laten weten dat mijn voor-subframe rot is Crying or Very sad
En niet zo’n klein beetje ook ! het was mij nog niet opgevallen maar deze roest is niet iets van de laatste maanden

Terugkijkend op de laatste maanden, heb ik nog niet veel plezier met de auto gehad. Veel dingen zijn kapot gegaan ( ook weer gerepareerd ) maar de BX blijft elke keer met nieuwe problemen komen.

Ook de automaat begint de laatste tijd steeds meer voelbaar te schakelen.

Dat het subframe rot was was mij verteld toen ik voor die auto ging kijken, ik vind het erg bizar dat jou dat niet verteld is.. Het was echt linke soep om met dat subframe te rijden, want het brokkelde gewoon van de auto af Rolling Eyes

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 juni 2007 02:35 AM
  [ # 59 ]
Mechuccio schreef:

Dezelfde problemen heb ik mijn mijn TRI gehad, zowel de voor en achtertrain als het subframe voor zijn vervangen. nu ietsje later ga ik helaas toch de TRi slopen.
Dus mocht je interesse hebben, dan komen we wel uit een prijsje, het subframe dat onder de TRI vandaan komt is in zeer goede staat! eventueel kun je bij de sloopmeeting die op komst is meteen eea overzetten, ik heb een loods tot mijn beschikking waar het plaats gaat vinden!

Dat klinkt als een wel heel verleidelijk aanbod voor de eigenaar…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 13 juni 2007 10:08 AM
  [ # 60 ]

Toen ie nog van mij was was het subframe al zo krokant als beschuit.

Ajeto!!!

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook