3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Veerbollen XM ( nieuw probleem pag.7)
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 08 juni 2007 10:09 PM
  [ # 31 ]
citro-power schreef:
Serge schreef:

Ik denk dat je eerst eens een ervaren XM-rijder een stukje in je kar moet laten sturen om te kijken of er überhaupt wel iets mis is.

Daar ben ik ook op zoek naar , iemand met ervaring die weet zoals een XM veren moet. En als ie eventueel ook nog weet waar het aan mankeert als ie niet goed veert en dat misschien verhelpen kan is dat erg mooi.

Wie zou me daar mee willen helpen Confused:

wil wel rijden hoor maar heb op mijn laatste 3 xm’s comfort bollen gehad dus das wel stukken soepeler Confused

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 juni 2007 11:22 PM
  [ # 32 ]

Gisteravond op bezoek geweest bij forumlid Serge , wat zeer gezellig en leerzaam was.

Hij ( wij ) is tot conclusie gekomen dat de XM redelijk goed veert , bijna zoals het hoort.
Enigste ( probleem) is dat ik het hydroliek niveau even moet laten zakken , schijnt ie soepeler van te gaan veren.

Voor de rest springt de pomp om de 7 sec. aan , wat veel is , al is daar al het nodige over geschreven hier. Waarschijnlijk ergens interne lekkage , waar weten we nog niet.

Omdat bij mijn XM de hydractief omzeilt is kan ik er andere bollen ( of druk ) op doen dan normaal. Ga dan ook even een afspraak maken met Chyparts.

Word nog wel vervolgd denk ik.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 12 juni 2007 11:59 PM
  [ # 33 ]

Wat bedoel je met “hydroliek niveau”?

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 juni 2007 12:20 AM
  [ # 34 ]
JanO schreef:

Wat bedoel je met “hydroliek niveau”?

groet, Jan

Hydroliekolie niveau in je voorraadvat.

Schijnt dat als je die op max. hebt staan je XM stugger veert en als je het op het minimum zet soepeler.

Weet het niet uit ervaring , heb het me gister laten vertellen. Ga het wel even probereren , baat het niet dan schaad het ook niet.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 juni 2007 12:26 PM
  [ # 35 ]
citro-power schreef:
JanO schreef:

Wat bedoel je met “hydroliek niveau”?

groet, Jan

Hydroliekolie niveau in je voorraadvat.

Schijnt dat als je die op max. hebt staan je XM stugger veert en als je het op het minimum zet soepeler.

Weet het niet uit ervaring , heb het me gister laten vertellen. Ga het wel even probereren , baat het niet dan schaad het ook niet.

Klopt, maar een minimaal niveau is ook niet goed…... Als je hem in z’n hoogste stand zet, dan mag het hoedje net los komen van het minimum niveau

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 13 juni 2007 12:31 PM
  [ # 36 ]

Tja, bij mij komt het vlottertje in de hoogste stand ook iets boven het bovenste streepje uit. Moet eigenlijk wat LHM uit dus. Hoe kun je dat het beste doen? Staat er druk op het LHM-vat als de motor draait?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 juni 2007 12:35 PM
  [ # 37 ]
Smultie schreef:

Staat er druk op het LHM-vat als de motor draait?

nee .............gelukkig niet Laughing zou wel komisch zijn : fff met draaiende moter controleren of er wel genoeg lhm inzit Laughing  Laughing

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juni 2007 12:41 PM
  [ # 38 ]

Hej jongens.. als je teveel LHM in je vat doet spuit dat eruit als je auto zakt. Je auto gaat er echt niet anders van veren. Of is dit weer zo’n ” Ik weet het ook niet maar het werkt echt” wijsheid?

Lhm gewoon op niveau zetten. In de hoogste stand en dan netjes het gouden streepje tussen de rode in.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 juni 2007 05:34 PM
  [ # 39 ]
bogaard77 schreef:

Of is dit weer zo’n ” Ik weet het ook niet maar het werkt echt” wijsheid?

Juist, dit is een van die wijsheden van een XM die je na verloop van tijd vanzelf merkt. Trouwens, je moet wel heel veel LHM in het vat gooien voordat het er via de overloop uitkomt…..

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juni 2007 05:52 PM
  [ # 40 ]
Willem schreef:
bogaard77 schreef:

Of is dit weer zo’n ” Ik weet het ook niet maar het werkt echt” wijsheid?

Juist, dit is een van die wijsheden van een XM die je na verloop van tijd vanzelf merkt. Trouwens, je moet wel heel veel LHM in het vat gooien voordat het er via de overloop uitkomt…..

Bij de ds staat je niveau in rijstand ongeveer op 1derde van onder. Een klant vulde die tot bijna vol… 4 liter erbij. Dat lag de volgende ochtend allemaal weer op de oprit!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 13 juni 2007 05:55 PM
  [ # 41 ]

 

Bij mij komt het vlottertje dus boven het bovenste rode streepje uit met de auto in de hoogste stand. Hoeveel liter zit er ongeveer tussen het bovenste streepje en halverwege het streepje en de bovenkant van het glas?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juni 2007 06:09 PM
  [ # 42 ]

Correct me if Im wrong maar je hebt 2 dingen. een paraplutje en een streepje. In je plaatje is die grijs. Dat streepje hoort volgens mij tussen de rode streepjes.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 juni 2007 06:43 PM
  [ # 43 ]
bogaard77 schreef:

Correct me if Im wrong maar je hebt 2 dingen. een paraplutje en een streepje. In je plaatje is die grijs. Dat streepje hoort volgens mij tussen de rode streepjes.


Precies en als je nu dat streepje net boven het onderste streepje van de indicator aan zet, dan veert een XM het lekkerst. Vraag me niet waarom het zo is, maar ik ben er bij toeval zelf achter gekomen omdat ik zo’n 1x in de 2 weken een beetje moet bijvullen ivm een lichtelijk lekkend stuurhuis. Toen ik deze conclusie getrokken had, ben ik op onderzoek uit gegaan waarom dit nu zo werkt. Hierbij kwam ik er op XMNL achter dat daar meer mensen deze conclusie hadden getrokken, maar evenmin wisten wat de oorzaak is.

Kortom, het is geen broodje aap, maar waarom dit zo werkt kan ik je ook niet vertellen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 13 juni 2007 06:55 PM
  [ # 44 ]
bogaard77 schreef:

Correct me if Im wrong maar je hebt 2 dingen. een paraplutje en een streepje. In je plaatje is die grijs. Dat streepje hoort volgens mij tussen de rode streepjes.

 

Hmmmm….... volgens de manual moet het vlottertje/parapluutje/geledingetje dus tussen de streepjes!

[url]http://img101.imageshack.us/img101/4808/bijvullenhr4.png [/URL]

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 13 juni 2007 08:18 PM
  [ # 45 ]

Dit hebben er al eens eerder bij de hand gehad, die jongens bij Citroën weren het zelf ook niet ......

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
 
3 van de 20
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook