Onder de motorkap van de Deauville zit zo’n stuk “gaas"bevestigd waar een massakabel aan vast zit.
Nu wil mijn schoonvader graag een isolatie onder de motorkap hebben. ik heb nog de motorkapbekleding staan van een TZD Turbo, dus dat zal wel passen. Alleen…moet ik dan waarschijnlijk dat gaas verwijderen.
Welk nut heeft dat gaas nu precies en is het verstandig om dit te verwijderen?
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Het gaas is er voor zodat de ontsteking en elektronica niet wordt gestoord door de antenne van je radio.. Bij een diesel zal het waarschijnlijk niet zo veel effect hebben, maar zeker weten doe ik het niet..
Ik zou het iig weer terug plaatsen, rare storingen is niet iets waar je op zit te wachten..
abxsport schreef:Het gaas is er voor zodat de ontsteking en elektronica niet wordt gestoord door de antenne van je radio.. Bij een diesel zal het waarschijnlijk niet zo veel effect hebben, maar zeker weten doe ik het niet..
Ik zou het iig weer terug plaatsen, rare storingen is niet iets waar je op zit te wachten..
Het effect van deze bekleding is overigens maar heel gering; voornamelijk bij diesels werkt het goed vanwege de lagere motortoerentallen. Meer profijt heb je van de schutbordbekleding.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:abxsport schreef:Het gaas is er voor zodat de ontsteking en elektronica niet wordt gestoord door de antenne van je radio.. Bij een diesel zal het waarschijnlijk niet zo veel effect hebben, maar zeker weten doe ik het niet..
Ik zou het iig weer terug plaatsen, rare storingen is niet iets waar je op zit te wachten..
Het effect van deze bekleding is overigens maar heel gering; voornamelijk bij diesels werkt het goed vanwege de lagere motortoerentallen. Meer profijt heb je van de schutbordbekleding.
Daar heb je gelijk in maar de vraag was: Wat is t nut van t gaas…
abxsport schreef:
Daar heb je gelijk in maar de vraag was: Wat is t nut van t gaas…
Kooi van faraday bij een kunststof motorkap?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:abxsport schreef:
Daar heb je gelijk in maar de vraag was: Wat is t nut van t gaas…
Kooi van faraday bij een kunststof motorkap?
Idd, nb deze zit er alleen bij kunststof motorkappen en benzinemotoren. Diesels hebben het nooit.
Ich bin ein Breaker
Robin schreef:abxsport schreef:
Daar heb je gelijk in maar de vraag was: Wat is t nut van t gaas…
Kooi van faraday bij een kunststof motorkap?
hier ben ik het mee eens, anders hoor je misschien je bougie’s vonken over je radio?
Woehoe, zomaar goed gegokt!
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
MaartenH schreef:Robin schreef:abxsport schreef:
Daar heb je gelijk in maar de vraag was: Wat is t nut van t gaas…
Kooi van faraday bij een kunststof motorkap?
hier ben ik het mee eens, anders hoor je misschien je bougie’s vonken over je radio?
Dat ook ja; de antenne zit er immers vlak boven. AM-ontvangst wordt dan wel moeilijk, en niet iedere FM-ontvanger is perfect AM-ontstoord.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Robin schreef:abxsport schreef:
Daar heb je gelijk in maar de vraag was: Wat is t nut van t gaas…
Kooi van faraday bij een kunststof motorkap?
Idd, nb deze zit er alleen bij kunststof motorkappen en benzinemotoren. Diesels hebben het nooit.
Tsja misschien is ooit de motorkap vervangen… T is geen nieuwe auto… Maja een diesel vonk niet dus t effect zal ook wel mininiem zijn.
abxsport schreef:karel schreef:abxsport schreef:Het gaas is er voor zodat de ontsteking en elektronica niet wordt gestoord door de antenne van je radio.. Bij een diesel zal het waarschijnlijk niet zo veel effect hebben, maar zeker weten doe ik het niet..
Ik zou het iig weer terug plaatsen, rare storingen is niet iets waar je op zit te wachten..
Het effect van deze bekleding is overigens maar heel gering; voornamelijk bij diesels werkt het goed vanwege de lagere motortoerentallen. Meer profijt heb je van de schutbordbekleding.
Daar heb je gelijk in maar de vraag was: Wat is t nut van t gaas…
Huh, ik lees deze draad nog eens goed na; ik denk dat je toch eens iets anders moet gaan roken of minder moet gaan drinken, want je gaf zelf toch al het antwoord :
Het gaas is er voor zodat de ontsteking en elektronica niet wordt gestoord door de antenne van je radio..
Ich bin ein Breaker
karel schreef:
Huh, ik lees deze draad nog eens goed na; ik denk dat je toch eens iets anders moet gaan roken of minder moet gaan drinken, want je gaf zelf toch al het antwoord :
Het gaas is er voor zodat de ontsteking en elektronica niet wordt gestoord door de antenne van je radio..
Het goede antwoord is natuurlijk dat het gaas er voor zorgt dat je antenne niet gestoord wordt door de ontsteking en elektronica, en niet andersom
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:karel schreef:
Huh, ik lees deze draad nog eens goed na; ik denk dat je toch eens iets anders moet gaan roken of minder moet gaan drinken, want je gaf zelf toch al het antwoord :
Het gaas is er voor zodat de ontsteking en elektronica niet wordt gestoord door de antenne van je radio..
Het goede antwoord is natuurlijk dat het gaas er voor zorgt dat je antenne niet gestoord wordt door de ontsteking en elektronica, en niet andersom
Maar daar zat hij dan al wel érg dichtbij, met een klein beetje kunstmatige geestverruiming minder was het ‘m volgens mij best wel gelukt er een kloppend geheel van te maken
Nog even in Mode “harde techneut” dan, om het helemaal af te maken: het is niet de antenne die gestoord wordt maar datgene wat de (een) radio ermee probeert te doen, nl de ontvangst. Niet alleen de berijder, maar ook direct omwonenden van wegen kunnen daardoor last ondervinden.
Wees dus niet zo asociaal om dit stukje gaas weg te laten als je een kunststof motorkap hebt, heb je er zelf geen last van dan misschien een ander wel.
Ich bin ein Breaker
Roken doe ik niet aan, maar tegen n koud biertje zeg ik geen nee! Lkkr!
Oww t is pas kwart over 9! Nog maar ff wachte dan, eerst koffie.
Tsja en ik ga me not mit myn zinopbouw bezich houden op dit feurum, dat doe ik op mn werk wel.
Antwoord is wel duidelijk, al is het nut bij een diesel niet echt aanwezig.
Al is mn antwoord trouwens niet helemaal goed, elektronica onder de kap zal weinig storingen veroorzaken
abxsport schreef:Roken doe ik niet aan, maar tegen n koud biertje zeg ik geen nee! Lkkr!
Oww t is pas kwart over 9! Nog maar ff wachte dan, eerst koffie.
Tsja en ik ga me not mit myn zinopbouw bezich houden op dit feurum, dat doe ik op mn werk wel.
Antwoord is wel duidelijk, al is het nut bij een diesel niet echt aanwezig.
Al is mn antwoord trouwens niet helemaal goed, elektronica onder de kap zal weinig storingen veroorzaken
Hihi, och, in geval van vertwijfeling kun je altijd nog roepen “luister naar wat ik bedoel, niet naar wat ik zeg!”
Ich bin ein Breaker
Heren, Het is een leuke discussie geworden over wel of niet storingsvrij rijden met de radio aan. MAAR: stupid me, ik dacht dat het onder de motorkap van de Deauville precies hetzelfde was als bij de Cannes. Echter heb ik een heel belangrijk iets over het hoofd gezien. De motorkap van de Deauville is van STAAL!!!! Dussssssssssss…..... geen gaas aldaar. Het probleem heeft zichzelf dus al opgelost.
Toch een stuk slimmer om de volgende keer eerst een goed te kijken en daarna te gaan vragen!!!! ops: ops: ops:
In ieder geval hartelijk bedankt voor jullie input. Wie weet kan een ander hier weer iets mee.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.