3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Icefire’s TZI; nu op zoek naar dakdragers.
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 12 juni 2007 01:06 AM
  [ # 31 ]

Ik heb helaas geen antwoord op de vraag waarom je blok beweegt, maar ik begrijp wel dat een Kwik Fit omzet moet maken. En dan helpt de verkoop van een kat wel goed.  Wink

Ik heb ook U9 om mijn TZI, maar er is geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om ooit een nieuwe kat te kopen. Waarschijnlijk is mijn kat er na 390.000 km ook al lang uit. Ik ga echter niet de uitlaat uit elkaar schroeven om dit te bevestigen.  Wink

Profiel  

icefire
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 283

- CX 2.2 TRS
Gepost: 13 juni 2007 06:15 PM
  [ # 32 ]

Vanochtend bij Bonhof geweest voor de uitlaat/kat (het frrtje dat erger werd).

Bij de auto aangekomen (thuis nog) werd ik op de volgende aanblik getracteerd:
[url]http://img510.imageshack.us/img510/4552/lamperafgeredenpz9.jpg [/URL]
Fijn dan van die buren (ergens op het pleintje; ivm meelezende collega van de echte buurman) die niet even komen aanbellen.

Bij Bonhof naar de uitlaat/kat gekeken en geluisterd. Het frrtje was uiteraard een heel stuk minder maar de monteur zag wel dat het hele kat gedeelte iets te ver naar voren zat en daardoor tegen de beschermplaat van het spruitstuk (?) kon trillen.

Ze hebben de heleboel losgemaakt iets verplaatst en rechtgezet en met nieuw materiaal weer aangesloten. Het klinkt nu idd een heel stuk beter (ik hoor nog wel wat maar dat zal dan wel normaal zijn bij een TZI) en het geeft iig een goed gevoel zo.

Een vervangende unit voor de achterlamp geplaatst en nog een kriksleutel meegekregen en nog een tip om de achterbumper nog een beetje te fatsoeneren. Dat alles voor € 50,—ondanks dat ik geen garantie op de bx had gekregen. Heel schappelijk lijkt me.

Nog even naar het veren en bonken bij omhoogkomen gevraagd. Hij vond het vering over het algemeen wel goed (voor iets stug). Het bonken zou toch niet heel ongewoon zijn.

De motor bewoog overigens ook niet vreemd; het rubber in de motorsteun was ook nog prima.

Ik rij dus voorlopig zo verder. Tussendoor nog even naar onze voormalige Croisette gekeken Crying or Very sad

Groet,

Ysbrand.

CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Profiel  

icefire
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 2.2 TRS
Gepost: 25 juni 2007 05:45 PM
  [ # 33 ]

Ik heb geprobeerd het parkeerlicht linksvoor te vervangen, echter ik krijg het lampje niet los. stekkertje heb ik los gekregen en de lamp(houder) zit wel beweging in maar ik krijg ‘m niet los. Ik ben ook bang om het te forceren. Mis ik een knopje, klemmetje, trucje?

Tijdens het schoonmaken van het interieur gisteren een reserveantenne onder de achterbank “gescoord”. Ook wat glaskruimels, helaas geen geld.
Ik zag overigens dat de antenne die nu op het dak zit uitschuifbaar is.

Groet,

Ysbrand.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 25 juni 2007 06:51 PM
  [ # 34 ]

Je moet die plug van stadslicht even draaien Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 25 juni 2007 06:53 PM
  [ # 35 ]

trek je hele koplamp er anders even uit en dan kan je er perfect bij Wink

Profiel  

icefire
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 2.2 TRS
Gepost: 25 juni 2007 11:47 PM
  [ # 36 ]
citroenc2 schreef:

ik ben maar even naar de sloop geweest om een volledig nieuwe unit te halen.
.
.
.
.
NOT.

Draaien was idd de juiste tip. Thnx. Alle lampen voor zijn nu weer helemaal ok.

De scheur in de achterbumper na de onbekende bezoeker is ook weer dichtgeplakt/gesmolten mbv de elec. verfafbrander. Nu nog een keer proberen om weer iets van een patroontje er in te smelten.

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 25 juni 2007 11:49 PM
  [ # 37 ]
icefire schreef:

De scheur in de achterbumper na de onbekende bezoeker is ook weer dichtgeplakt/gesmolten mbv de elec. verfafbrander. Nu nog een keer proberen om weer iets van een patroontje er in te smelten.

Warm maken en dan een hele fijne zeef oid erin drukken, krijg je weer n btje het “motiefje” terug Laughing

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 25 juni 2007 11:54 PM
  [ # 38 ]
icefire schreef:
citroenc2 schreef:

.
.
.
.
NOT.

ikdenk dat je me verkeerd begreep

als je je koplamp beet pak kan je die zo los trekken dan komt dus de unit los en kan je veel makkelijker bij de lamp fittingen Wink

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 26 juni 2007 02:29 PM
  [ # 39 ]
citroenc2 schreef:
icefire schreef:
citroenc2 schreef:

.
.
.
.
NOT.

ikdenk dat je me verkeerd begreep

als je je koplamp beet pak kan je die zo los trekken dan komt dus de unit los en kan je veel makkelijker bij de lamp fittingen Wink

Ook met de unit in de auto kan je er prima bij, eruit halen is knap riskant als het niet nodig is omdat je dat die plastic klemmetjes vaak kapot trekt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

icefire
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 2.2 TRS
Gepost: 10 augustus 2007 02:01 PM
  [ # 40 ]

welke dakdragers op de bx

Omdat de ruimte in de kofferbak van de bx een stuk kleiner is dan in de CX en we een veel te grote aldi tent hebben aangeschaft ben ik op zoek naar dakdragers voor de bx (1992; geen break) zodat we een dakkoffertje op het dak kunnen plaatsen.

Op marktplaats kan ik door het dakdragerswoud het dak niet meer zien.

Kunnen jullie mij vertellen welke typen dakdragers op mijn bx passen (originele, universele, typenummers en wat vooral niet).

Aanbiedingen (omgeving Zwolle) zijn uiteraard ook welkom.

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 augustus 2007 12:46 AM
  [ # 41 ]

Hier op citromarkt staan er ook een paar te koop. al gekeken?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

icefire
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 2.2 TRS
Gepost: 30 augustus 2007 01:37 AM
  [ # 42 ]

heb een paar originele citroendragers gescoord. Er mist echter 1 rubber voetje. Heb er 1 zelf geknutselt maar een echte zou beter zijn. Als iemand nog een tip heeft houd ik me aanbevolen.

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook