Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik heb me suf gezocht, maar kan nergens een plaatje vinden van de bevestiging van de veerbollen voor bij een xantia.
weet iemand waar ik een dergelijk plaatje kan vinden, opdat ik ze weer vast kan zetten, zodat de veerbol niet telkens de motorkap probeert te openen?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
o, shit, verkeerde forum. hoe kom ik uit dat xm forum?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
HUH? Dan is er iets echt goed stuk denk ik! Die bol zit in zn houder geschroefd en die houder hoort errug vast te zitten aan je chassis/subframe…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
hoe zit die houder vast dan?
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
garagestmarien schreef:hoe zit die houder vast dan?
Nu iig verkeerd om waarschijnlijk
ff naar xantia gekicked.
De veerschotel zit van onderaf bevestigd, dus eigenlijk kan het niet zo zijn dat ie ‘alleen’ maar los zit en tegen je motorkap aan drukt, want het chassis zit er nog tussen. Dit klinkt meer alsof de veerschotel om zeep is; of de rand is doorgeroest, of het rubber is doorgeschoten. Eigenlijk heb ik hier nog nooit van gehoord bij een Xant. Van de XM is wel bekent dat er bij de eerste bouwjaren een aantal veerpoten door de kap geschoten zijn.
Maak anders eens een foto en post die hier, dan kan er wellicht iets meer over gezegd worden.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
we zullen het eens bekijken vanavond. het gaat om een auto van een vriendin en daar ga ik straks even langs.
misschien is het niets bijzonders, hoewel het openduwen van een motorkap wel bijzonder lijkt.
ik zal het eens gaan bekijken en heb later wel wat meer nieuws over dit vreemde verhaal. met foto’s misschien.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik ben even gaan kijken en dacht dat mensen konden overdrijven tot ik dit zag:
onder de motorkap zag het er zo uit.
is dit nou zo’n ontplofte bol?
en hoe kan zoiets?
en wat doen we eraan?
ik ken alleen de cx troep en weet niet of voor deze auto de poten in onderdelen te krijgen zijn en of dat zin heeft.
iemand?
dit komt helaas veel vakker voor ook op de xm vaak is de veerschotel doorgerot met dit tot gevolg einde xantia zo te zien
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als het ook wel eens bij Xm’s voorkomt ga ook maar eens bij die van mij kijken…...
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
citroenc2 schreef:dit komt helaas veel vakker voor ook op de xm vaak is de veerschotel doorgerot met dit tot gevolg einde xantia zo te zien
Einde Xantia? Dat is wel erg snel een oordeel vellen hoor!!
Andere veerpoot met veerschotel + motorkap zoeken als het mee zit en rijden maar.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
vaak is de veerschotel doorgerot
da’s nou net het gekke. geen roest te zien, alleen een hoop opgevreten rubber. ik weet niet precies hoe dat rubber er uit hoort te zien, maar ik zag nergens roest ofzo.
en dood is deze auto nog lang niet.
eXpelliarMus schreef:citroenc2 schreef:dit komt helaas veel vakker voor ook op de xm vaak is de veerschotel doorgerot met dit tot gevolg einde xantia zo te zien
Einde Xantia? Dat is wel erg snel een oordeel vellen hoor!!
Andere veerpoot met veerschotel + motorkap zoeken als het mee zit en rijden maar.
zo te zien is het al een xantia van min 10 jaar oud een veerpoot is helaas erg duur en heb ook begrepen dat de meeste garages advieseert om ze boeide te doen dus links en rechts dan vanwege veerverschillen
tuurlijk is hij op te knappen maar uit economisch oogpunt is dit zonde of de atou moet uitzondelijk zijn
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
citroenc2 schreef:eXpelliarMus schreef:citroenc2 schreef:dit komt helaas veel vakker voor ook op de xm vaak is de veerschotel doorgerot met dit tot gevolg einde xantia zo te zien
Einde Xantia? Dat is wel erg snel een oordeel vellen hoor!!
Andere veerpoot met veerschotel + motorkap zoeken als het mee zit en rijden maar.zo te zien is het al een xantia van min 10 jaar oud een veerpoot is helaas erg duur en heb ook begrepen dat de meeste garages advieseert om ze boeide te doen dus links en rechts dan vanwege veerverschillen
tuurlijk is hij op te knappen maar uit economisch oogpunt is dit zonde of de atou moet uitzondelijk zijn
is inderdaad ergens midden 90. wat kost zoiets bij benadering dan?
citroenc2 schreef:eXpelliarMus schreef:citroenc2 schreef:dit komt helaas veel vakker voor ook op de xm vaak is de veerschotel doorgerot met dit tot gevolg einde xantia zo te zien
Einde Xantia? Dat is wel erg snel een oordeel vellen hoor!!
Andere veerpoot met veerschotel + motorkap zoeken als het mee zit en rijden maar.zo te zien is het al een xantia van min 10 jaar oud een veerpoot is helaas erg duur en heb ook begrepen dat de meeste garages advieseert om ze boeide te doen dus links en rechts dan vanwege veerverschillen
tuurlijk is hij op te knappen maar uit economisch oogpunt is dit zonde of de atou moet uitzondelijk zijn
Veerpoten voor een Xantia zullen op de autosloop volop voorradig zijn. Tweedehands zullen ze dus nooit erg duur zijn.