31 van de 39
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s digit: straks een bijna nieuw blokkie
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 13 juni 2007 08:26 PM
  [ # 451 ]
woutersmits schreef:

men neemt het daar niet, men heeft het daar….
je moet het maar net ff weten.
Het is ook een verkeersplein en geen rotonde

Ja dat is het hè, het is een verkeersplein Surprisedops:  Ik begreep van Oscar dat het een soort ongeschreven regel was dat iedereen die de rotonde oprijdt voorrang krijgt, maar als ik er even goed over nadenk komen de auto die het plein op komen gewoon van rechts Razz

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 13 juni 2007 08:59 PM
  [ # 452 ]

haha , ja dat is eigenlijk gewoon geschreven he Wink

wat meer een ongeschreven regel is, is dat als je erop zit je er gewoon zo hard mogelijk overheen moet scheuren Smile

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 13 juni 2007 09:02 PM
  [ # 453 ]

Prachtig verkeersplein om overheen te scheuren, maar inderdaad: rechts heeft voorrang. De allereerste keer dat ik daar kwam werd mijn deauville op een haar na vol in de flank geraakt, sindsdien vergeet ik het nooit meer Razz.

Profiel  
 
FutureBXChicdriver
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 13 juni 2007 09:05 PM
  [ # 454 ]
B_iks schreef:

Prachtig verkeersplein om overheen te scheuren, maar inderdaad: rechts heeft voorrang. De allereerste keer dat ik daar kwam werd mijn deauville op een haar na vol in de flank geraakt, sindsdien vergeet ik het nooit meer Razz.

Zoveelste foutje in verkeersbeleid zou ik zeggen! En met stip op nr 1..verkeerde timing stoplichten!  Evil or Very Mad

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 14 juni 2007 12:34 AM
  [ # 455 ]

Hoezo? het werkt prima hoor . Alleen mensen gaan te vaak te ver uit hun “baan” staan waardoor je er weer met heel veel getoeter en bumperkleven omheen moet Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 juni 2007 02:14 PM
  [ # 456 ]
OscarTZDTurbo schreef:

Hoezo? het werkt prima hoor . Alleen mensen gaan te vaak te ver uit hun “baan” staan waardoor je er weer met heel veel getoeter en bumperkleven omheen moet Wink

ja, irritant is dat hè.....

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 16 juni 2007 03:17 AM
  [ # 457 ]

exactly ...

heb je je wagen al in de garage staan? (voor reparatie)

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 juni 2007 12:27 AM
  [ # 458 ]

nee, vrijdag ga ik met de biks naar wuppo. Dan sleutel ik mee en dan maakt Ton hem af. Dat is iig de planning.

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 18 juni 2007 02:29 AM
  [ # 459 ]

ok Smile daar ben ik ook wel eens geweest, die heeft er wel verstand van ja Smile

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 23 juni 2007 01:48 AM
  [ # 460 ]

zo, bij pa en ma thuis even een update typen.
vanochtend naar wup gereden en na een lekkere bak koffie eea eens gaan voorbereiden. GSje weggezet, partytentje opgezet,  bix er onder gereden, motortje er uit gehaald en toen Ton eerst de bak van het blok af ging schroeven en daarna het ding ging onthoofden heb ik de grote octo vervangen….
dit alles onder het genot van een biertje en een babbeltje.
Ton gaat morgen verder en tot nu toe gaat alles gesmeerd en ziet alles er goed uit. Koppakking was een beetje lek bij de derde cylinder, drukgroep is echt reteversleten.
het bleek dat mijn nieuwe stabistokjes niet nodig zijn, maar het setje silentcups dat Ton nog in de kast had liggen des te harder. Ook die nieuw dus.

to be continued

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 juni 2007 01:54 AM
  [ # 461 ]

hmm, ik zou bijna in et openbaar vervoer gaan geloven.
u is zowaar bijna vlugger in Tilburg dan ik in rooi,,, mannieheus hehe

fijn dat je vrij vlug bij je pa en ma bent.
en dat vanaf een dorps stationneke.

tja morgenvroeg eerst de onderdelen ophalen, dan de kop afmaken, en de koppeling ertegen schroeven.
dan het spul weer erin hangen, en zondag eea afmaken, aansluiten ,en de details aandacht geven.

carb vlotterniveau.
silentcups.
brandstofslangen.
uitlaat loden pakkingring enzo.. afijn nog genoeg priegeldingen te bewerken..

ik houd je middels deze draad op de hoogte, met evt foto’s

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 23 juni 2007 01:59 AM
  [ # 462 ]

tja, de directe trein naar tilburg was net weg anders was ik ech wel eerder gewees….
nu kwam ik via den bosch precies op de tijd in tilburg dat in boxtel de volgende trein naar tilburg zou vertrekken… (22.06).
Thuis in Nijmegen zet ik er natuurlijk ook fotookes bij.
Ton,
nogmaals dank voor de gezellige en leerzame dag!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 juni 2007 02:06 AM
  [ # 463 ]
woutersmits schreef:

tja, de directe trein naar tilburg was net weg anders was ik ech wel eerder gewees….
nu kwam ik via den bosch precies op de tijd in tilburg dat in boxtel de volgende trein naar tilburg zou vertrekken… (22.06).
Thuis in Nijmegen zet ik er natuurlijk ook fotookes bij.
Ton,
nogmaals dank voor de gezellige en leerzame dag!

graag gedaan.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 23 juni 2007 02:12 AM
  [ # 464 ]
woutersmits schreef:

heerlijk om over dat plein te scheuren!


Het KK-plein rules, zeg ik als geboren Nijmegenaar. Heerlijke Romeinse invloeden.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 juni 2007 06:42 PM
  [ # 465 ]

zo dan, een trieste mededeling.

de kleppen zijn uitgestelt.
en de cilinderbus van cilinder 2 is weggevreten waar de koppakking hem af moet sluiten.

de inlaatkleppen zijn ovaal, en zijn dus niet meer pas te slijpen.
temeer daar de dunste stelplaatjes er al in zaten.

we zijn nu onze optie’s aan het nagaan, maar ik bouw voor nu even de neus ed terug en zet haar weer op de wielen.

en dan gaan we op het gemakje kijken naar een andere motor.
deze is welliswaar te reviseren, maar dat brengt nogal wat kosten met zich mee.
dus als er iemand is met een 1900 CC BX blok, met lage kmst, dan houden we ons aanbevolen.

hieronder de foto’s van het probleemgeval.

de eerste foto’s zijn van de kleppen.
het kleurverschil geeft aan dat hij niet goed sluit op de zitting.
deze kleppen had ik al 1x gezet(slijppasta verhaal) op de zitting.
daarnaast is de klepspeling 0,070
moet zijn 0,20 /0,40
en zijn de stelplaatjes dus al de dunste ,dunner is er gewoon niet. Crying or Very sad

 
 

foto 3 & 4 laat een goede uitlaatklep zien als vergelijk

 
 
 

en de cilinder die weggecorrodeerd is.

 

mvgr wupke:die dus een 1900 GT of Digit blok zoekt, maar een TRS mag ook.. Wink

Profiel  
 
 
31 van de 39
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook