het lijk mij dat deze auto gewoon te maken is niemand heeft de auto nog gezien dus we moeten op de ts af gaan die heeft het alleen over een lamdasonde en een ventilator en dat de motor warm is geweest
voor het zelfde geld zijn alleen de sonde en de ventilator kapot en is de tempartuur iets opgelopen maar niet schadelijk
niemand weet hoe het is gegaan voor het zelfde geld kon men niet stoppen of zo en is het binnen een paar sec te laat dus het lijkt me een beetje voorbarig om de ts direct te laten merken dat hij dit en dat is
Schandalig gewoon! Zo’n mensen horen dus echt geen Citroën te rijden, maar een of ander gaar koekblik… ze willen goedkoop een auto, voor vele mensen is een BX enkel dat.. een goedkope auto die je naar de sloop duwt als er iets kapot is :S schande..
Niemand verwijt de TS iets…
Maar… er zijn in het verhaal een paar vreemde dingen:
- een ventilator die ermee kapt als de kat kapot is?
- de motor daardoor oververhit, maar lekker doorgereden met een MM-lampje en een temp. lampje?
- in een BX naar het buitenland gaan zonder ANWB + Europadekking? Als je dat doet, zou je verwachten dat het mensen zijn die iets van auto’s weten.
Het kan natuurlijk best allemaal pure pech zijn, dat de koelfan het niet deed (dat hadden ze kunnen controleren, maar vooruit) en een kapotte lambdasonde zijn geen dingen die komen door slecht onderhoud (in die 3 weken dat ze ‘m hadden).
Ja maar Harm.. Je zal altijd zien dat die dingen net gebeuren wanneer jij je auto verkoopt.. dat er net iets kapot gaat.. als ik mijn auto nu verkoop en morgen flikkert het motorblok eronder uit is dat toch ook niet mijn schuld?
Ik vind het gewoon pure pech voor de kopers (maar misschien ook een geluk, want volgens mij zou die BX echt behoorlijk misbruikt worden door die mensen..)
nou de zijn zat mensen hier die direct roepen een bx moet bij een liefhebber zijn wat me totaal onzin lijkt ikdenk dat 90 % van de autos bij gewone mensen zijn
dat niet iedereen de middelen heeft om een nieuwe auto te kunnen kopen lijkt me logisch en als je dan een bx kan kopen voor je buget lijkt me dat toch begrijpelijk
ik neem aan dat de ts gewoon het verhaal vertelt wat er gebeurt is en dat de desbeteffende adac medewerker hem uitleg heeft gegeven
dat de ts geen anwb en europadekking heeft dat is zijn keuze mij lijkt het niet slim om het te laten voor die paar euro maar ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die dit niet hebben
ik heb zoiets wacht met je oordeel tot de ts heeft gereageerd en trek dan een conclusie
deur63 schreef:Ja maar Harm.. Je zal altijd zien dat die dingen net gebeuren wanneer jij je auto verkoopt.. dat er net iets kapot gaat.. als ik mijn auto nu verkoop en morgen flikkert het motorblok eronder uit is dat toch ook niet mijn schuld?
Ik vind het gewoon pure pech voor de kopers (maar misschien ook een geluk, want volgens mij zou die BX echt behoorlijk misbruikt worden door die mensen..)
@deur63 waar bazeer je dit op het lijkt mij gewoon uit de duim gezogen aangezien je de mensen totaal niet kent
citroenc2 schreef:@deur63 waar bazeer je dit op het lijkt mij gewoon uit de duim gezogen aangezien je de mensen totaal niet kent
Ik bazeer dat op een uitspraak van de TS.
TS schreef:die puur met het oog op de zomervakantie een goedkoop autootje zochten.
deur63 schreef:citroenc2 schreef:@deur63 waar bazeer je dit op het lijkt mij gewoon uit de duim gezogen aangezien je de mensen totaal niet kent
Ik bazeer dat op een uitspraak van de TS.
TS schreef:die puur met het oog op de zomervakantie een goedkoop autootje zochten.
ok maar of hij misbruikt wordt
Ja maar Harm.. Je zal altijd zien dat die dingen net gebeuren wanneer jij je auto verkoopt.. dat er net iets kapot gaat.. als ik mijn auto nu verkoop en morgen flikkert het motorblok eronder uit is dat toch ook niet mijn schuld?
Ik zeg toch ook juist dat niemand de TS iets verwijt?
Gewoon domme pech dat ie stuk gaat, gewoon domme dommigheid om met brandende lampjes lekker door te rijden en geen ANWB met Europadekking te hebben.
citroenc2 schreef:nou de zijn zat mensen hier die direct roepen een bx moet bij een liefhebber zijn wat me totaal onzin lijkt ikdenk dat 90 % van de autos bij gewone mensen zijn
dat niet iedereen de middelen heeft om een nieuwe auto te kunnen kopen lijkt me logisch en als je dan een bx kan kopen voor je buget lijkt me dat toch begrijpelijk
Gelul
Bx is vaak duur in onderhoud (omdat de meesten slecht zijn onderhouden) dus voor budget is het niet heel handig d8 ik zo.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
BX19TZI schreef:citroenc2 schreef:nou de zijn zat mensen hier die direct roepen een bx moet bij een liefhebber zijn wat me totaal onzin lijkt ikdenk dat 90 % van de autos bij gewone mensen zijn
Gelul
Bx is vaak duur in onderhoud (omdat de meesten slecht zijn onderhouden) dus voor budget is het niet heel handig d8 ik zo.
dat komt later, eerst zien ze de aanschafprijs he
ontopic: wel zonde voor de bx!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
BX19TZI schreef:citroenc2 schreef:nou de zijn zat mensen hier die direct roepen een bx moet bij een liefhebber zijn wat me totaal onzin lijkt ikdenk dat 90 % van de autos bij gewone mensen zijn
Gelul
lijkt me ook een beetje een relatief want welke oude auto heeft geen achterstallig onderhoud
Ik weet wel dat dit één van de redenen is waarom ik liever geen auto verkoop aan familie, vrienden, kennissen of collega’s…
Ook al zal het aan de bestuurder liggen (geen tijd om te stoppen? Het gebeurde in de file?!), de kans dat je er op aangekeken wordt vind ik geen vriendschap waard!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
TS is niet degene die met pech stond he
Ik heb mn auto altijd redelijk netjes onderhouden, hoewel de kopers ook wel wisten dat ze voor 300 euro een auto kochten waar nog wel wat aan gedaan moest worden. Inderdaad, geen ANWB lid worden was niet zo slim van ze. En verder weet ik ook alleen maar dit verhaal, er zal ongetwijfeld vrij snel besloten zijn de auto af te danken. Citrofielenderwijs zou ik zelf nog wel geprobeerd hebben de auto gerepareerd en wel thuis te krijgen.
maar goed: ik ben dan ook dikke vriendjes met de ADAC na een akkevietje vorig jaar oktober met een dynamo die er de kracht niet meer voor had
of ze liefhebbers zijn? Ze waren erg enthousiast over het rijcomfort, en ze snapten heel goed dat je iemand citrofiel kan zijn. Maar misschien is het met auto’s wel net zoals met mensen: 10 dagen is te kort om echt verliefd te worden…
@oudelut: precies, dat doe ik niet meer, een auto aan een bekende verkopen. Ze nemen me niks kwalijk, dit kon niemand voorzien. Maar toch voel ik me lullig (ik neem ze wel een keer mee naar Duitsland voor een leuk en gratis klimtripje, is het minste wat ik terug kan doen)
deur63 schreef:Schandalig gewoon! Zo’n mensen horen dus echt geen Citroën te rijden, maar een of ander gaar koekblik… ze willen goedkoop een auto, voor vele mensen is een BX enkel dat.. een goedkope auto die je naar de sloop duwt als er iets kapot is :S schande..
Moet kunnen toch?
Je kunt ervoor kiezen een auto helemaal netjes te houden, er veel geld in te stoppen en er jaren mee te rijden (zoals ikzelf en velen hier), of je koopt een goedkoop barrel, dat rijdt je lekker aan gort en je gaat aan de volgende. Natuurlijk is dat enigzins onverstandig als je ermee naar het buitenland wilt maar goed.
Ik vind het ook wel wat hebben, een BX als afragbak… Ze zijn er uitermate geschikt voor, lekker goedkoop en niet moeilijk te vinden.
Ik zeg maar zo, gaat de APK meer kosten dan de aanschafprijs, lekker naar de sloop ermee en de volgende van marktplaats plukken!