18 van de 38
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Knäckors BX TZD Turbo breok is niet meer van knäckor
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 13 juni 2007 05:04 PM
  [ # 256 ]

Vandaag andere banden erom laten zetten, het is 195/55-15 geworden. Michelin Pilot Primacy. Niet nieuw, maar nog heel redelijk voor een mooie prijs Wink

De vorige banden waren echt verschrikkelijk, wat een wereld van verschil zeg.

Ik ben er erg blij mee, grappig dat de meningen over mijn ‘nieuwe’ doppen zo verdeeld zijn Very Happy Gelukkig zijn er ook mensen die het wel mooi vinden Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 13 juni 2007 05:21 PM
  [ # 257 ]

als de meningen verdeeld zijn dan is het in elk geval iets karakteristieks, en da’s op zich ook al mooi

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 juni 2007 10:30 PM
  [ # 258 ]
hel1 schreef:

als de meningen verdeeld zijn dan is het in elk geval iets karakteristieks, en da’s op zich ook al mooi

Ik heb ook wel eens zitten dubben om 15 inch staal te monteren, teneinde de wegligging te verbeteren, maar het is er (gelukkig) nog niet van gekomen. Eigenlijk vind ik de TZI doppen of Sport velgen gewoon het mooist.  De XM doppen zijn best een redelijk alternatief en passen het best in het tijdsbeeld (itt div. moderne C2/C3/Xsara of C4 doppen van 15 inch die ik ook wel eens overwogen heb) maar het blijft toch niet origineel.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 13 juni 2007 10:34 PM
  [ # 259 ]

Oortdoppen zijn ook wel een overweging voor een 15 inch BX

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 juni 2007 02:06 AM
  [ # 260 ]
mpostma schreef:
hel1 schreef:

als de meningen verdeeld zijn dan is het in elk geval iets karakteristieks, en da’s op zich ook al mooi

Ik heb ook wel eens zitten dubben om 15 inch staal te monteren, teneinde de wegligging te verbeteren, maar het is er (gelukkig) nog niet van gekomen. Eigenlijk vind ik de TZI doppen of Sport velgen gewoon het mooist.  De XM doppen zijn best een redelijk alternatief en passen het best in het tijdsbeeld (itt div. moderne C2/C3/Xsara of C4 doppen van 15 inch die ik ook wel eens overwogen heb) maar het blijft toch niet origineel.

De wegligging is er zeker wel van verbeterd. Niet dat ik zo vaak op het randje rij, maar het is leuk om te weten.

En ach wat is origineel… Mijn motor is nog wel origineel Wink  Very Happy Alles voor de prestaties hè  Laughing

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 juni 2007 02:44 AM
  [ # 261 ]

Nu jullie hier toch bezig zijn over 15’’ velgen…..wat zou dat voor verschil maken met mijn TZD, als ik die erop zou zetten, hij maakt dan minder toeren bij 120 km p.u. Confused:

Heeft iemand voorbeelden ? Cool

En zou dat alleen voor kunnen en achter gewoon de 14’’ ?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 juni 2007 02:47 AM
  [ # 262 ]
Bram schreef:

Nu jullie hier toch bezig zijn over 15’’ velgen…..wat zou dat voor verschil maken met mijn TZD, als ik die erop zou zetten, hij maakt dan minder toeren bij 120 km p.u. Confused:

Heeft iemand voorbeelden ? Cool

En zou dat alleen voor kunnen en achter gewoon de 14’’ ?

Welke maat heb je nu? 165/70-14? Zal ik het even in grote lijnen voor je uitrekenen Smile  Overigens zal de vermindering in toeren op je teller niet merkbaar zijn.

Ik zou sowieso voor en achter dezelfde maat monteren, waarom wil je achter origineel houden?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 juni 2007 02:52 AM
  [ # 263 ]
knäckor schreef:

Welke maat heb je nu? 165/70-14?

waarom wil je achter origineel houden?

Ik dacht het wel ja, voor heb ik een maand of 2 geleden nieuwe banden onder gezet en bij mijn weten waren dat 165x70x14.

En achter worden ze toch niet aangedreven….die hangen er maar een beetje bij Razz
(de achterbanden zijn bij mij altijd een beetje het stiefkind, als VOOR maar goed zijn) Surprisedops:

Ik zit natuurlijk met de juiste aantal km’s die ik rijd (koerierwerk), kan niet steeds op mijn Tomtom gaan vertrouwen qua aantal verreden km’s.

Alhoewel deze km-teller ook teveel aanwijst…zeker bij grote ritten (bijv. 500 km) merk ik dat hij zomaar 20 km teveel aanwijst t.o.v. de aantal km’s die Tomtom uitrekend. Confused

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 juni 2007 02:53 AM
  [ # 264 ]

Als je nu 165/70-14 hebt, zal je toerental met 1,5% omlaag gaan vergeleken met nu, als je 195/55-15 banden monteert. Maar op de teller zie je dat dus niet terug, omdat je teller ook precies die 1,5% minder gaat aangeven Surprised

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 juni 2007 03:02 AM
  [ # 265 ]
knäckor schreef:

Als je nu 165/70-14 hebt, zal je toerental met 1,5% omlaag gaan vergeleken met nu, als je 195/55-15 banden monteert. Maar op de teller zie je dat dus niet terug, omdat je teller ook precies die 1,5% gaat afwijken Surprised

Hmm…..dus bij 120 km p/u (GPS, niet teller) zal hij i.p.v. 3400….zo’n 3350 rpm gaan maken, dat is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Smile

Ik weet dat Marten daar anders over denkt (anders doe ik dat wel een keer in mijn eigen draadje).....maar ik ben van mening dat de 71 pk TZD ook best 120 km p/u kan rijden met 3000 rpm….i.p.v. 3400.

Nu ik steeds meer vertrouwen krijg in deze BX en over 1.5 week hem *al* 6 maanden heb (EEN HALF JAAR MET 1 BX Exclamation  Twisted Evil )....zit ik steeds meer te denken aan een TZD-turbo bak onder mijn TZD….zeker als er mettertijd een nieuwe koppeling in moet.

Jij kwam toch ook naar de meeting met je tzd-turbo hè ? nonsense huh

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 juni 2007 03:09 AM
  [ # 266 ]
Bram schreef:
knäckor schreef:

Als je nu 165/70-14 hebt, zal je toerental met 1,5% omlaag gaan vergeleken met nu, als je 195/55-15 banden monteert. Maar op de teller zie je dat dus niet terug, omdat je teller ook precies die 1,5% gaat afwijken Surprised

Hmm…..dus bij 120 km p/u (GPS, niet teller) zal hij i.p.v. 3400….zo’n 3350 rpm gaan maken, dat is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Smile

Ik weet dat Marten daar anders over denkt (anders doe ik dat wel een keer in mijn eigen draadje).....maar ik ben van mening dat de 71 pk TZD ook best 120 km p/u kan rijden met 3000 rpm….i.p.v. 3400.

Nu ik steeds meer vertrouwen krijg in deze BX en over 1.5 week hem *al* 6 maanden heb (EEN HALF JAAR MET 1 BX Exclamation  Twisted Evil )....zit ik steeds meer te denken aan een TZD-turbo bak onder mijn TZD….zeker als er mettertijd een nieuwe koppeling in moet.

Jij kwam toch ook naar de meeting met je tzd-turbo hè ? nonsense huh

Nee, de vermindering van het toerental is niet echt spectaculair te noemen. Maar alle beetjes helpen. En ik denk wel dat Marten een punt heeft; als je een turbobak monteert wordt niet alleen het toerental bij 120 lager, ook met optrekken zal je veel last hebben van die langere eindreductie i.c.m. de 71pk die de ongeblazen diesel heeft. Met de standaardbak is het prima te doen, maar het houdt nou niet echt over.

En ik kom zeker zondag!  Very Happy Twisted Evil  Laughing

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 juni 2007 03:27 AM
  [ # 267 ]
knäckor schreef:

En ik kom zeker zondag!  Very Happy Twisted Evil  Laughing

Houd dan vooral je bak goed in de gaten….let op of er niet stiekum een paar benen onderuit steken Twisted Evil  Laughing

V.w.b. het wel of niet kunnen trekken van een 1020 kg wegende BX, verwijs ik maar even naar de Xantia 1.9 D (exact dezelfde motor EN bak van de BX) die wel even 200 kg zwaarder weegt.
Het ligt gewoon ook een beetje hoe de motor er aan toe is, deze 1.9D trekt beter op dan alle andere TZD en TGD’s die ik heb gehad, er zit gewoon even wat meer fut in (test het maar uit a.s. zondag Wink )

Jaja, Marten…ik weet het, stroomlijn e.d…..maar als je ziet in wat voor modellen de 1.9D gezet is, durf ik te stellen dat de BX TZD best wel een iets tragere bak had kunnen hebben.

Zowiezo zijn de verhoudingen van jouw Tzd-turbo bak ook prettiger in de stad en op 80 km wegen….in de stad zit ik altijd een beetje te twijfelen of hij in 3 of 4 moet met de 1.9D.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 14 juni 2007 03:29 AM
  [ # 268 ]
Bram schreef:

V.w.b. het wel of niet kunnen trekken van een 1020 kg wegende BX, verwijs ik maar even naar de Xantia 1.9 D (exact dezelfde motor EN bak van de BX) die wel even 200 kg zwaarder weegt.

Een Xantia is dan ook veel gestroomlijnder. Dus dat zou dat gewichtsverschil weer redelijk moeten opheffen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 juni 2007 03:31 AM
  [ # 269 ]

Misschien kan het ook wel, ik bedenk me net dat een vriend van me een bak van een 205 diesel onder zijn BX had geschroefd. Die heeft een langere eindereductie omdat de 205 op kleinere wielen staat. Dat reed ook wel aardig, alleen met optrekken merkte je dat je een klein beetje gas moest geven met optrekken. Maarja, ik zou zeggen: probeer het!  Very Happy

En ik zal mijn bak vastzetten met een paar breekbouten Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 juni 2007 04:03 AM
  [ # 270 ]
Bram schreef:

Nu ik steeds meer vertrouwen krijg in deze BX en over 1.5 week hem *al* 6 maanden heb (EEN HALF JAAR MET 1 BX Exclamation  Twisted Evil )....zit ik steeds meer te denken aan een TZD-turbo bak onder mijn TZD….zeker als er mettertijd een nieuwe koppeling in moet.

Ik meende me te herinneren dat de turbod-bak niet op de 19D motor past. Wat wil je bereiken dan, dat het toerental omlaag gaat (minder trekkracht), of juist omhoog (meer trekkracht)? Als het dat laatste is kan je een break-bak overwegen.
De 1 van de turbod-bak is wel héél erg bedoeld voor een turbomotor, vind ik zelf.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
18 van de 38
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook