Beste C4 Grand Picasso rijders. ff een tip. Mijn auto stond vorige week een dag vol in de zon. De temperatuur in de opbergvakken boven het dahsboard loopt op tot boven de 60! graden. Mijn bankpasjes zijn naar de haaien (helemaal krom) en mijn fototoestel was zo heet dat ik mijn vingers eraan verbrand heb. Let dus op wat je erin legt.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2579.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7814
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Goede tip! Let ook op benzinebonnetjes en dergelijke die op thermisch papier zijn geprint, deze worden dan helemaal zwart (zoals ik een keer met een paar vliegtickets heb meegemaakt ops: )
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7071.jpg)
Totaal aantal Berichten: 126
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Re: Opbergvakken "te heet"
remind schreef:Beste C4 Grand Picasso rijders. ff een tip. Mijn auto stond vorige week een dag vol in de zon. De temperatuur in de opbergvakken boven het dahsboard loopt op tot boven de 60! graden. Mijn bankpasjes zijn naar de haaien (helemaal krom) en mijn fototoestel was zo heet dat ik mijn vingers eraan verbrand heb. Let dus op wat je erin legt.
Vraag me af als je een CD-wisselaar in het rechter vak heb zitten, hoe vaak je dan die CD kan weggooien omdat ze niet meer gelezen worden.
Pas maar op met dure navigatie CD’s.
Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine
Re: hittewerend glas?
Sparkie schreef:Ik vraag me af of dit alleen het geval is bij de modellen zonder hittewerende voorruit (Seduction en Prestige), ik heb zelf een Prestige en het klimaat is met die zon niet goed te regelen, wat slecht! Het komt inderdaad door de stralingswarmte op dat grote zwarte oppervlak, ik overweeg serieus om een andere auto mee naar frankrijk op vakantie te nemen, voor mij geen Citroen meer. Een laatste redmiddel zou zijn er een andere ruit in et plaatsen maar vraag me af of dat past met de spiegel enzo.
Denk dat je zelf antwoord al geeft, die hittewerende ruit scheelt de wereld….althans, ik heb geen echt vergelijk behalve dat ik merk dat onze C4GP in volle bak zon absoluut niet warm aanvoelt van binnen. Aan buitenkant overigens wel. Vooral motorkap (Citroën-logo) wordt bloedje heet).
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_933.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Sparkie schreef:
Ik noem dit klantje pesten en dat betekent dat ze mij als klant kwijt zijn. Ik heb nu een auto die gewoon bij warm weer gewoon niet voldoet.
Sorry, maarreh…. Ik denk inderdaad dat dit speciaal zo geconstrueerd is om klanten vooral niet te laten genieten van de auto.
Gr Martijn
Sparkie schreef:Ik vraag me af of dit alleen het geval is bij de modellen zonder hittewerende voorruit (Seduction en Prestige), ik heb zelf een Prestige en het klimaat is met die zon niet goed te regelen, wat slecht! Het komt inderdaad door de stralingswarmte op dat grote zwarte oppervlak, ik overweeg serieus om een andere auto mee naar frankrijk op vakantie te nemen, voor mij geen Citroen meer. Een laatste redmiddel zou zijn er een andere ruit in et plaatsen maar vraag me af of dat past met de spiegel enzo.
Heb je deze klacht bij de dealer gelegd, aangezien die niet in een prestige hebben gereden, kunnen die niet op de hoogte zijn van jouw probleem. Misschien kunnen ze dit op een ‘nette’ manier oplossen. Geef ‘Citroen’ in ieder geval een kans. Als ze deze kans niet oppakken is het misschien wel een niet deugdelijk produkt, alhoewel ik er niet zeker van ben, dat de rechter hierin meegaat.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Inderdaad. Bijna alle demo-auto’s die je bij dealers ziet staan, (en zeker in het begin) zijn Ambiance- en Exclusive-uitvoeringen.
Dus er is inderdaad een heel goede kans dat de dealer nog nooit zelf in een GC4P heeft gereden zonder climate-control en warmtewerende voorruit.
Zoals hkonin02 al zei: eerst even met de dealer overleggen; misschien is er iets te regelen….
Sparkie schreef:Ze hebben er marketingtechnisch voor gekozen om verschillende paketten aan te bieden en ook alleen dat, dus geen verdere opties. Ze hadden ook kunnen zeggen van we doen geen electrische handrem op de goedkopere modellen of iets van dien aard. De keuze van de voorruit vind ik drhalve een foute, het klimaat is gewoon klote, als ze mij naar een duurdere versie willen pesten is dat niet gelukt.
volgens mij heb jij gekozen voor die voorruit. en nu heb je het warmer dan je wil . . . tsja.
dat je dit als pesten opvat, vind ik erg vreemd.
als je een patatje ‘zonder’ bestelt en het smaakt niet, vindt je dan ook dat ze je naar de duurdere patat ‘met’ hebben gepest?
Nog even een aanvulling: ik heb dus wél een warmtewerende voorruit. Het gaat ook niet om de temperatuur in de auto maar om de temperatuur in de opbergvakken. b.t.w…....de zijramen zijn niet warmtewerend. En je raad het al…...via de zijkant volle bak zon.
remind schreef:Nog even een aanvulling: ik heb dus wél een warmtewerende voorruit. Het gaat ook niet om de temperatuur in de auto maar om de temperatuur in de opbergvakken. b.t.w…....de zijramen zijn niet warmtewerend. En je raad het al…...via de zijkant volle bak zon.
zijn er ook auto’s dan met warmtewerende zijramen
Of bedoel je donker glas achter, dat heb ik wel….maar dat helpt niet tegen de zon die op de opbergvakken boven schijnt
harryhonda7 schreef:remind schreef:Nog even een aanvulling: ik heb dus wél een warmtewerende voorruit. Het gaat ook niet om de temperatuur in de auto maar om de temperatuur in de opbergvakken. b.t.w…....de zijramen zijn niet warmtewerend. En je raad het al…...via de zijkant volle bak zon.
zijn er ook auto’s dan met warmtewerende zijramen
![]()
Of bedoel je donker glas achter, dat heb ik wel….maar dat helpt niet tegen de zon die op de opbergvakken boven schijnt
Wij hebben die verschijnselen absoluut niet. De bekleding wordt wel wat onaangenaam warm, maar ja dat weet je als je voor zwart velours kiest. Dashboard wordt niet overdreven heet.
DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik snap niet precies wat nu het probleem is; Is het nu zo vreemd dat een oppervlak dat recht onder een glazen oppervlak ligt, heet wordt als de zon er de hele dag op schijnt? (ooit wel’es gehoord van het fenomeen broeikaseffect. (het effect heb ik het over, niet het milieuverschijnsel))
Wanneer je bij een sedan iets op de hoedenplank legt, wordt het toch ook loeiheet wanneer de zon daar de hele dag op schijnt?
Een warmtewerende voorruit is daarvoor echt niet de oplossing. Zeker houdt deze iets van de stralingswarmte tegen, maar wanneer een auto geparkeerd staat in de zon, en er dus ook niet geventileerd wordt in de auto, wordt het ook onder een warmtewerende voorruit heet. Doe je niks aan. Ik zou zeggen, stoppen met zeuren en leer er mee te leven. In al je vorige auto’s had je deze opbergvakken niet en kon je ook al je dingen kwijt. Zorg dan gewoon dat je hier zaken opbergt die niet te lijden hebben onder warmte. (tissues, zonnebril, parkeerschijf, kleingeld, pepermuntjes, mini-paraplu, etc.)
Er zijn legio zaken die je daar prima kan opbergen.
Precies Tilanus, in andere auto’s heb je niet eens opbergvakken bovenop die afgesloten kunnen worden.
De hitte zal in geen enkele auto anders zijn, ik zie het probleem ook niet zo eerlijk gezegd.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3037.jpg)
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Rondje Citroën bashen
tilanus schreef:Ik snap niet precies wat nu het probleem is; Is het nu zo vreemd dat een oppervlak dat recht onder een glazen oppervlak ligt, heet wordt als de zon er de hele dag op schijnt? (ooit wel’es gehoord van het fenomeen broeikaseffect. (het effect heb ik het over, niet het milieuverschijnsel))
Wanneer je bij een sedan iets op de hoedenplank legt, wordt het toch ook loeiheet wanneer de zon daar de hele dag op schijnt?
Een warmtewerende voorruit is daarvoor echt niet de oplossing. Zeker houdt deze iets van de stralingswarmte tegen, maar wanneer een auto geparkeerd staat in de zon, en er dus ook niet geventileerd wordt in de auto, wordt het ook onder een warmtewerende voorruit heet. Doe je niks aan. Ik zou zeggen, stoppen met zeuren en leer er mee te leven. In al je vorige auto’s had je deze opbergvakken niet en kon je ook al je dingen kwijt. Zorg dan gewoon dat je hier zaken opbergt die niet te lijden hebben onder warmte. (tissues, zonnebril, parkeerschijf, kleingeld, pepermuntjes, mini-paraplu, etc.)
Er zijn legio zaken die je daar prima kan opbergen.
De originele schrijver kan misschien eens een keer in een gesloten serre gaan zitten bij zomerweer. Zelfde effect.
Global warming… zal ook wel de fout zijn van Citroën…...
Aan alle nieuwe Citroenisten:
Ik zou voorstellen dat je eerst contact opneemt met Citroën en hoort wat hun visie is alvorens zaken te escaleren op forums. Als je argumenten redelijk zijn zal er best een oplossing komen. De weinige keren dat ik contact heb gehad met Citroën zijn ze steeds co-operatief geweest. Citroën is een ISo bedrijf dus ze moeten elke klcht ernstig nemen.
en dan nu
voor al de fake Citroenisten, concurrerende garagehouders etc. die hier op dit forum pretenderen een Citroën te hebben maar eigenlijk gewoon het zaakje een beetje komen verzieken in de hoop voldoende geruchten te spuien dat er altijd wat zal blijven hangen…. get the f#@$* out.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: Rondje Citroën bashen
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:tilanus schreef:Ik snap niet precies wat nu het probleem is; Is het nu zo vreemd dat een oppervlak dat recht onder een glazen oppervlak ligt, heet wordt als de zon er de hele dag op schijnt? (ooit wel’es gehoord van het fenomeen broeikaseffect. (het effect heb ik het over, niet het milieuverschijnsel))
Er zijn legio zaken die je daar prima kan opbergen.De originele schrijver kan misschien eens een keer in een gesloten serre gaan zitten bij zomerweer. Zelfde effect.
Global warming… zal ook wel de fout zijn van Citroën…...
Aan alle nieuwe Citroenisten:
Ik zou voorstellen dat je eerst contact opneemt met Citroën en hoort wat hun visie is alvorens zaken te escaleren op forums. Als je argumenten redelijk zijn zal er best een oplossing komen. De weinige keren dat ik contact heb gehad met Citroën zijn ze steeds co-operatief geweest. Citroën is een ISo bedrijf dus ze moeten elke klcht ernstig nemen.en dan nu
voor al de fake Citroenisten, concurrerende garagehouders etc. die hier op dit forum pretenderen een Citroën te hebben maar eigenlijk gewoon het zaakje een beetje komen verzieken in de hoop voldoende geruchten te spuien dat er altijd wat zal blijven hangen…. get the f#@$* out.
FF off-topic, hoe je er bijkomt dat ISO-gecertificieerde bedrijven klachten altijd ernstig moeten nemen is mij een raadsel. Voor de rest ben ik het roerend met je eens….oh ja, wij rijden echt in een Citroën en zouden niets anders meer willen…...
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip
Sparkie schreef:Als de climatronic en/of hittewerende voorruit optioneel waren geweest had ik ze zeker genomen, een Ambiance of meer zat er helaas gewoon niet in. Ik vind dat Citroën in ieder geval een goed regelbaar klimaat moet bieden, ook in de ‘goedkopere’ modellen, dat mag je toch verwachten. Ik noem dit klantje pesten en dat betekent dat ze mij als klant kwijt zijn. Ik heb nu een auto die gewoon bij warm weer gewoon niet voldoet.
Volgens mij kan je op je vingers natellen dat als je een auto met zo’n glasoppervlak neemt, deze in de zon warm wordt. Zeker als je ook nog een donkere bekleding en kleur hebt.
Als jij niet kunt of wilt investeren in een duurdere versie, geef dan Citroën niet de schuld. Ik ben van een C5 Berline naar een C4 Berline teruggegaan omdat mijn budget niet toereikend was, ik ga nu toch ook niet zeggen dat Citroën klantjes aan het pesten is door een C5 te maken die te duur is voor mijn budget.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4