Dit portier zit dus op het kinderslot en is met geen mogelijkheid
meer open te krijgen. Ik heb de auto pas sinds Juni, dus misschien
komt het met het invallen van de winter ;-( Als je met de CV de zaak
afsluit, hoor je ook geen geluid vanuit het slot vanuit het portier
rechtsachter. Het vervelende is dus dat het ding op het kinderslot staat,
waardoor het volgens mij moeilijk is erbij te komen. Op het forum staan
diverse artikelen over hoe dit op te lossen, maar weet iemand misschien
hoe je met een dichte deur de binnenbekleding kan verwijderen.
Ik hoop dat het slechts een slecht contactje is om de 130 euro voor
een nieuw slot te besparen. Hoop dat iemand weet hoe dit werkt.
Groeten,
Patirck
Re: Ook problemen met rechterachterportier (slot) C5
phn schreef:Dit portier zit dus op het kinderslot en is met geen mogelijkheid
meer open te krijgen. Ik heb de auto pas sinds Juni, dus misschien
komt het met het invallen van de winter ;-( Als je met de CV de zaak
afsluit, hoor je ook geen geluid vanuit het slot vanuit het portier
rechtsachter. Het vervelende is dus dat het ding op het kinderslot staat,
waardoor het volgens mij moeilijk is erbij te komen. Op het forum staan
diverse artikelen over hoe dit op te lossen, maar weet iemand misschien
hoe je met een dichte deur de binnenbekleding kan verwijderen.
Ik hoop dat het slechts een slecht contactje is om de 130 euro voor
een nieuw slot te besparen. Hoop dat iemand weet hoe dit werkt.Groeten,
Patirck
kan je iets meer over je c5 vertellen bijv bouwjaar
Hoi citroenc2,
Het is een C5 2.0 HDi Break Automaat uit april 2003 met 191.000 km op de teller.Heb hem gekocht in juni bij 174.000 en toen werkte alles nog goed. Tot een paar wekene geleden die deur dus niet meer openging
en op het kindersloot bleek te staan…....
Thanks alvast.
Groeten,
Patrick
ok dat is wel zuur dan
heb je al geprobeerd om met bij een stuk ijzerdraad de vergrendeling eraf te krijgen hoe de binnen bekleding precies vast zit weet ik niet maar er zijn hier genoeg mensen die precies hoe of wat weten
Is er niemand die weet hoe je die bekleding kan verwijderen ?
Thanks.
Het slot of de bedrading is stuk.Hij staat op slot, en laat zich niet meer openen.
Hoi Rene,
Dat is een juiste conclusie, maar voordat ik mijn beurs
trek en 130 euro naar de dealer breng, zou ik graag eerst
eens willen kijken of dit niet makkelijk zelf te fixen is. Ik hoor de
mechaniek rechtsachter ook niet klikken, dus ik vermoed idd een draad-
breuk. Maar dan moet die bekleding er wel af om dat te checken…..
Alleen de grote vraag is hoe. Met een gesloten deur.
Patrick
Er is ergens een topic over…..even zoeken
Ik heb exact hetzelfde probleem vorige week laten fixen bij de dealer dus ik kan je niet helpen als het gaat om het verwijderen van de binnenkleding van het portier.
Voor mij was het (verlengde) garantie maar ik zag wel een rekening van 126 euro dus da’s wel een hoop geld voor een kapot slot.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Ik heb het slot zelf gerepareerd, de oorzaak in een slecht contact van het motortje in het slot zelf.
ik heb het voorzichtig open gefreesd en gerepareerd.
Het is weer een van die constructie fouten waarbij citroen NL het vertikt deze toe toegeven.
C5 break 1.8 ligne prestige LPG
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
fengels schreef:Ik heb het slot zelf gerepareerd, de oorzaak in een slecht contact van het motortje in het slot zelf.
ik heb het voorzichtig open gefreesd en gerepareerd.Het is weer een van die constructie fouten waarbij citroen NL het vertikt deze toe toegeven.
Het is ronduit kolder om te zeggen dat dit een constructie fout is. Het is vervelend als het je overkomt, maar niet alles wat kapot gaat is een constructiefout.
Binnenbekleding verwijderen met de deur dicht is een lastig geval, probeer de zitting aan de kant van de deur te verwijderen dan kan je er meestal wel bij. Wij monteren altijd een nieuw slot en hakken het oude kapot met een hele lange schroevendraaier. Dat doen we door het raam te openen en dan door de onstane opening te werken.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:Het is ronduit kolder om te zeggen dat dit een constructie fout is. Het is vervelend als het je overkomt, maar niet alles wat kapot gaat is een constructiefout.
Waarom komt het dan zo vaak voor en altijd bij het rechter achter portier?
Tip zet je deur nooit op het kinderslot, maar voed je kinderen op dat deze de deur niet open moeten maken (heb ik gelukkig ook gedaan). Bij hele kleine kinder hoeft het zowie zo niet want die zitten als het goed is goed vast in een kinder stoeltje.
C5 break 1.8 ligne prestige LPG
Valt mij trouwens net wat in hoe je waarschijnlijk het slot open krijgt zonder het kapot te maken.
Als je het paneel los hebt (staat ook beschreven op http://www.c5club.nl)
en je krijgt de stekker van het slot af dan zou je het misschien open kunnen krijgen door op de juiste pinnen een spanning van meer dan 12v op te zetten bv 20v ( pas op ,maar kort er op zetten eanders brand het het motortje door. of voer de spanning vanaf 12 V langzaam op en probeer steeds). Omdat het een motorje niet kapot is maar het een contact probleem is kun je misschien zo de weerstand overwinnen van het slechte contact.
op pin 4 vergendeling
en pin 5 ontgrendeling
en 2 is de massa.
De volg order van de pinnen kun je vinden door te zoeken naar pin 2 er dit moet natuurlijk 0 Ohm geven in verbinding met een kaal punt op de carroserie (schroef of zo).
helaas kun je niet de stekker op de BSI los maken en hier de spanning op zetten, kans bestaat dat je dan alle sloten opblaast.
Succes er mee
laat maar eens weten of het werkt.
C5 break 1.8 ligne prestige LPG
Hallo allemaal,
Ik heb net het zelfde probleem gehad.
Ik heb de rubber afdekstrip aan de buitenzijde van het raam verwijderd. Nu na een uurtje kijken kwam ik tot de ontdekking dat het buitenslot met een zwart plastic “druknopje” vastzit dit heb ik er met een lange dunne aluminuim strip uit gedrukt. toen het mechaniek opzij geschoven. Rara wat gebeurde er toen? De handgreep viel er uit. Dus had ik een mooi groot kijkgat in het portier terwijl deze dichtzat. Nu kon ik zo aan de zijkant het electrische slotmechanisme openmaken met een schroevendraaier er tussen. Even een tikje tegen de tandwieltjes en de deur was open. Almet al 3 minuten werk na een uurtje denken. De binnenbekleding kun je zo verwijderen en het terugplaatsen van de klink is zo gedaan. Je hoeft alleen dat zwarte pennetje weer onder in het portier op te zoeken. Daarna werkt het slot inmiddels al weer weken goed. En ik zet het ook rustig weer op het kinderslot.
Helaas heb ik geen fotoos gemaakt.
Ik weet dat als ik het nu weer moet doen dat in 20 minuten de deur open is en weer in elkaar staat.
Toch handig dat die snelle productiemethoden ook na enig denkwerk gebruikt kunnen worden om binnen te komen in de auto.
Xantia 1.9 Dx 441.000 km C5 ligne prestige HDI 192.000 km
Na 3 maanden werkt het nog steeds goed en zonder problemen.
Xantia 1.9 Dx 441.000 km C5 ligne prestige HDI 192.000 km