Toen ik modelgeleerde en collega-bassist RobB in het smoelenboek zag, vroeg ik me af of er nog meer muzikanten rondzwerven onder de forummers. Als we op zoek gaan naar motormuizen of Brabanders, ben ik ook wel benieuwd naar de muzikale kant van de Citroënisten. Citroën wordt tenslotte sterk geassocieerd met artistiekelingen
Laat eens weten wat voor instrument je bespeelt (of misschien zijn er wel zangers/zangeressen) en in wat voor genre en op wat voor basis.
Ik bespeel zelf sinds een kleine 30 jaar de basgitaar. In die jaren zijn er veel bandjes gegaan en gekomen, maar momenteel speel ik in een drietal bands (alles op hobbybasis):
- de Vintage Bluesband, die officieel niet meer bestaat, maar als we gevraagd worden spelen we graag. Grootste wapenfeiten: voorprogramma van Normaal, Jovink & de Voederbietels en Golden Earring.
- Project X, een 7 man/vrouw sterke close-harmony pop/rock band met repertoire van o.a. Crosby, Stills & co, Steely Dan , Sting, Paul Weller en Stevie Wonder. Net terug van de 2e mini-tour door Luxemburg (juli 2004).
- The Steel Breeze, een Pink Floyd coverband in opbouw.
Daarnaast als het me gevraagd wordt zo nu en dan wat losse dingen op projectbasis of voor eenmalige optredens.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
ik ben jaren lang heel erg goed geweest in het bespelen van de bas-tuba
ik heb ook in het leger een jaar lang op zo’n ding gespeeld en in dixyland bandjes natuurlijk. inmiddels al een paar jaar niet meer.
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Drums en percussie.
Geef mij maar goeie trance of hardclub met een vette bas !!!!
Ik draai wel eens ja.. maar echt een instrument bespelen niet meer !!!!
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ben volstrekt a-rythmisch en kompleet on muzikaal. Heb wel 3 jaar in het bestuur gezeten wat de leidse jazzweek organiseert.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik heb van mijn 11é tot mijn 15é Accordeon-les gehad…... op een Knoppenkast (en 120 bas).....geen pianoklavier.
20 jaar geleden kreeg ik de accordeon van mijn inmiddels overleden vader (een Paolo Soprani)....maar al een jaar of 15 speel ik niet meer er op. ops:
Heb nog wel 1 jaartje orgelles gehad, om aan een pianoklavier te wennen.
De muziek die ik vooral heb geleerd te spelen was Franse Musette (in de jaren 50 en 60 heel populair)....heb ook nog platen van Yvette Hohner, de Franse oud-wereldkampioene op de accordeon.
En ik heb nog jaren op het Operakoor van wijlen Bep Ogterop gezongen.
het enige wat ik kan is 1 liedje spelen op een blokfluit, welke ik op 8-jarige leeftijd heb geleerd. Verder ben ik nooit verder gekomen dan het bespelen van mn toetsenbord :schater
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
RobB, wat doe jij in het smoelenboek met die Fender Jazzbass in je handen? :headbang
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Trompet in een Carnavalsvereniging in Oeteldonk:
Verder luister ik naar: 80er/70er/60 jaren muziek, punk, death metal, metal, enz.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik speel een redelijk stukje gitaar, heb er nu nog slechts 2… Ja, je moet keuzes maken hé!
Helaas kan ik het niet erg lang meer volhouden door lichamelijke beperkingen, en ik ben dan eigenlijk ook wel op zoek naar een instrument wat met minder inspanning zou kunnen bespelen. Maar ik heb dat nog niet gevonden…
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik speel basgitaar en gitaar, heb in wat bandjes gezeten, daarnaast steeds meer piano en ook wat drums.
Daarnaast draai ik wel eens plaatjes op feestjes, maak m’n eigen elektronische muziek en heb begin dit jaar een release gehad op vinyl. Al met al aardig wat muziek voor mij dus…
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Laatste vier jaar ben ik trompettist in de studenten coverband Spuit11 Een leuke band met regelmatig optredens op feestjes en gala’s.
Daarnaast probeer ik sopraansax te leren spelen. En onlangs mijn eigen Double-Bell Trumpet gebouwd! (ook wel de Shew-Horn genoemd, Bobby Shew speelde op een vergelijkbaar instrument in de jaren 80)
[/url]
Ik doe sinds 2 jaar synthesizers en de vocalen in ACHTUNG!HARUNG!, een duitstalig electropunk-bandje, wat een beetje klinkt alsof de Sex Pistols en Kraftwerk elkaar in een stoffige kelder de hersens inslaan. Hoewel we de laatste maanden sterk neigen naar de sfeer die hangt in ‘Live in the bush of ghosts’ van Eno en Byrne.
Verder ben ik tussen ‘90 en ± ‘97 House-DJ geweest en draaide toen metname breakbeat, techno, acid en bij gelegenheid wat sferische pret voor een synthetisch verantwoorde partyorganisatie die de voorkeur gaf aan wilde feesten in oude legertenten in Neerlandsche boschen. Daarna heb ik autodidact een aantal jaren sonologie gestudeerd.
Animal triste post coitum
Serge schreef:Ik doe sinds 2 jaar synthesizers en de vocalen in ACHTUNG!HARUNG!, een duitstalig electropunk-bandje, wat een beetje klinkt alsof de Sex Pistols en Kraftwerk elkaar in een stoffige kelder de hersens inslaan. Hoewel we de laatste maanden sterk neigen naar de sfeer die hangt in ‘Live in the bush of ghosts’ van Eno en Byrne.
wil ik meer van horen
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Baritonist al een jaar of vier inmiddels, bij de Harmonie te Barneveld
Ben nu 2e baritonist bij de Jonghe Phil (ons opleidings orkest) en hopelijk volgend jaar hopelijk na het ‘1e’
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.