4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Veerbollen XM ( nieuw probleem pag.7)
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 13 juni 2007 08:24 PM
  [ # 46 ]
JanO schreef:

Dit hebben er al eens eerder bij de hand gehad, die jongens bij Citroën weren het zelf ook niet ......

groet, Jan

ik houd de linker altijd aan ,bij alle troens trouwens..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 juni 2007 08:48 PM
  [ # 47 ]

enigste mogenlijkheden minimaal niveau en beter veerkarakter…

laag niveau : je trekt lucht in je systeem, waardoor je veerdruk lager is dan norm.(schuimvorming)

laag niveau: je pomp heeft meer moeite om de olie aan te zuigen, CQ volume, en daardoor is de veerdruk lager.

in alle gevallen is de systeemdruk lager, waardoor de auto zachter veert.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 juni 2007 10:41 PM
  [ # 48 ]
citro-power schreef:

Enigste ( probleem) is dat ik het hydroliek niveau even moet laten zakken , schijnt ie soepeler van te gaan veren.

Ik geloof er helemaal niets van.

kreazyV8wuppo schreef:

enigste mogenlijkheden minimaal niveau en beter veerkarakter…

<<KNIP>>

De enige mogelijkheid lijkt mij dat je een kilo minder in het vooronder hebt.

Groet,

Ree

ps, ik doe veel debielere dingen, meestal gewoon omdat het kan. Dit kan ook, gewoon doen dus Wink

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 juni 2007 11:41 PM
  [ # 49 ]
Ree schreef:
citro-power schreef:

Enigste ( probleem) is dat ik het hydroliek niveau even moet laten zakken , schijnt ie soepeler van te gaan veren.

Ik geloof er helemaal niets van.

Ik ook niet.

Maar het is het proberen waard aangezien ze het op XMNL ook al eens over geschreven hebben.

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 14 juni 2007 08:28 AM
  [ # 50 ]

 
 

Ik begrijp nog steeds niet hoe ik een direct zichtbaar image kan plaatsen Sad  Als iemand dat uit zou willen leggen zou ik dat zeer waarderen.

Plaatje 841 toont het niveau bij normale rijhoogte. Het andere plaatje het niveau met auto in de hoogste stand van mijn XM.
Ik rijd al meer dan 20 jaar hydraulische Citroens en heb altijd geleerd en gezien in heel veel dokumentatie dat het niveau gecontroleerd moet worden met de auto in de hoogste stand. De indicator is een drijvertje dat van boven een parapluutje heeft (zoals iemand dat noemde) en een schijfje daar onder.
Het schijfje heeft geen functie m.b.t. het niveau aflezen, het is het parapluutje dat de indicatie geeft. Staat het parapluutje - bij mijn huidige auto rood - binnen de rode lijnen (auto hoogste stand) dan is alles cool. Het verschil in vloeistof volume in de tank tussen hoog en laag is ongeveer een halve liter.
Indien men het goudkleurige schijfje als indicator gebruikt is de tank te vol en krijg je lekken uit de bovenkant van de tank wanneer de auto zakt.
Zoals te zien is in de foto is het niveau bij mij iets aan de hoge kant, maar dat komt binnen niet al te lange tijd wel goed als stikstof uit de bollen langzaamaan verdwijnt.
Verbazingwekkend is dit mijn eerste HD Citroen die nergens lekt
Laughing

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 14 juni 2007 08:50 AM
  [ # 51 ]

ik houd de linker altijd aan ,bij alle troens trouwens..
_________________
Groet Roy

Dan doe je het dus verkeerd, tenzij links en rechts verwisseld zijn Smile

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 14 juni 2007 12:50 PM
  [ # 52 ]

Ik weet niet wat dat paraplutje is, maar ik vind het van de 2 mogelijkheden niet de meest logische indicator. Hoedanook bereik ik het meest soepele veergedrag door het streepje net boven het onderste streepje te zetten.

@Jan-hendrik; het is raar om tegen Roy te zeggen dat hij het verkeerd doet omdat jij anders werkt, terwijl Citroën er zelf kennelijk nog verwarring over heeft.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 14 juni 2007 01:31 PM
  [ # 53 ]

Het gaat er volgens mij even om welke indicator geel is. Zover ik me zo voor het oog kan halen, is er maar 1 niveautje geel….

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 14 juni 2007 02:32 PM
  [ # 54 ]

dat van teveel lhm in t systeem en stugger veren heb ik ook ervaren.

mijns inziens is het oranje parapluutje de juiste indicator, het gouden schijfje is er om contact te maken (roest niet).

zou een XM V6 stugger veren omdat ie andere bollen heeft dan de andere XMs?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 14 juni 2007 03:44 PM
  [ # 55 ]
ieksEmmu schreef:

dat van teveel lhm in t systeem en stugger veren heb ik ook ervaren.

mijns inziens is het oranje parapluutje de juiste indicator, het gouden schijfje is er om contact te maken (roest niet).

zou een XM V6 stugger veren omdat ie andere bollen heeft dan de andere XMs?

ieksEmmu gaat voor de koelkast ! ! !

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 14 juni 2007 05:33 PM
  [ # 56 ]
Willem schreef:
ieksEmmu schreef:

dat van teveel lhm in t systeem en stugger veren heb ik ook ervaren.

mijns inziens is het oranje parapluutje de juiste indicator, het gouden schijfje is er om contact te maken (roest niet).

zou een XM V6 stugger veren omdat ie andere bollen heeft dan de andere XMs?

ieksEmmu gaat voor de koelkast ! ! !

clap

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 14 juni 2007 08:28 PM
  [ # 57 ]
ieksEmmu schreef:

zou een XM V6 stugger veren omdat ie andere bollen heeft dan de andere XMs?

Volgens het bestelboek wel. Heeft te maken met het zwaardere gewicht van de motor enz.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 14 juni 2007 08:30 PM
  [ # 58 ]
Serge schreef:

Ik weet niet wat dat paraplutje is, maar ik vind het van de 2 mogelijkheden niet de meest logische indicator. Hoedanook bereik ik het meest soepele veergedrag door het streepje net boven het onderste streepje te zetten.

@Jan-hendrik; het is raar om tegen Roy te zeggen dat hij het verkeerd doet omdat jij anders werkt, terwijl Citroën er zelf kennelijk nog verwarring over heeft.

heb ook nooit last van een lekkend voorraadvat Wink  Rolling Eyes  ook ik doe dit al bijna 40 hp geveerde citroens lang Laughing

dus auto in de hoge stand en het goudkleurig ringetje in het midden, tis wel duidelijk dat hier veel meningsverschillen door ontstaan door citroen Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
flipje van thiel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 03-08-2006

Gepost: 15 juni 2007 12:29 AM
  [ # 59 ]
citro-power schreef:
ieksEmmu schreef:

zou een XM V6 stugger veren omdat ie andere bollen heeft dan de andere XMs?

Volgens het bestelboek wel. Heeft te maken met het zwaardere gewicht van de motor enz.

V6 heeft om die reden ook grotere =duurdere stuurkogels

du pain… du vin… du Citroën

Profiel  
 
dirkjec5
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 06-04-2007

- C5 16hdi break
Gepost: 15 juni 2007 11:06 AM
  [ # 60 ]

welke indicator houd chyparse er op na ? zij zouden het toch moeten weten ?

xm 21td 95’

Profiel  
 
 
4 van de 20
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook