nieuwe XM op het forum met vraag
Citroage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

Gepost: 14 juni 2007 11:10 PM

Hoi,
Goddelijk het rijden in de XM, 1996 D12. kleur groen
Na jaren BX (ook goddelijk) heel kort een Xantia (niets mis mee) nu een XM. Gekocht bij van Ceulen en Co in Groningen welke de XM goed afleverde, zeker gezien de prijs. Ik ga morgen even naar duckservice in Leek om afspraken voor een grote beurt te maken. Je weet tenslotte maar nooit hoelang bijvoorbeeld de distributieriem of LHM er al in zit. Tot nu toe (500km) nog niets kunnen ontdekken, behalve het bekende (zie forum) gesis van de stuurbekrachtiging. Er zit ook nog een blaupunkt radio met navigatie in. Al met al tot nu toe zeer tevreden. We zullen zien hoever deze XM ons brengt (en wat hij ons brengt) Wink  Very Happy

Vraag: hoe vervang ik de lampjes van de kachel unit, asbak etc.
Groet,
Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 15 juni 2007 12:06 AM
  [ # 1 ]

Welkom Wink

asbak en de 2 knoppen boven kun je vervangen nadat je het bakje (met een klein beetje geweld) eruit hebt getrokken. deze zit niet vast geschroeft. daarna kun je de lampjes van achter eruit halen en vervangen.

Kachelpaneel kan ik je niet zo uit het hoofd vertellen maar dat wellicht dat iemand anders dat kan vertellen!

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 15 juni 2007 01:08 AM
  [ # 2 ]

Sierplaatje van het kachelpaneel kun je er met een plamuurmes oid voorzichtig afwippen, en dan weet ik niet zeker of je de knoppen los moet trekken, maar je komt vier schroefjes tegen, als je die eruit hebt is het paneel los.

Groetjes Erik!

Profiel  

kalmah01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86

Gepost: 15 juni 2007 02:02 PM
  [ # 3 ]

Dat knoppenpaneel is mij ook nooit duidelijk geweest. De knoppen kan ik er niet af krijgen namelijk. Als je die vier schroefjes los draaid dan valt het geheel naar binnen. Werd ik dus ook niet wijzer van. Sad

Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 15 juni 2007 07:58 PM
  [ # 4 ]

Prutsen? Anders hele dashboard eraf? Arme Age… Surprisedops:

Groetjes Erik!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook