Ik vind het niet meer dan jammer dat een auto in die prijsklasse word verwaarloosd. Hoe jammer dat ook is, in een auto van 100 euro stopt niemand 500-600 euro. Dat groepje mensen die dat wél doet zijn op 1 hand te tellen. Trouwens een hekel aan mensen die zich liefhebbers noemen, dat ben je niet; dat laat je blijken
Je hebt ook mensen die het overdrijven.
Zo heb ik eens een Xantia 1.8i uit ‘93 met een kwart miljoen km op de teller (en ongeveer een kwart miljoen deuken) aan een vriend verkocht voor 400 euro. Dat ding begon ook subiet wat kuren te vertonen maar dat terzijde.
Na een half jaartje was het tijd voor de APK, gaat ‘ie ermee naar de Citroen dealer (zou ik zelf nooit doen met zo’n ouwe bak) en laat hij hem voor ELFHONDERD EURO door de APK sleuren
Het jaar daarop heeft hij precies hetzelfde weer gedaan, weer meer dan 1000 euro voor de APK!
Ik zei tegen hem “man, je bent gestoord, voor 1000 euro koop je twee van die bakken per jaar!” Maar ja, twee linkerhanden en een grenzeloos vertrouwen in de garage
de foto’s!
Hier nog even de beloofde foto’s….
Je rijdt dus lekker op de autobahn met 160 (dat haalde die ouwe truttebix nooit )
En wat zie ik daar nou? Is dat… Ja hoor!!! Met klimhelmpjes op de hoedenplank
Even ernaast gaan rijden en zwaaien. Zelfs de klimsticker van een bekend outdoormerk (een van de koopargumenten voor deze lui, hippe stickers) zit er nog steeds op!
En aangezien wij tóch veel harder kunnen, na een laatste zwaai doorrijden. En ‘m nooit meer zien….
Vooral die laatste foto is toch een mooie herinnering aan 3 jaar rijplezier!
Als je er drie jaar plezier van hebt gehad, kan ik me goed voorstellen dat er toch enige melancholie om de hoek kwam kijken… Je bouwt na zo’n tijd toch een band op met een auto he.
Overigens willen BX’en best wel hard op de autobahn hoor
Dat zal geen 1.4 zijn geweest dan? Mijn Deauville liep op de Autobahn trouwens 175 km/h, maar met belading zal het waarschijnlijk een stukje minder zijn.
Nee dat was met de 16valve MKII… Ik heb hem ook wel eens op het laatste streepje gehad, maar dat was heuvel af. Met een BX 1.6 heb ik iets van 185 gehaald geloof ik.
Maja, op de Autobahn doe je met een BX 16v nog steeds niet heel erg mee… een Audi 3 liter TDI bijvoorbeeld, die liep nog ruimschoots bij me weg
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
BxBandit schreef:Overigens willen BX’en best wel hard op de autobahn hoor
Zo’n foto kan ik met mijn BX ook maken, gewoon heel hard achteruit rijden dan gaat ‘ie ook 220 op de teller
Eveneens ben ik tevens ook.