Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
lekker (laten) vervangen dusss
(wel lullig, maar zelfs ik wist dat dat subframe vervangen moest worden )
woutersmits schreef:lekker (laten) vervangen dusss
(wel lullig, maar zelfs ik wist dat dat subframe vervangen moest worden )
ik ruik aas… ops:
Ich bin ein Breaker
Dat is minder leuk, maar wees blij dat er geen ongelukken zijn gebeurd! Succes!
B_iks schreef:Dat is minder leuk, maar wees blij dat er geen ongelukken zijn gebeurd! Succes!
Toch heeft de BX nog een “verse” APK mogen ontvangen begin van dit jaar
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
dat is wel dubieus…
waar?
(niet dat mijn adres nou zo scherp is, maar een verrot subframe zou bij Tony toch echt afkeur zijn….)
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:(niet dat mijn adres nou zo scherp is, maar een verrot subframe zou bij Tony toch echt afkeur zijn….)
Kuch, ahum
mike schreef:Toen ie nog van mij was was het subframe al zo krokant als beschuit.
Op zich viel het nog wel mee. Er is/was idd aan het subframe gelast en de keurmeester vondt hem nog goed genoeg voor de apk.
Blijft wel een eerste type subframe natuurlijk dat er al vanaf 85 onder zit.
Maargoed ik heb Quo het verteld, net als aan alle andere die wouden komen kijken of een pm hadden gestuurd. Dat het subframe niet al te best meer was en dat ie een langere tijd heeft stil gestaan.
mzzls
Erik Hannewijk
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
beerpeet schreef:woutersmits schreef:(niet dat mijn adres nou zo scherp is, maar een verrot subframe zou bij Tony toch echt afkeur zijn….)
Kuch, ahum
o-ja, de jouwe was ook niet zo fraai he, maar dat had die duitser wel mooi verstopt onder een berg prut….
Erik Hannewijk schreef:mike schreef:Toen ie nog van mij was was het subframe al zo krokant als beschuit.
Op zich viel het nog wel mee. Er is/was idd aan het subframe gelast en de keurmeester vondt hem nog goed genoeg voor de apk.
Blijft wel een eerste type subframe natuurlijk dat er al vanaf 85 onder zit.
Maar goed ik heb Quo het verteld, net als aan alle andere die wouden komen kijken of een pm hadden gestuurd. Dat het subframe niet al te best meer was en dat ie een langere tijd heeft stil gestaan.
Over dat subframe was bij mij niks bekend, anders had ik de BX ook niet gekocht. Dus dat weet ik wel zeker. Ik wist inderdaad wel dat ie voor langere tijd stil heeft gestaan.
Maar goed, dat veranderd de situatie nu niet. Wat, hoe, wanneer en door wie er iets over is gezegd heeft nu geen nut en veranderd het feit ook niet.
En hierbij wil ik er verder geen woorden meer aan vuil maken.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Quo schreef:
En hierbij wil ik er verder geen woorden meer aan vuil maken.
Ik liever ook niet, want dat blijft dan toch touw trekken. Bij mij weten heb ik het vertelt, maar goed. Ik heb nog wel een subframe voor je staan dat je mag hebben. Zou het zonde vinden als je niet met de trs verder gaat.
Het is niet de grootste klus zeker niet als je ergens op een brug kan.
mzzls
Erik Hannewijk
Tja touwtrekken of niet, ik denk dat de TS zich iets beter had moeten informeren.
Het was bekend dat het subframe rot was, echter tentijde van de keuring bleek ie nog binnen de normen te vallen.
Dus ik denk dat niemand hier als schuldige aangewezen kan worden.
Het is ff een klusje maar zou het ook jammer vinden als ie uiteindelijk toch naar de sloop verdwijnt.
Ajeto!!!
mike schreef:Tja touwtrekken of niet, ik denk dat de TS zich iets beter had moeten informeren.
Het was bekend dat het subframe rot was, echter tentijde van de keuring bleek ie nog binnen de normen te vallen.
Dus ik denk dat niemand hier als schuldige aangewezen kan worden.
Het is ff een klusje maar zou het ook jammer vinden als ie uiteindelijk toch naar de sloop verdwijnt.
Ik dacht dat ik aangeven had om over de “schuld” vraag op te houden.
Heeft namelijk toch geen nut.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
heb je al reparatieplannen?
ik heb verschillende keren die frame’s vervangen,,, en ik vlak het niet uit.
het is een aardige klus.
de stuurinrichting moet los.
wielophanging.
een hele lading hydrauliek spul .
en meer van datte…
dus om als onervaren hobbyist eraan te beginnen zou ik afraden.
maar met wat hulp en als je geen haast hebt,is het wel te doen.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:ik heb verschillende keren die frame’s vervangen,,, en ik vlak het niet uit.
het is een aardige klus.
de stuurinrichting moet los.
wielophanging.
een hele lading hydrauliek spul .
en meer van datte…dus om als onervaren hobbyist eraan te beginnen zou ik afraden.
maar met wat hulp en als je geen haast hebt,is het wel te doen.mvgr wupke
Ik deel die ervaring, en wil er aan toevoegen dat het zonder een tweekoloms hefbrug echt een k*tklus is. Met die brug scheelt het aanzienlijk veel gekloot. Mijns inziens niet iets waar je onervaren klusser aan moet gaan beginnen. Echter, met hulp kom je heel eind, zoals wup al zei!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste