Hoi, ben ik weer met een vraag
We zijn erachter gekomen dat het raam van onze C3 aan de passagierszijde niet helemaal opent, het raam gaat open tot een centimeter of 10 van de onderkant. Hoort dat zo? De auto’s bij de dealer stonden allemaal zonder stroom zodat we geen direct vergelijkingsmateriaal hadden en de verkoper beweert dat het zo hoort… Is dat echt zo?
Aan de bestuurderskant gaat ‘ie de laatste 10 cm moeizaam, het kreunt en kraakt daarna nogal in de deur. Maar goed, da’s het karakter van een Citroën zullen we maar zeggen
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
mijn voorste vensters gaan allemaal perfect open tot benden, achter vensters blijven een cm of tien open. EDIT: dicht dus
en kraken doen ze enkel als ze op het bovenste zijn maar motor nog aan het duwen is
Archont schreef:mijn voorste vensters gaan allemaal perfect open tot benden, achter vensters blijven een cm of tien open. EDIT: dicht dus
Lekker is dat. Kunnen we weer terug naar die garage, ongeveer een uur rijden van huis. Garantie is garantie, verdorie.
en kraken doen ze enkel als ze op het bovenste zijn maar motor nog aan het duwen is
Dat maakt de C3 een echte Citroën
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
hetzelfde probleem heeft m’n XTR ook eens gehad.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Dank voor de antwoorden, komt op het lijstje te staan van dingen die onder garantie nog gefikst moeten worden:
- cruise control valt uit (volgens dit forum waarschijnlijk een slechte schakelaar)
- deel van plastic wielkuip rechtsvoor ontbreekt (linksvoor is al vervangen, maar rechtsvoor hebben we over het hoofd gezien)
- volgens mij hoort er een beschermkap over de HDI motor? Die zit er in ieder geval niet op.
- en het raampje dus.
Lijken me dus allemaal werkjes van niks voor de verkopende garage, de eerdere klachten die we direct bij aankoop constateerden (wegvallende cijfers in display, wielkuip linksvoor beschadigd, moeizame raambediening links) werden zonder morren gerepareerd, maar van het raam rechts was de garagist van mening dat zoiets zo hoorde. Niet dus.
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De auto’s bij de dealer stonden allemaal zonder stroom zodat we geen direct vergelijkingsmateriaal hadden
is dat normaal?
garagestmarien schreef:De auto’s bij de dealer stonden allemaal zonder stroom zodat we geen direct vergelijkingsmateriaal hadden
is dat normaal?
Ja, die staan er al zo lang dat de accu helemaal leeg is, of ze hebben bewust de stroom eraf gehaald.
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
matramurena schreef:
- deel van plastic wielkuip rechtsvoor ontbreekt (linksvoor is al vervangen, maar rechtsvoor hebben we over het hoofd gezien)
- volgens mij hoort er een beschermkap over de HDI motor? Die zit er in ieder geval niet op.
Komt die uit een ongeval??
Archont schreef:matramurena schreef:
- deel van plastic wielkuip rechtsvoor ontbreekt (linksvoor is al vervangen, maar rechtsvoor hebben we over het hoofd gezien)
- volgens mij hoort er een beschermkap over de HDI motor? Die zit er in ieder geval niet op.Komt die uit een ongeval??
Hadden we ook onze twijfels bij, maar kennelijk komt het vaker voor dat dat plastic beschadigt raakt; een onafhankelijke garagist heeft naar de auto gekeken en kon niet constateren dat de auto in een ongeval betrokken was geweest. De motorkap zag eruit alsof deze ook 4 jaar oud is (steenslag, wat krasjes).
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008