Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik moet haar ook eerst in het echt zien, maar het ziet er veel beter uit dan de huidige C5.
Ik had ook gehoopt dat het meer een C6 achtige auto zou worden, maar helaas.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
patje74 schreef:Net als b.v. een VW, niemand zal hem echt lelijk vinden
Ik wel! Zeker de passat, die neus is misselijkmakend. Duitse auto’s zijn tanks.
Maar we hadden het over de C5;
Ik vind de holle achterruit een goed plan, dat is echt fraai, verder is ‘ie heel, heel saai.
ik vind hem wel mooi, maar lijkt wel wat op een BMW.
zou de nieuwe c5 gewoon HP geveerd zijn?
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
MaartenH schreef:
zou de nieuwe c5 gewoon HP geveerd zijn?
Jazeker, met de wielgeleiding van de C6/407 vandaar ook de 5 wielbouten.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
als de c5 zo komt ben ik er niet zo voor om eerlijk te zijn veel te gewoon voor een citroen eigelijk
Deze is gewoon prachtig
Type-1 had een lelijke neus en mooie achterkant, type-2 was het andersom, deze is gewoon perfect
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
volgens mij is het een Sedan, is iemand dat al opgevallen?
dat is vreemd, aangezien Citroën in dit segment nog nooit een Sedan heeft gemaakt… (tenzij je de GS meerekend in hetzelfde segment).
DS, CX en C6 natuurlijk wel, maar die zijn dan ook groter.
voorkant vind ik wel mooi, dat is wel in de lijn van de C4
de achterkant heeft qua lichten wel wat weg van BMW 5 serie en de uitlaten doen natuurlijk direct denken aan een audi.
maar goed ik ga er vanuit dat je die uitlaten alleen op de topmodellen krijgt, zonder uitlaten zal het stuk minder audi achtig zijn denk ik
het interieur vind ik erg mooi
en eigenlijk totaal niet duits, anders had er wel een zwart recht dash in gezeten
ben benieuwd of er nog veel wijzigingen gaan plaats vinden in het model.
ik ga er in elk geval van uit dat dit het topmodel is en dat een basis model zowel qua interieur als extrieur iets eenvoudiger zal zijn
De nieuwe C5 staat alvast op mijn verlanglijstje. Maar omdat ik eerder een break verkies boven een berline, ben ik benieuwd naar de eerste foto’s van de break zonder camouflage.
In het juli-nummer van L’Automobile Magazine heb ik gelezen dat de nieuwe C5 op het autosalon van Frankfurt (15-23 september) voor het eerst aan het publiek gepresenteerd zal worden, maar bestellen zou pas vanaf maart 2008 kunnen.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
dit is toch niet het definitief he?? ik vind m spuuglelijk volgensmij heeft inderdaad een duitser dit ontworpen als ze dit echt gaan verkopen als n citroen is het een schande voor het m,erk of niet soms??
Dit is uniek zoiets als wat BMW gedaan heeft met de mini klopper,VOLKSWAGEN met de beitel,
zo maak citroën nu een replica van een VW passate.
Nee hoor dit gaat de goede kant uit, dan komen er in ieder geval meer oldtimers
van “onze Citroën”
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
ik ben al veel meer gechameerd van dat dashboard dat van de huidige C5 heb ik altijd een dashboard gevonden van: 13 in een dozijn
weg met de ronde vormen…...dit begint erop te lijken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Vind hem wel mooi, strak vorm gegeven met inderdaad wel styling van volvo enzo maar mooi toch een eigen karakter. En… de duitsers of zweden hebben geen zwevende bakken toch?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Nice Beemer…
je hebt wel comfortabele veerbollen in een “gewone” auto…