Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
een vriend van me heeft een dyane en nou wil ie niet starten. Dat was al twee keer eerder zo en toen kreeg ik hem wel aan het draaien, nu echter niet.
Hij staat al een jaar stil en is vochtig.
De bougies vonken, er komt benzine in de cylinders.
Iemand nog een idee waar naar te kijken? Ikzelf zou (en ga dat doen) er iig andere bougiekabels en bougies in doen want wellicht is het vonkje te minimaal….
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Check vooral de ontsteking even.
Succes!
- CX 2200
- CX 2200
ha patje,
Hij vonkt wel, Wat zit er nog meer aan ontsteking in een dyane naast de bobine? Ik kan onder dat kapje niet veel meer dan dat ontdekken…
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
woutersmits schreef:ha patje,
Hij vonkt wel, Wat zit er nog meer aan ontsteking in een dyane naast de bobine? Ik kan onder dat kapje niet veel meer dan dat ontdekken…
Ja! Achter de fan zitten de puntjes.
- CX 2200
- CX 2200
aha,
ik dacht dat alles door de bobine geregeld werd. Ik zal er eens naar gaan kijken.
thanx
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Overigens kan je ook een te zwakke vonk krijgen door een slecht werkende bobine. Na een aantal flinke startpogingen kan hij de brui er aan geven. Even ompolen kan tijdelijk helpen. Dus de kleine stekkertjes aan de rechter kant omdraaien. Dit kan straffeloos.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
spanningsregelaar in orde? of zeg ik nou echt domme dingen?
- CX 2200
- CX 2200
spanningsregelaar weet ik niet, maar de bobine is al vervangen, een 1,5 jaar terus. Maar misschien kan hij niet zo goed tegen vochtige omstandigheden….
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
garagestmarien schreef:spanningsregelaar in orde? of zeg ik nou echt domme dingen?
In feite zou hij wel moeten kunnen starten met een defecte spanningsregelaar, alleen zal de accu niet echt meer opgeladen worden.
Start je met die anderhalf jaar oude accu ? Of start je met iets versers ? Als je de polen (dunne draadjes aan de bobine, niet de dikke!) van de bobine omgedraaid hebt en dat heeft niet het gewenste efect, dan kan je er eventueel aan andere (betere) accu aan hangen voor een sterkere vonk. Echter, houd er rekening mee dat je roest op je klepzittingen kan hebben waardoor je kleppen niet geheel afsluiten en je daarom geen compressie hebt waardoor de Dyane (zeer) slecht start. Dan kan je de koppen er af trekken en de klepzittingen schoonmaken en de kleppen opnieuw inslijpen, je kan ook door blijven starten tot alle roest van de klepzittingen geslagen is en het spul wel weer afdicht, en je weer compressie hebt en het spul (hopelijk) weer werkt.
Schijt aan originaliteit.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Als je de polen (dunne draadjes aan de bobine, niet de dikke!) van de bobine omgedraaid hebt en ......
De dikke kabels die naar de bougies lopen mag je ook wel omdraaien hoor (als de kabels dan nog passen), alleen maakt dat niets uit.
Daarom !
Schijt aan originaliteit.
- CX 2200
- CX 2200
ik ga 8 juli met de eigenaar eens kijken of ie het weer wil gaan doen. Dan staat ie ook alweer een week of drie droog, dat zal ook wel iets helpen.
Overigens gebruikten we de accu van de Alfa van de eigenaar. Dat zit wel goed dus.
Ik wil proberen een ontsteking, bobine, kabels en bougie’s mee te nemen.
Totaal aantal Berichten: 461
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive