Help! Lekkage bij mijn bx
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 15 juni 2007 06:11 PM

Hallo allemaal,

Net onderweg, het stop-lampje, en het hydraulieklampje, ik was vlak bij huis, dus ben even doorgereden.

Thuis auto omhoog, checken, en het peil was heel erg laag, dus dan maar onder de auto om even te kijken waar het lekte.
Snel gevonden, namelijk bij het linkervoorwiel, en dan zeg maar net boven de draagarm, daar zit een leiding. waar het lhm uitdruppelde.
Weet iemand wat voor onderdeel dit is? en of dat makkelijk te vervangen of repareren is?

Ik heb niet zo heel goed kunnen kijken, het hoost op het moment nogal, en heb geen zin om helemaal doorweekt te worden om even te kijken wat het is.

Bij voorbaat dank,

Profiel  

race duck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 15 juni 2007 11:00 PM
  [ # 1 ]

daar zit een retourleiding tegen de veerpoot en als hij lager zit(iets meer naar rechts dan is het de retourleiding van je manometer

historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. Madantia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 juni 2007 11:12 PM
  [ # 2 ]

Tijdelijk kun je hem daar inkorten en met twee slangklemmen en een stukje buis weer dicht maken. Zo’n reparatie heb ik eens langs de weg gedaan met mijn GS, het zit er nu nog in. (de rest was nog prima in orde namelijk)

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 juni 2007 11:29 PM
  [ # 3 ]
patje74 schreef:

Tijdelijk kun je hem daar inkorten en met twee slangklemmen en een stukje buis weer dicht maken. Zo’n reparatie heb ik eens langs de weg gedaan met mijn GS, het zit er nu nog in. (de rest was nog prima in orde namelijk)

Dat kan inderdaad, en als dat niet meer kan kost een nieuw slangetje 15 euro. En het zit er in 20 minuten op.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 juni 2007 10:13 AM
  [ # 4 ]

ik gebruik sinds jaar en dag voor deze retourleidingen aquariumslang. in de diverse diameters van de rol verkrijgbaar voor maar een paar cent per meter. altijd een flink stuk in de auto onder de bank. je weet maar nooit. voordeel van dit spul is dat het een langere levensduur heeft dan rubber, het is vele malen goedkoper dan origineel spul en het mooiste is dat je zo goed je lhm kan zien. geweldig spul.

Profiel  

janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 18 juni 2007 05:49 PM
  [ # 5 ]

Inkorten kon niet meer, daar was het slangetje al te kort voor Laughing  Denk dat hij het al vaker had begeven.
Heb vandaag op de sloop een nieuw slangetje gescoord voor nop, deze was wel 2x zo lang. Was wel even prutsen om het er goed op te krijgen, aangezien ik geen zin had om het wiel eraf te halen voor meer ruimte Surprised

Na het bijvullen van een litertje LHM is alles weer toppie:)

Heb wel even gelijk een afspraak gemaakt bij chyparse, om alles te laten controleren, want ook de bollen zijn wel weer toe aan een rondje…

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 18 juni 2007 08:24 PM
  [ # 6 ]
janneman schreef:

Inkorten kon niet meer, daar was het slangetje al te kort voor Laughing  Denk dat hij het al vaker had begeven.
Heb vandaag op de sloop een nieuw slangetje gescoord voor nop, deze was wel 2x zo lang. Was wel even prutsen om het er goed op te krijgen, aangezien ik geen zin had om het wiel eraf te halen voor meer ruimte Surprised

Na het bijvullen van een litertje LHM is alles weer toppie:)

Heb wel even gelijk een afspraak gemaakt bij chyparse, om alles te laten controleren, want ook de bollen zijn wel weer toe aan een rondje…

Hoi Jan….bij Chyparse maken ze er ook snel een nieuwe retourleiding onder hoor….kosten inderdaad zo rond de 15 euro aan materiaal.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook