Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nog even een foto, hierop kun je zien dat de olie “keurig” t.h.v. de draagarm aan het kliederen is.
En hier Emiel, die even gele pitjes in zijn dame zet;
mpostma schreef:Lelijke Eend schreef:Ik zou die hele zooi overzetten en de pennen bij het demonteren niet sparen. Je kan altijd de pennen van je donor gebruiken En wil je toch nog even rijden met de donor dan ros je daar het oude, versleten spul onder en zet je in plaats van die beschadigde pen er een draadeind ofzo in. Maar dan niet te hard rijden, want als dat draadeind knapt, boort je BX zich in het wegdek. Dat kan natuurlijk ook spectaculair zijn, maar je ken hem wel af (laten) slepen.
Uhh, wat voor spul had jij gerookt?
Die draadeienden krijg je neit zomaar kapot. Met de GTI was het bij de sleutelmeeting ook een aardig gemartel om ze los te krijgen, maar die bout had er echt niet zichbaar onder te lijden gehad.
@Patje: ze zijn meer aan ouderdom onderhevig dan aan slijtage. Het is een combinatie van kilometers en leeftijd waarbij vooral de kms spelen en daarna de leeftijd. Na pakweg 2.5 ton en/of 10 jaar kunnen ze wel eens aan de beurt komen
Met draadeinden bedoel ik standaard M-zoveel draadeind die je bij een ijzerwarenzaak koopt. Niet de pennen waarmee de hele santekraam orgineel in elkaar zit.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:mpostma schreef:Lelijke Eend schreef:Ik zou die hele zooi overzetten en de pennen bij het demonteren niet sparen. Je kan altijd de pennen van je donor gebruiken En wil je toch nog even rijden met de donor dan ros je daar het oude, versleten spul onder en zet je in plaats van die beschadigde pen er een draadeind ofzo in. Maar dan niet te hard rijden, want als dat draadeind knapt, boort je BX zich in het wegdek. Dat kan natuurlijk ook spectaculair zijn, maar je ken hem wel af (laten) slepen.
Uhh, wat voor spul had jij gerookt?
Die draadeienden krijg je neit zomaar kapot. Met de GTI was het bij de sleutelmeeting ook een aardig gemartel om ze los te krijgen, maar die bout had er echt niet zichbaar onder te lijden gehad.
@Patje: ze zijn meer aan ouderdom onderhevig dan aan slijtage. Het is een combinatie van kilometers en leeftijd waarbij vooral de kms spelen en daarna de leeftijd. Na pakweg 2.5 ton en/of 10 jaar kunnen ze wel eens aan de beurt komen
Met draadeinden bedoel ik standaard M-zoveel draadeind die je bij een ijzerwarenzaak koopt. Niet de pennen waarmee de hele santekraam orgineel in elkaar zit.
precies. Doe dat inderdaad nou maar niet. Dat is wel een garantie voor brokken.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hoe dan ook, de donor is toch al niet meer in rijdende staat, de achterdraagarmen liggen er al naast en het blok is al redelijk kaal.
Dus dan kan het ook geen kwaad als je er van dat standaard draadeind in zet in plaats van orgineel Citroën-spul
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Dus dan kan het ook geen kwaad als je er van dat standaard draadeind in zet in plaats van orgineel Citroën-spul
Je zal je gelijk halen hé?! OK dan… vooruit maar weer!
Maar als je het niet erg vindt, dan plaats ik niets terug. Het is juist de bedoeling dat ze zo snel mogelijk uitelkaar gaat. (ja mag komen slopen morgenmiddag!)