Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
karel schreef:Bram schreef:Nu ik steeds meer vertrouwen krijg in deze BX en over 1.5 week hem *al* 6 maanden heb (EEN HALF JAAR MET 1 BX )....zit ik steeds meer te denken aan een TZD-turbo bak onder mijn TZD….zeker als er mettertijd een nieuwe koppeling in moet.
Ik meende me te herinneren dat de turbod-bak niet op de 19D motor past. Wat wil je bereiken dan, dat het toerental omlaag gaat (minder trekkracht), of juist omhoog (meer trekkracht)? Als het dat laatste is kan je een break-bak overwegen.
De 1 van de turbod-bak is wel héél erg bedoeld voor een turbomotor, vind ik zelf.
Hij wil in toeren omlaag, dus een break-bak lijkt me niet echt de oplossing
Eveneens ben ik tevens ook.
karel schreef:Ik meende me te herinneren dat de turbod-bak niet op de 19D motor past. Wat wil je bereiken dan, dat het toerental omlaag gaat (minder trekkracht), of juist omhoog (meer trekkracht)? Als het dat laatste is kan je een break-bak overwegen.
De 1 van de turbod-bak is wel héél erg bedoeld voor een turbomotor, vind ik zelf.
Ik zit nogal vaak op de snelweg en zou het wel prettig vinden als hij bij 120-130 wat minder toeren zou maken.
Ik zou weleens willen weten hoe jij daar over denkt trouwens, of de 1.9 D (in de BX) daar niet sterk genoeg voor is.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat die bakken van de 1.8 turbodiesel en van de 1.9 TZD gewoon uitwisselbaar zijn….of zou ik dan de bak van de 1.9 turbodiesel moeten hebben….van de Xantia en ZX TD dus ?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:karel schreef:Ik meende me te herinneren dat de turbod-bak niet op de 19D motor past. Wat wil je bereiken dan, dat het toerental omlaag gaat (minder trekkracht), of juist omhoog (meer trekkracht)? Als het dat laatste is kan je een break-bak overwegen.
De 1 van de turbod-bak is wel héél erg bedoeld voor een turbomotor, vind ik zelf.
Ik zit nogal vaak op de snelweg en zou het wel prettig vinden als hij bij 120-130 wat minder toeren zou maken.
Ik zou weleens willen weten hoe jij daar over denkt trouwens, of de 1.9 D (in de BX) daar niet sterk genoeg voor is.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat die bakken van de 1.8 turbodiesel en van de 1.9 TZD gewoon uitwisselbaar zijn….of zou ik dan de bak van de 1.9 turbodiesel moeten hebben….van de Xantia en ZX TD dus ?
Zoals ik op de vorige pagina ook had geschreven, een vriend van me had een bak van een 205 diesel onder zijn bx geschroefd. Dat leverde een redelijke toerentalverlaging op. Is dat dan geen optie voor jou? Eventueel kan ik eens aan hem vragen of hij niet van die bak af wil. Hij heeft hem nog liggen dacht ik.
Eveneens ben ik tevens ook.
fysiek passen de bakken wel op een 19d, maar het ding zal niet meer vooruit te fikken zijn.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:fysiek passen de bakken wel op een 19d, maar het ding zal niet meer vooruit te fikken zijn.
Dat vraag ik me nu juist af, gezien mijn ervaringen met de diverse 1.9 D uitvoeringen die ik heb gehad, vergeet niet dat ikzelf (en mijn zoon Renz) ook een aantal jaren een paar Xantia’s 1.9D hebben gehad…de 1 en 2 van de TD bak trekken mijn TZD echt wel vooruit.
Knackor, ik zie je zondag wel rond 12.00 uur bij de meeting, dan hebben we het er wel even over, oke ?
Misschien dat je hem even voor die tijd kunt bellen om te vragen of hij hem nog heeft en wat hij er voor hebben wil ?
En vervolgens heb je het geld er ook voor over om de bak om te bouwen? Gezien die operatie die dat benodigt moet je er in ieder geval ruimte voor in je portemonnee reserveren, want jij besteed toch alles uit?
@Knäckör: blijf je doppen mooi vinden!
@Bram: fftopic Get your own topic!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Vandaag was ik heel blij. Nou ja eigenlijk ook weer niet maar toch overwegend blij. Ik heb woensdag 4 andere banden laten monteren. Ik had er eigenlijk geen geld voor, maar toch maar gedaan omdat ik die andere banden oncomfortabel en onveilig vond.
Rij ik vandaag in een algemene verkeerscontrole. Banden gecontroleerd, verlichting etc. Als ik die ander banden nog had gehad had ik misschien wel een boete van € 240 gehad! Dan ben ik nu erg blij dat ik toch maar die banden heb gehaald
Wat wel minder was is dat ik een boete van € 50 heb gehad voor mijn achterlichten. Hij was het ermee eens dat je de lichten duidelijk zag, maar ze zijn zwart gespoten en dat mag niet
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor Geplaatst: 15 Jun 2007 16:33 Onderwerp:
Wat wel minder was is dat ik een boete van € 50 heb gehad voor mijn achterlichten. Hij was het ermee eens dat je de lichten duidelijk zag, maar ze zijn zwart gespoten en dat mag niet
vandaar dat ik mijn achterlichten niet donkergroen spuit.
stelletje mieren n**kers laat ze boeven gaan vangen of zo ipv liefhebbers lastig vallen er rijden wel slechtere auto’s rond
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:knäckor Geplaatst: 15 Jun 2007 16:33 Onderwerp:
Wat wel minder was is dat ik een boete van € 50 heb gehad voor mijn achterlichten. Hij was het ermee eens dat je de lichten duidelijk zag, maar ze zijn zwart gespoten en dat mag nietvandaar dat ik mijn achterlichten niet donkergroen spuit.
stelletje mieren n**kers laat ze boeven gaan vangen of zo ipv liefhebbers lastig vallen er rijden wel slechtere auto’s rond
Ik vind het toch doorgaans wel prettig als ik ook aan de remlichten goed kan ZIEN of de auto voor me afremt, ook als het enigzins zonnig is. Met zwart gespoten lichten werkt dat niet echt goed. Ook de reflecterende werking (relevant als het ding langs de weg stilstaat) zal goeddeels verdwenen zijn.
Een hele goede regel dus, die veiligheidsverhogend werkt zonder iets te kosten, en zelfs geld bespaart! Want door ze NIET zwart te spuiten blijft het gewoon aan de eisen voldoen
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
karel schreef:stan schreef:knäckor Geplaatst: 15 Jun 2007 16:33 Onderwerp:
Wat wel minder was is dat ik een boete van € 50 heb gehad voor mijn achterlichten. Hij was het ermee eens dat je de lichten duidelijk zag, maar ze zijn zwart gespoten en dat mag nietvandaar dat ik mijn achterlichten niet donkergroen spuit.
stelletje mieren n**kers laat ze boeven gaan vangen of zo ipv liefhebbers lastig vallen er rijden wel slechtere auto’s rondIk vind het toch doorgaans wel prettig als ik ook aan de remlichten goed kan ZIEN of de auto voor me afremt, ook als het enigzins zonnig is. Met zwart gespoten lichten werkt dat niet echt goed. Ook de reflecterende werking (relevant als het ding langs de weg stilstaat) zal goeddeels verdwenen zijn.
Een hele goede regel dus, die veiligheidsverhogend werkt zonder iets te kosten, en zelfs geld bespaart! Want door ze NIET zwart te spuiten blijft het gewoon aan de eisen voldoen
Ik wist dat ik een reaktie van jou kon verwachten, Karel Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik vind het fijn dat er politie is omdat het anders een zooitje zou worden, ook snap ik dat ze ergens een lijn moeten trekken en dat die lijn ligt bij het allereerste laagje zwart wat je erop spuit. Maarrrr… ik heb mijn lichten dusdanig gespoten dat je de lampen - ook met felle zon - duidelijk ziet. Ooit waren ze te donker, toen heb ik ze geschuurd en een dun laagje blacklight eroverheen gespoten. Ook heb ik een derde remlicht waardoor het nog duidelijker is wanneer ik rem.
Dus ik ga de bekeuring betalen, maar ik ga de glazen laten zitten omdat ik van mening ben dat mijn lichten bijna net zo duidelijk zijn te zien als menig origineel smokekleurig achterlicht. Bij sommige achterlichten met heldere glazen lijkt het zelfs net of alle lampen branden als de zon erop staat, dat vind ik eigenlijk nog wel wat onduidelijker.
Eveneens ben ik tevens ook.
Bekeuring aanvechten dan?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
oudelut schreef:Bekeuring aanvechten dan?
Neuh, zoals ik al zei: ze moeten ergens een lijn trekken.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:oudelut schreef:Bekeuring aanvechten dan?
Neuh, zoals ik al zei: ze moeten ergens een lijn trekken.
Hehe, tja, ik voel me wel een beetje Koos Spee achtig als ik opmerk dat de wat mij betreft terechte regels zijn dat je niets aan het glas mag veranderen. Dat zegt niets over mijn mening over Koos Spee overigens, die ga ik hier niet geven, daar heb ik geen straf voor over
Maar ik heb helaas teveel rij-ervaring op wegen waar het er écht op aan komt dat remlichten erg goed zichtbaar zijn. Bepaalde wegen zijn erg file-gevoelig (de A2 noordwaarts bij Utrecht bijvoorbeeld) en daar staat in bepaalde jaargetijden de zon loodrecht op de achterkant. Gaat er dan iemand remmen dan ben je allang blij als je wat ziet gaan branden, ook 3e remlichten. En dat gaat soms bij goedgekeurde lichten maar amper, laat staan bij gemodificeerde….
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Zo, net terug van een weekje Ardennen. De BX heeft zich kranig gehouden. We hebben totaal ook maar een kilometer of 1200 gereden, maar toch. Jammer was wel dat de kilometerteller het met een hoop poeha begaf 100 kilometer voor bestemming op de heenweg. Ik gokte dat het de kabel zou zijn, maar het was de teller zelf Ik had er nog één liggen, dus maar even de kilometerstand ongeveer gelijk gezet en vervangen. Nu werkt het weer prima.
Aanstaande donderdag ben ik aan de beurt voor een verse APK. Ik hoop dat ‘ie er zo door rolt Maar ik vrees met grote vrezen. Tijdens het vervangen van de leidingen, een paar maanden geleden, kwam ik erachter dat er een roestgat zit in één van de kokerbalken achter bij het subframe. Dat was eerst niet te zien omdat het door de lak bij elkaar werd gehouden, maar daaronder was het net een pannenkoek. Het gaat sowieso gelast worden, maar liever niet deze maand. Gedoe, ding weer omhoog, subframe naar beneden… Nee liever een andere keer
Andere achterlichten heb ik liggen dus die gaan er tijdelijk op voor de APK. Op de planning staan ook 2 fuseekogels en een linker aandrijfashoes. Sinds ik de auto heb hoor ik rechtsvoor als ik vooruit rijdend helemaal naar rechts instuur, stop, naar links stuur en achteruit rijdt een ‘knok’. Ik verdenk de rechter fuseekogel. Links gaat preventief mee, en de aandrijfashoes links is ook preventief. Hij ziet er niet meer fris uit maar lekt niet, rechts lekte wel dus die is al vernieuwd. Ik ben ook alweer bijna toe aan een verse slokje olie, met filter. Dan monteer ik ook de olietemperatuursensor, weer een werkend metertje, altijd leuk
Ik wilde ook deze maand 4 nieuwe bollen kopen, ik merk namelijk dat mijn BX helemaal niet zo denderend veert. Dat valt me eigenlijk pas echt op nadat ik bij BXBreakFan in de auto heb gezeten ongelooflijk, zo hoorde zo’n ding dus te veren, ik was het bijna vergeten. Maarja dat is ook een break met 180.000 km op de teller. Maargoed, deze maand zitten die bollen er helaas niet in ben ik bang Dan maar volgende maand, en dan maar hopen dat mijn veerpoten nog gangbaar genoeg zijn. Anders kan ik daar ook mee aan de slag. Genoeg te doen dus
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
De Bix mag weer 13 maanden de weg op! Hij is goedgekeurd met als enige aantekening 2 voorbanden, maar ik heb 13 maanden om daarvoor te sparen dus dat gaat wel goedkomen
Nu nog een paar veerbollen bestellen en monteren. En natuurlijk binnenkort 2 fuseekogels en een aandrijfashoes vervangen.
Eveneens ben ik tevens ook.