Matthijs2006 schreef:Ik denk dat dat voor veel Citroën geldt.
Maar waarom is het niet de bedoeling dat je alle onderdelen verkoopt? Wil je die bewaren voor een andere AX in de toekomst?
Ik ga de motor (en misschien de bak) transpanteren in een ax met goede carrosserie. Ik heb er even mee gereden en dat beviel me (weer) prima na als eerste auto zo’n ax gehad te hebben. Het motortje draaide goed en lekker vlot is zo’n 1400 in een ax. Verder vind ik dat ‘knutselen’ aan een auto zo leuk, dus het is meer hobby-matig dan noodzaak dit project. Ik leer een hoop.
Dat wil ik meteen geloven, maar…........dat heb ik niet begroot voor dit project. Eerst maar eens dit lopend krijgen en als het toeren in een ax weer zo goed gaat bevallen als die paar ritten van afgelopen tijd, dan denk ik weer verder na over motorconversies. Verder ben ik geen echte snelheidsduivel (rij niet voor niks een bx t(rage)zi automaat), dus voor de snelheid hoeft het niet zo. Ik vond de 1400 al vlot genoeg in de ax.
Nou, de carrosserie is inmiddels ook gevonden! , een ‘90-er Mistral met verse APK, maar met doorgebrande draadboom bij de bobine. Stralend wit en geen deuken, toch nog een roestplekje, maar dat is makkelijk te fixen en uit het zicht. Foto’s volgen, ik heb er zin in!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
gefeliciteerd enne suc6 met je moterombouw
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
B_iks schreef:Foto’s volgen, ik heb er zin in!
En ik heb zin in de foto’s
Heeft de mistral nog de originele striping?
Ik vind de mistral zo’n mooie uitvoering van de AX.
Het is net alsof je op de rommelmarkt een nette lp van Doe Maar vind. De vormgeving is wat eighties, maar de muziek…. tijdloos
Groet, Rogier
Het staat zo enorm te regenen hier, dat de foto’s nog even op zich laten wachten. De striping aan de onderkant van de deuren ontbreekt helaas, echter nog wel het woord mistral aan de zijkanten en op de achterklep. Verder is ook op de stuurkolom een Mistrallogo te vinden, wat zijn trouwens de overige kenmerken van een Mistral?
In ieder geval dat glazen klapdak, denk ik.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik zag gisteren nog een Mistral rijden, leuke uitvoering! Succes ermee.
Speciaal voor Rio97 vast wat foto’s! Zoals je nu ziet ontbreekt de kenmerkende striping op de flanken, iemand daar een leuk fotootje van ter illustratie?
De voorbumper gedemonteerd omdat deze na de (weliswaar korte) sleepsessie naar voren was gekomen. Wat blijkt: het sleepoog is losgekomen van de carrosserie . Nu is ook meteen zichtbaar dat er verder echt nergens roest zit, behalve een plek achter de koplampen. Het stond niet op m’n to-do-list om dat meteen te fixen, maar nu maar meteen het sleepoog weer vastzetten en een plaatje lassen achter de koplampen.
Tenslotte is de kabelboom echt flink heet geweest want waarschijnlijk zit het tot in het dashboard :. Mag ik nog even naar de sloop om ook dat deel eruit te halen, maar dan heb ik ook meteen een complete trs-kabelboom voor de inbouw van extra accessoires. Uiteindelijk wil ik ‘m helemaal naar wens hebben (gt-interieur, elec. ramen, cv, skirts, etc.): een 14 Mistral wordt het nu, uniek toch?
Het motortje wat er nu inzit is verder kurkdroog en goed, dus mocht er nog iemand een 1.1 tu-blok zoeken, kan hij/zich melden; ik heb het dadelijk over. Bijna zonde om dit blokje af te schrijven.
Leuke auto. Mooi, die oranje richtingaangevers voor. Dash is ook cool.
Dank je! Vind ik dus ook; het moest gewoon een type I worden, dat dash is zo eigenwijs en karakteristiek en die oranje knippers passen bij het tijdsbeeld van toen. Wat is dat toch dat na een facelift het origineel altijd mooier blijft…..
Ja Serie 1 is net ff iets leuker…
Ik zou toch bijna ook een AX willen…
Matthijs2006 schreef:Ja Serie 1 is net ff iets leuker…
Ik zou toch bijna ook een AX willen…
Haha, keertje rijden en je bent verkocht, ik had ‘m als eerste auto. Na 3 bx-en bleven ze maar trekken, nu heb ik zowel een ax als bx, het beste compromis. Ze kosten niet veel in aanschaf, onderhoud, vaste lasten, maar je krijgt er veel plezier voor terug!
netjes
die kabelboom op de sloop is die ook type 1? zit een klein verschil onder het dash met een type 2
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Die kabelboom komt uit m’n ‘eigen’ auto die ik heb ingeleverd daar, ook type I, ik hoorde idd dat er een verschil in zit. Ik wilde eigenlijk zo min mogelijk zooi (al heb ik toch nog een flinke doos vol reserveonderdelen), maar gek genoeg breng je nog teveel naar de sloop.
Ook de schutbord-isolatie pik ik dan nog even mee, die mist deze ook en alles wat de stilte bevordert is welkom, want luidruchtig mag je ax-jes wel noemen. Ik wil nog gaan bekijken hoe ik ‘m zo goed (en veilig) mogelijk kan isoleren tegen geluid. Of misschien haalt dat allemaal niet zo uit?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
leuk wagentje he! wel erg basis toch haha geen klokje geen dashkastje, mja dat type 1 dash is zo lekker simpel en hoekig enzo kwijl kwijl!
mijn trs word door romy opgeknapt weer een trsje gered hehe
k hoop dat het wat lukt met je ax moterwissel en idd lekker isoleren die hap, moterkap bekleden en wielkasten etc als je moter er toch uit hebt ( maak een stille ax haha )