Ik ben in bezit van de grootste Thule dakbox die er is, 660liter in de Atlantis900.
Monteren op de GC4P is een beetje een issue, heeft iemand hier een betere oplossing voor als ik bedacht heb?
Met de dakdragers op de voorgeschreven plek steekt de box te ver naar achter uit, waardoor de achterklep (dikke spoiler op Exclusive) niet helemaal opent.
Ik heb de dakdragers nu op de wijdste stand gezet (ong 5mm breder) en het hele zaakje ong 10cm naar voren gemonteerd.
Nu gaat het openen van de achterklep wel goed, maar formeel moet ik de dakdragers tusen de merktekens plaatsen. . . .
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
niemand?
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Ik denk dat dit (5 mm !) weinig kwaad kan : het gewicht zit dan gewoon wat dichter bij de steunen waarmee de dakrails op het dak staan.
Persoonlijk zou ik er wel voor zorgen dat je zowel voor- als achteraan even veel buiten de toleranties gaat (dus voorste dakdrager even veel naar voor als de achterste dakdrager naar achter).
Wel benieuwd naar je reactie over het gedrag van de dakkoffer tijdens het rijden ...
5mm was niet zon issue. Ik heb beide dragers 10cm VOOR de markering staan nu (om dat te kunnen moest ik ze 5mm wijder zetten, dat is hier de verwarring denk ik).
Rijden gaat prima. 160km+ geen probleem…...
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Al eens nagevraagd bij de dealer of het kwaad kan?
Je moet naar mijn idee vooral rekening houden met de belading van de dakkoffer: kijken of je het gewicht toch wat achterop kunt houden en niet mee naar voren schuiven.
Ik heb zelf op mijn vorige auto (C5 break) ALTIJD de dragers meer naar voren gehad vanwege hetzelfde probleem met de achterklep. Geen enkele last gehad!
Ik heb het spul nog niet op mijn C4 GP gehad, maar dat ga ik binnenkort toch even uitproberen.
sinds 26-10-2007: Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive Automaat.
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.
Niet nagevraagd nee.
Omdat mijn ervaring op dit vlak met dealers (en mischien doe ik mijn Citroen dealer nu te kort) is dat ze de boekjes en officiele richtlijnen (en die zijn mij wel duidelijk) napraten.
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Is op zich logisch, want zij zullen zich in willen dekken tegen aansprakelijkheden.
Je kunt het echter alsnog proberen…
sinds 26-10-2007: Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive Automaat.
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.