ieksEmmu schreef:je hebt wel comfortabele veerbollen in een “gewone” auto…
dat is nog maar de vraag….
...hij is mooi, zakelijk en waarschijnlijk duur
Als ik alle berichten bekijk, dan vermoed ik collectieve verzuring. Het continu gezeur over vernieuwing en de hunker naar ‘hoe het vroeger’ was beginnen wel een beetje te lijken op een versleten broek.
De eerste en tweede C5 was niet mooi, maar deze is zeker een verbetering. De markt is niet meer zoals ze was en vernieuwing zit ook heel veel in techniek. Wil je echte vernieuwing, dan moeten we met z´n allen Citroën beloven de Métisse aan te schaffen, dan pas kunnen we van een serieuze stijlbreuk spreken.
In ieder geval is de economie nog steeds gericht op ‘massaproductie’ en minder op exclusiviteit, die moet je kopen dmv de vele accessoires die uiteindelijk ook massaproductie zijn. In ieder geval zie ik vooral bij Alfa Romeo heel wat design-probeersels, maar de mooiste Alfa´s zijn nog steeds de sportmodellen en helaas passen ikzelf, mijn vrouw en kinderen er niet in, m.a.w. het praktisch aspect bepaalt voor een deel de vraag naar auto´s. Vroeger was een CX nog betaalbaar voor de doorsnee Nederlander en Belg, maar de C6 is al geen ‘gewone’ auto meer…dat geeft bij mij al aan waarom exclusiviteit beperkt is tot de ‘dikke portemonnées’...
Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
PjotrBlom schreef:ieksEmmu schreef:je hebt wel comfortabele veerbollen in een “gewone” auto…
dat is nog maar de vraag….
geen veerbollen…?
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Nieuwe C5
Zou toch maar even afwachten.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ga er op dit moment gewoon vanuit dat er bollen onder zitten.
Volgens mij valt me meerprijs in productie wel mee, zo heb ik wel eens begrepen.
En zover ik weet heeft het veersysteem onder de huidige C5 weinig problemen.
Citroën maakt het nu al ruim een halve eeuw, dus inmiddels weten ze het wel redelijk betrouwbaar te maken
Dus, het is betrouwbaar en niet al te duur, waarom er dan niet onder doen?
Sport stand erop voor de mensen die van een hardere auto houden.
Weinig nadelen dus
ik vind dit inderdaad ook een sterke verbetering t.o.v. de oude modellen.
hij heeft inderdaad een duits voorkomen, maar ik vind dat niet erg. niets mis met duitse auto’s.
Re: ...hij is mooi, zakelijk en waarschijnlijk duur
Gagarinn schreef:Als ik alle berichten bekijk, dan vermoed ik collectieve verzuring. Het continu gezeur over vernieuwing en de hunker naar ‘hoe het vroeger’ was beginnen wel een beetje te lijken op een versleten broek.
mee eens hetzelfde gezeik was er van DS liefhebbers ten over de CX, idem GS-> BX, BX->Xantia etc. Stilstand = achteruitgang
De eerste en tweede C5 was niet mooi, maar deze is zeker een verbetering. De markt is niet meer zoals ze was en vernieuwing zit ook heel veel in techniek. Wil je echte vernieuwing, dan moeten we met z´n allen Citroën beloven de Métisse aan te schaffen, dan pas kunnen we van een serieuze stijlbreuk spreken.
mwaah de C5 is niet de allermooiste auto ooit maar voor zo’n relatief grote en vooral hoge auto is zij nog behoorlijk elegant. Een C-Métisse -hybride V6, koolstofvezel monocoque- zou naar de 200kE gaan. Niet echt realistisch.
In ieder geval is de economie nog steeds gericht op ‘massaproductie’ en minder op exclusiviteit, die moet je kopen dmv de vele accessoires die uiteindelijk ook massaproductie zijn. In ieder geval zie ik vooral bij Alfa Romeo heel wat design-probeersels, maar de mooiste Alfa´s zijn nog steeds de sportmodellen en helaas passen ikzelf, mijn vrouw en kinderen er niet in, m.a.w. het praktisch aspect bepaalt voor een deel de vraag naar auto´s.
Zie de lijn en de prijs van de C5. (net zo duur als de Xant) Mooi en praktisch gaan gewoon moeilijk samen, Xantia Break wellicht
Vroeger was een CX nog betaalbaar voor de doorsnee Nederlander en Belg, maar de C6 is al geen ‘gewone’ auto meer…dat geeft bij mij al aan waarom exclusiviteit beperkt is tot de ‘dikke portemonnées’...
Inflatie gecorrigeerd zit de C6 op exact hezelfde niveau als de Xm of de CX, of de DS. Een Oort-Xm (superkaal toen 50kFl) zou nu op 42kEur komen Een Sm op 105kE Een goedbetaalde directeur of notaris die een Xm V6 nieuw kon kopen heeft nu geen probleem met een C6. Een voetbalster die zich toen een Sm kon veroorloven zou nu in een BWM6 rijden (ook 105kE)
Arjan Verkade schreef:k ga er op dit moment gewoon vanuit dat er bollen onder zitten.
Volgens mij valt me meerprijs in productie wel mee, zo heb ik wel eens begrepen.
Ik ook, de berichten zijn dat deze foto’s van 1op1 modellen zijn, geen echte X7s. Vandaar dat de techniek en de afwerking nog niet definitief is.
NB. Ik heb wel eens 1500fl gehoord, 3000fl. voor Activa, dat zou nu dik ~1000Eur zijn voor H3, ~2000E voor H3+AMVAR (C6) Op een C5 of C6 is dat te verhapstukken, maar niet op een C4. Aldi denkt over luchtvering na op de A4. het biedt gewoon voordelen.
Nicci schreef:hij heeft inderdaad een duits voorkomen.
Beetje BM5 achterkant ja, maar ik zie toch ook grote gelijkenissen met de Picasso, neus is 95% C-Airdream. het profiel is niet duidelijk uit deze plaatjes, maar de concave achterruit en de vlakvulling van de zijruiten is typisch Citroën (driehoekje vóór= Sm/Xm, driehoekje achter= Sm).
Trouwens, geen enkele ontwerper werkt in een vacuüm:
[list]Bertoni had een liefde voor Amerikaanse styling (heeft zelfs DS-sen met vinnen ontworpen) zie ook de Ami
Opron/Giret keken goed naar Pininfarina/Fioravanti (GS/CX) en Bertone. Uiteindelijk werd Bertone/Gandini zelfs de huisontwerper (BX, XM Berlingo etc.)
Abrahamson en Loyd hebben een tijdje het Amerikanisme weer teruggebracht, terwijl Plouet meer Europees denkt.
NB. Donato Coco is na de C3 aan de f599 gaan werken [/list:u]
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
de vlakvulling van de zijruiten is typisch Citroën (driehoekje vóór= Sm/Xm, driehoekje achter= Sm).
Ja hoor…..............................typisch Citroën
Jeroen
Ik vind deze nieuwe C5 iets minder lelijk dan het oude model.
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik de Xantia qua lijn de mooiste Citroen ooit vind, jammer dat hij niet 10 % minder in gewicht was.
Maar ja, wat kunnen wij eenvoudige lieden er nu aan doen.
Slimme auto voor de leaser. Goed idee. Ook Citroen moet geld verdienen. Mooier dan de Duitsers meiner Meinung nach, dus ik snap het wel als dit de nieuwe C5 wordt. Inderdaad wel jammer van het ontbreken van de 5e deur. Aangenomen dat ze de hydrauliek gewoon in het ontwerp hebben meegenomen ben ik redelijk positief.
Tsja een te heet gewassen C6 was natuurlijk dapper geweest. Maar ik vrees dat de huidige markt daar niet aan toe is.
grt remco
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Wat lees ik daar op autojournal.fr : “Onder zijn geheime wapens, een verrassing van formaat op het vlak van de ophanging”. Om te weten wat dat precies is, moeten we wachten op L’Auto-Journal van 21 juni. Of misschien weet Auto Plus het volgende dinsdag 19 juni al te vertellen.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Mooie strakke wagen met precies de juiste ingetogen agressieve uitstraling. Dit wordt een topper in het segment.
Dit is de lijn die men tegenwoordig wil zien en dat hebben ze bij Citroen heel goed begrepen.
Remco H. schreef:Inderdaad wel jammer van het ontbreken van de 5e deur.
?
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hier (al eerder hier gelinkt) staat
La surprise sous le capot c’est la disparition de la suspension hydropneumatique qui devient une option.
...
Ik vind hem niet mooi overigens.
Ik vind dat je dit gerust een echte Citroën mag noemen. Concave achterruit, stuur met vaste naaf, en dan nog al die andere inovaties die we nu nog niet weten maar die er allicht wel in zullen zitten.
Laat ons eens rustig afwachten tot dit autootje echt op de markt verschijnt. Ik herhinner me hier nog discussies over hoe lelijk de C6 wel niet was, naar aanleiding van de eerste foto’s. Nu denken de meesten daar wel anders over. Geduld is en blijft een schone deugd.
Bovendien vind ik ook niet dat het echte karrakter van het merk steeds in de vormgeving moet worden gezocht. In het segment van de C5 is het belangrijk dat een auto goed gekocht wordt, anders gebeurt hetzelfde als met Rover, en dat zouden we toch zeker niet willen. Met deze auto zullen ze er wellicht in slagen om goed te verkopen, net zoals met de huidige C5. Het karrakter van Citroën zit hem in van die kleine details, zoals bv die achterruit of dat stuur. Het zit hem ook in sterke innovaties en een ongeevenaart comfort. En ik ben er niet bang voor, ook de nieuwe C5 zal ons dit kunnen bieden.
Wat die bollen betreft, daar maak ik me ook weinig zorgen in. De vering zal zich allicht weer kunnen onderscheiden van alle andere klasse genoten. Tenslotte is dit iets waarin Citroën zich weet te onderscheiden. Waarom denken jullie dat Citroën een patent heeft op dit systeem. Als je weet wat een patent kost dan weet ik wel dat ze dit niet gaan opgeven. Hun vering is gewoon een verkoopsargument eerste klas. Laat die andere maar prutsen met hun luchtvering, bij Citroën weten ze wel beter. Wat natuurlijk wel kan is dat de ophanging alweer een technologische vernieuwing doormaakt, waardoor het anders en beter wordt. Maar daar kunnen we moeilijk tegen zijn. We willen toch ook niet dat die luchtvering beter zou zijn dan onze hydraulische ophanging.
Besluit: laat ons rustig afwachten, en binnen een jaar waarschijnlijk niks anders dan lovende woorden over de nieuwe C5.
Tussen haakjes: ik begrijp nog steeds niet waarom de huidige C5 steeds in zo’n negatief daglicht wordt geplaatst. Iedereen die ermee rijdt zal kunnen bevestigen dat het een zalige wagen is in zijn segment. En dat velen hem lelijk vinden: dat is nu eens normaal voor een “echte Citroën”.
Always Smile