Dacht dat ik langzaam seniel aan het worden was!
Had de laatste tijd regelmatig het idee dat ik vergeten was m’n dame af te sluiten terwijl ik me dat eigenlijk niet voor kon stellen. Totdat ik van de week op mijn werk de auto afsloot toen ik met een collega nog ff stond te kletsen en ze bijna meteen weer open ging. Nogmaals geprobeerd af te sluiten, meteen daarna weer het klikklik en alles weer open.
Ben er op gaan letten deze week en wat blijkt, als het zo rond de twintig graden is of warmer, sluit ze of helemaal niet meer af, of ze gaat na verloop van tijd weer open (da’s nog het meest vervelend, want waarschijnlijk heeft ze dus al regelmatig in de stad niet op slot gestaan).
Moet een probleem zijn met één van de portiersloten dacht ik, heb dus geprobeerd met een deur geopend af te sluiten, geen probleem, alles gaat dicht(behalve het geopende portier natuurlijk). Het gekke is dat het niet uitmaakt welk portier ik openhoudt, en dat gaat weer net in tegen alle logica, zelf als ik een achterdeur of mijn achterklep openzet sluiten de andere deuren wel af.
Zo kom ik er dus niet achter waar het euvel zit, en aangezien de echte zomer nog moet komen wil ik dit wel graag oplossen.
Heeft iemand enig idee hoe ik erachter kan komen waar dit veroorzaakt wordt? Eliminatie per deur werkt dus niet, maar heb wel het idee dat het in de portiersloten moet zitten, alleen lijkt het wel of ze bij warm weer allemaal kuren krijgen ofzo.
Zweven of sideways…..... that’s the question
Ik heb dit ook, werking CV lijkt weer-afhankelijk, en dan bij mij vooral de achterklep. Het lijkt soms of bij regen of vocht de klep een eigen leven gaat leiden, gaat soms helemaal niet meer open, of niet meer mee met de CV op slot. En dan moet ik weer met de sleutel gaan klooien om de klep op slot te krijgen of eraf.
Maar bij jou denk ik dat het hele CV-systeem op een of andere manier weer stroom krijgt, zonder dat jij dat aanstuurt, zodat ie weer “open” gaat. Dus misschien een elek. storing? In de module onder het dashboardkastje?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
zijn dat niet gewoon vuile contacten?
ik houd niet van cv, sloop de boel er altijd meteen uit. mede vanwege dergelijke gedragingen van dit soort techniek. veel te nieuw voor mij.
Wanneer 1 portier niet goed dicht is, springt de cv meteen weer open ter beveiliging. Dat jij de andere portieren dus kunt afsluiten terwijl er steeds 1 open staat is al eigenaardig. Als ik jou was zou ik eerst eens beginnen met alle portierconnectoren en stekkerverbindingen van de cv schoon te maken met alcohol of contactspray.
Animal triste post coitum
Ik heb zelf een keer gehad dat 1 portier niet mee open ging en niet mee dicht ging met de andere portieren .
Oorzaak : motor van betreffende portier stuk .
Vervangen : probleem opgelost
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Serge,
Ja dat was ook de reden dat ik het niet echt kon volgen, normaal gesproken kun je vrij makkelijk door eliminatie erachter komen aan welke kant het probleem zit, maar dat mag dus niet baten. Nu is het probleem wel erger geworden, gisteravond toen ik van mijn werk kwam, buitentemperatuur was zo´n 17 graden, wilde ze ook al niet meer dicht. Moet bijna zeker een slecht contact zijn of een slot wat soms net niet meer helemaal dichtvalt. Zal dit weekend even alle deurpanelen eraf halen en de boel aan een grondige inspectie onderwerpen. Zou het raadzaam zijn om ook de sloten zelf even in te spuiten met contactspray?
Zweven of sideways…..... that’s the question
Misschien ben ik een beetje grof maar kan het zijn dat je dame ooit een keer schade heeft gehad? Dat zou kunnen kloppen met het verhaal van Serge. Als daardoor 1 van de portieren niet meer helemaal goed sluit dan zou je ook dit probleem kunnen hebben. In ieder geval de contacten goed schoonmaken. Anders zou je misschien eens van iemand met een XM de module die onder het dashbordkastje zit eens kunnen lenen om te kijken of dat wil helpen.
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.