We hebben vanmiddag een grijze type 2 XM SX gekocht uit ‘97
Zo blij als een kind, het is de eerste XM, zelfs de eerste citroen
Beestje heeft nu 355k gelopen en de riem is gedaan bij 328k, dus kan nog even mee.
Uiteindelijk dus toch een ‘97 type met de electronica op de motor maar het was zo’n nette wagen! geen roest, motorruimte kon je uit eten, interieur helemaal netjes
Hoop er veel plezier van te hebben
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Gefelicieteerd en veel vrolijke diesel km’s dan maar.
Waar is het diesel tank klepje? ops:
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Mooie XM!
Kleur ETW?
Klepje ligt in de auto, ETW zou ik niet weten ops: Antraciet issie volgens mij
Ouwe mopperkont
Dan is ie ETW heel waarschijnlijk.
Hele nieuwe auto om te ontdekken qua onderhoud en opknappen met luxere onderelen enzo, heel spannend
Ouwe mopperkont
Waarom deze overstap naar XM?
En rijdt het tof tot nu toe?
meer luxe, meer auto voor hetzelfde geld vergeleken met 309, ruimte is praktisch als er later kindjes komen etc
Ik wilde sowieso gaan dieselen, en dit is wel ontzettend veel auto voor het geld. Motoren zijn erg sterk, etc. stuk veiliger ook dan zon koekblik met een gti motor
We gaan hem vrijdag ophalen, ze gaan de kachel nog ff fixen. Ook deed het raam het niet meer maar dat los ik zelf wel op. De kachel moet echt gemaakt zijn anders is er bij regen geen zicht meer. (Ervaren tijdens de proefrit )
Ouwe mopperkont
Ja die 309 zal toch ook wel redelijk oud aan het worden zijn?
Lijkt me inderdaad een wereld van verschil met een XM. En ik denk dat de 309 een auto is die men op een gegeven moment ontgroeit.
Kachel is gewoon een kwestie van de motor verwisselen. Hebben ze allemaal
Xsara Coupe
Gefeliciteerd met deze fantastische aankoop! Ziet er goed uit!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedankt voor jullie leuke reacties Ik hoop dat ik de XM net zo snel en goed doorkrijg als de 309, zodat ik nog eens mensen links en rechts kan helpen aan onderdelen of service
Ouwe mopperkont
Nou zo’n XM zit geweldig ingewikkeld in elkaar. Vandaag is de automaat onder de sloper vandaan gehaald. Ik heb vooral gekeken. Wat zit het vol bij een V6 zeg… Nou zal bij een 2,1 td vast wel meevallen…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
XMTurboCT schreef:Nou zo’n XM zit geweldig ingewikkeld in elkaar. Vandaag is de automaat onder de sloper vandaan gehaald. Ik heb vooral gekeken. Wat zit het vol bij een V6 zeg… Nou zal bij een 2,1 td vast wel meevallen…
Heb ik iets gemist?!?! sorry fftopic
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
2.1 zit ook wel redelijk vol, gezien de ruimte van een 309
Maar het belangrijkste is da je snapt welke leidingen waar voor dienen, en de electra op orde houden, dan zie je al snel orde in de chaos.
Ouwe mopperkont
Ook off topic, vandaag heb je idd wat gemist, regen, nattigheid en de automaat eruit halen. Maarre binnenkort de finale. De onderkant leegtrekken en Marco wil geloof ik nog een veerpootschotelding hebben. Nog genoeg te doen dus (en misschien binnenkort wel weer een nieuw project).... Niet meer off topic
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!