Het is allemaal al weer een tijdje geleden, maar ik kan me er nog steeds verschrikkelijk kwaad om maken.
Begin mei strandden mijn lief en dochters met de C3 in Hilversum.
Op mijn advies heeft ze Citroën Assistance gebeld; de C3 was nog geen twee jaar oud. Enfin, vrouwen en C3 werden afgevoerd naar de dealer ter plaatse. Het probleem daar was dat er geen vervangend vervoer beschikbaar was, maar dat werd opgelost door ze naar Blaricum te brengen waar ze een auto kregen (een Reno Kliko nota bene!!!). Zulks onder regie van Assistance.
Twee dagen later was de C3 gerepareerd (de vierde injector was defect) en kon dus weer gehaald worden. Alleen probleempje: de C3 staat klaar in H’sum, maar de Kliko moet in Blaricum worden ingeleverd. Dus hebben we gebeld naar H’sum of het mogelijk was de Reno daar in te leveren; en dat was geen probleem. Dus de Reno naar H’sum gereden, daar afgetankt en ingeleverd en met de C3 naar huis. So far, so good.
Weekje of zo later kregen we een rekening van Avis (want dat bleek de verhuurder van de Reno) of we zo’n 10 euro wilden schokken voor benzine voor het traject Hilversum-Blaricum. Nou heb ik niet zo’n hoge pet op van Renoos, maar zoveel benzine zal die op dat stukkie toch niet gebruikt hebben? Dus gebeld met H’sum (we hadden het bonnetje van de benzinepomp nog); was geen probleem, dat tientje namen zij wel voor hun rekening. Prachtig toch?
Dan de dag voordat we op vakantie zouden gaan, begin juli.
Weer een rekening van Avis, nu van 275 euri, zijnde het eigen risico bij schade. Volgens de meegeleverde tekening was de Kliko ingeleverd met een deuk in een spatbord. De auto was toch echt zonder schade in H’sum afgeleverd, dus…....
Gebeld met Hilversum. Een alleraardigste meneer wil maar niet geloven dat we de auto zonder schade bij hem hadden ingeleverd. En dat, terwijl we toch echt een formulier hadden mét handtekening, bedrijfsstempel, datum & tijd, dat de auto correct was ingeleverd. Nee, we moesten maar bellen met Assistance. Je snapt het al, dat werd een kastje-naar-de-muur-verhaal. De een wijst naar de ander. Ik word niet gauw kwaad, maar voor het eerst heb ik de telefoon erop gesmeten (en dat valt helemaal niet mee met een draadloos toestel ).
Uiteindelijk heb ik Avis in Amersfoort maar gebeld, ze het hele verhaal uitgelegd, gevraagd of ze me geen deurwaarder op mijn dak wilden sturen omdat we de volgende dag op vakantie zouden gaan, etc. Ik heb het genoemde formulier met handtekening nog even gescanned en naar ze toe gemaild. Toen bleek ook dat de auto drie dagen nadat wij ‘m hadden ingeleverd naar Blaricum was gebracht. Jaja, nu had ik helemaal het gevoel dat die G*#&3r;#*mde K!**+$@kk+n in H’sum me probeerden te naaien.
Dus de volgende dag op vakantie, maar het hele voorval heeft me die drie weken danig dwars gezeten; ik heb geen fijne vakantie gehad (en dat was niet omdat we niet naar Frankrijk gingen).
Toen we weer thuis waren lag er een brief van Avis, met de mededeling dat het hele verhaal met H’sum was opgelost.
Hèhè.
Wat hebben we geleerd van het hele gebeuren: als je een auto leent/huurt leg je elk schrammetje/deukje/krasje op papier vast en laat je dat ondertekenen.
Op de terugweg van Italië naar Zwitserland kreeg ik bij Milaan een flinke kiezel tegen de voorruit van de C5: meteen een scheur van een centimeter of tien die zienderogen groter werd.
Thuis heb ik dat meteen laten repareren door Autotaalglas in Nieuwegein.
Die geven je een smart mee, om toch mobiel te blijven. Dus ik heb mijn ervaring gebruikt en de receptionist van Autotaalglas meegesleept naar het karretje om de reeds aanwezige schade op te nemen. Die arme man wist niet wat ‘m overkwam: “dat doen we anders nooit….”
En Rob, gaat het weer een beetje, lucht het op….....?? ops:
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En dat moet je ook altijd doen als je EIGEN auto met de ambulance wordt afgevoerd! Mn ds werd van venlo naar delft gereden. Onderweg zijn de achteruitrij lampjes gemold… Ik kon bewijzen dat ze in venlo nog heel waren!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
degene die mijn bx gaat slepen krijgt een dreun
Robb
Dat is een goed ding dat je die klerk van autototaaglas meegesleept hebt om die Smartie te controleren op schade.
Eigenlijk moet je bij elke huurauto die je meekrijgt met de verhuurder meelopen om te controleren op schade en dit zwart op wit te laten noteren.
Ik heb zelf 1 X geweigerd om een handtekening te zetten toen ik een bus huurde, dit was N.L. een rijdend wasbord.
Niet iedereen die denkt heeft ook gedachten.
Bij elke keer dat wij een camper/auto/bus hebben gehuurd hebben die procedure netjes aangehouden. Een beetje bedrijf loopt ook mee om te kijken wat de bestaande schade is maar het is wel handig om dit zelf nooit te vergeten. Je hebt namelijk niet echt iets om op te staan wanneer het niet zwart op wit staat. Nuja het is altijd even een kleine moeite om vantevoren even te kijken
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
berlingocat schreef:(...) Ik heb zelf 1 X geweigerd om een handtekening te zetten toen ik een bus huurde, dit was N.L. een rijdend wasbord.
Een HY ?
Schijt aan originaliteit.
Ik durf het merk hier niet te noemen.
Meursedus of zo
Niet iedereen die denkt heeft ook gedachten.
Wat zeg je ? ?
hij bedoelt sedecrem
MERCEDES! ! !
Schijt aan originaliteit.
tja,
ik moest ook even slikken toen ik hoorde dat de leenauto vorige week 30 kilometer verderop moest worden ingeleverd…
feiten:
CitroenAssistance regelt bij een motorstoring een sleepauto op zondagmiddag op m’n huisadres
Sleepauto brengt defect C3 en mijzelf naar thuisbasis bergingsbedrijf
(3 kilometer van m’n huis)
Daar staat een leenauto al warm te draaien
Leenauto mag na afloop van de reparatie niet bij de berger (3 km van m’n huis) of de dealer (400 meter van m’n huis) ingeleverd worden, maar moet worden ingeleverd bij verhuurder, 35 kilometer verderop !
nu komt het fraaie:
verhuurder wil de auto wel aan huis, of bij de dealer ophalen, maar daarvoor betaal ik dan 40 euro.
dat bedrag zou dan automatisch van m’n bankrekening worden gehaald, omdat ik bij acceptatie van die leenauto VERPLICHT m’n bankrekeningnummer moest vermelden, inclusief machting….
Gelukkig heb ik een flexibele dealer (HULDE !!!) die me dus even voor die 35 kilometer naar huis brengt vanaf het inleverpunt van de verhuurder !!
LET HIER DUS OP ALS JE EEN LEENAUTO KRIJGT VAN EEN VERHUURDER
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Toch nog een staartje aan het verhaal…...
Sinds de reparatie in H’sum werden we geconfronteerd met vreemde zaken: af en toe bleek de klok de tijd kwijt, en de radio alle voorkeuzezenders.
Ook verscheen er af en toe een rare foutmelding op het dashboard: de airbag zou het niet doen, of er was te weinig olie in het carter, een keer deed de stuurbekrachtiging het niet (volgens mijn lief), enfin ellende.
Op oudejaarsavond ging lief nog even boodschappen doen, en toen ze terug wilde gaan, wilde de C3 niet starten. Zodra de sleutel werd omgedraaid, gingen alle lichtjes uit. Ze heeft hulp gekregen van een vriendelijke omstander en door de wagen aan te duwen is het gelukt thuis te komen (met koude patat). Afgelopen zondag hetzelfde verhaal. Ze heeft Assistance maar weer gebeld en gelukkig kwam er iemand van onze eigen garage. En die constateert dat een accupool niet vast zit. Zijn ze in Hilversum vergeten vast te zetten….
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Wederom motormanagementproblemen bij m’n C3 1.6i-16V Senso:
vanochtend bij het starten: eerst even wat rauw starten (maar wat wil je, bij 4 graden boven nul in de 2e week van mei), vervolgens blijft het oranje motormanagementlampje branden, gaat knipperen, en piepen
het is 7.10u, dus de garage is nog net niet open…
meteen om 8.00u gebeld met m’n dealer (zit 3 straten verderop), met de vraag wat het probleem kan zijn.
‘k krijg de vraag om de auto op slot te doen, van het slot af te halen en nog eens te starten.
geprobeerd; zelfde probleem, lampje blijft branden.
vervolgens langszaam in de 2e versnelling over de rotonde gekropen alhier, met alarmlichten aan (lachen, in de drukke ochtendspits van een groeiwijk )
auto ingeleverd bij de dealer, waar ze nog wisten dat ik al twee keer een motorstoring heb gehad dit jaar.
Fraaie Xsara leenauto mee naar het werk, perfect geregeld.
vanmiddag de XTR opgehaald, met de mededeling dat er iets in de communicatie van het uitlaatgassysteem (een ABCDEF-iets…) niet 100% jofel was.
omgevallen bitje, of zoiets.
Na een paar keer starten was het probleem vandaag in de garage niet weer voorgekomen.
over drie weken gaat de auto toch voor een jaarbeurt, dan mag het systeem even grondig aan de kast.
En TOCH blijft ik blij met m’n Citroen, en vooral met de goede service van m’n Almelosche Dealer.
(alhoewel m’n buurvrouw met haar 92-er Golfje III de grootste lol had, toen ze me vanochend om 7.10u met een zuur gezicht uit de auto zag springen )
:22
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
je hebt tijdelijke en permanente storingen, De beide stroingen sturen het lampje op het dashboard aan. In het EOBD is het zo geregeld dat na twee maal starten en het niet meer voordoen van het probleem het lampje weer uitgaat. Totdat zich weer een probleem voordoet.
Het huidige MM systeem met EOBD is zo kritisch dat het lampje snel gaat branden. dat op slot doen heeft niet zo veel nut, een paar keer starten wel,
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:je hebt tijdelijke en permanente storingen, De beide stroingen sturen het lampje op het dashboard aan. In het EOBD is het zo geregeld dat na twee maal starten en het niet meer voordoen van het probleem het lampje weer uitgaat. Totdat zich weer een probleem voordoet.
Het huidige MM systeem met EOBD is zo kritisch dat het lampje snel gaat branden. dat op slot doen heeft niet zo veel nut, een paar keer starten wel,
EOBD, dat was dus die afkorting die m’n garagist vanmiddag gebruikte
ik ga het de komende drie weken in de gaten houden, tot ik eind mei aan m’n 1e jaarbeurt toe ben.
bedankt voor je snelle reactie !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:(alhoewel m’n buurvrouw met haar 92-er Golfje III de grootste lol had, toen ze me vanochend om 7.10u met een zuur gezicht uit de auto zag springen )
:22
Nooit een ander met autopech uitlachen, voor je het weet sta je zelf langs de kant van de weg