Re: 51 JAAR SCHADE VRIJ
Segerfan schreef:Bingo schreef:
Ik rij sinds 5 Mei 1956 All Risk verzekerd en al die tijd SCHADE VRIJ
Mede door de oplettendheid van je mede-weggebruikers. Dat had je er rustig bij mogen vermelden.
Waar slaat dit nou op ?
Bingo heeft toch echt zelf al die jaren schadevrij gereden, dus zelf geen schade veroorzaakt.
Je zou ook kunnen zeggen dat juist MEDE door de oplettendheid van Bingo hij 50 jaar schadevrij heeft gereden.
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Waar dit op slaat? Nou, heel eenvoudig. OP kan misschien wel een heel beroerd bestuurder zijn en doordat andere bestuurders allert reageerden of reageren zijn ongelukken voorkomen. Nu is het net alsof hij een perfect bestuurder is en die bestaan helaas niet.
Ik zou het willen vergelijken met een kandidaat die net voor zijn/haar rijbewijs is opgeweest. Bij gunstig resultaat wordt dan gezegd: Ik ben geslaagd. Bij ongunstig: Ze hebben me laten zakken.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat als er nooit iets is gebeurd dan klopt men zichzelf op de borst.
Het is nog vroeg maar ik hoop dat ik het enigszins duidelijk heb kunnen maken wat ik met mijn opmerking bedoelde.
Mijn C4 bevalt nog steeds goed vandaag nieuwe banden laten plaatsen en bij de schade vrije jaren zijn er weer 6 bij gekomen DUS NU 57 JAAR SCHADE VRIJ EN IK HOOP DAT ER NOG VEEL BIJ KOMEN.
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Op naar de 60
Greetz Martijn
De enige schade die ik ooit geclaimd heb zijn 2x vandalisme. Als we alleen zelf veroorzaken tellen dan ben ik al meer dan 35 jaar. Jammer dus dat er toch 4 jaren van mijn schadevrij aantal zijn afgetrokken. Het gaat bij mijn verzekering niet verder dan 14 jaar schadevrij vandaar.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Kampioen schadevrij met Besteleend
In mei plaatste forummer Bingo een opmerkelijk bericht: hij had 57 jaar schadevrij gereden. In zijn lange lijst met auto’s komen ook vier Citroëns voor. Vandaag haalt Bingo voor ons herinneringen op aan zijn eerste Citroën, een Besteleend met hoge opbouw. Dit noeste karretje werd ingezet in een toen heel moderne tak van nijverheid: Bingo was gasfitter.
Ik heb geen foto’s van mijn eerste Citroën. Ik heb heel het internet afgezocht, maar er geen gevonden. Het was een geheel gesloten Besteleend met kleine ribbels. In de achterdeuren zaten twee vierkante ramen. De auto had een grijs kenteken, dus mochten er geen personen achterin. De carrosserie was van het type met een hoog rechtopstaand gedeelte boven de bestuurderscabine om voor meer hoogte in de laadruimte te zorgen. Ik gebruikte de auto voor mijn werk: het plaatsen van gaskachels en de aanleg van gasleidingen. Dit was juist in de tijd dat aardgas in opkomst was. Ik had twee kleine kinderen en daarvoor had ik op de laadvloer een houten plaat gemaakt met daarin twee keer twee sleuven. In die sleuven kon ik twee oude Volkswagen-stoelen schuiven, zodat zondags de kinderen meekonden. De stoelen werden vergrendeld door sloten die ook op poorten werden gebruikt.
Op een zondag gingen we met zijn vieren van Almelo naar Veendam op familiebezoek. Het ging redelijk, maar bij Gieten moesten we rechtsaf, pal tegen de wind in. We kregen een zwaar onweer tegen. De ventilatiekleppen onder de voorruit waren zo lek als een mandje, dus daar hebben we wat handdoeken ingestopt om het water te keren. De auto ging steeds langzamer lopen. Ik dacht dat de wielen waren vastgelopen. Op een parkeerplaats zette ik de auto in de vrijloop en daar kon ik hem gemakkelijk voortduwen. Ik werd wel kletsnat. Dan maar verder. Zodra ik in de derde versnelling kwam, ging de snelheid weer omlaag. Ik kon zelfs geen 60km/h meer halen. Later bleek dat in de auto een kleine motor zat en de carrosserie een grote windvanger was. De hoge Besteleend-opbouw, de vier inzittenden en de harde tegenwind waren voor het motortje gewoon te veel!
De auto heeft voor mijn werk goede diensten bewezen. Later heeft mijn zus hem gebruikt op een kleine boerderij om met een soort sneeuwruimer ervoor het hooi op rillen te schuiven, zodat ze het met een hooivork op een platte wagen konden laden die dan ook weer met de Eend naar huis werd getrokken.
tekst: Bingo, foto: CitroenAZU
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat een prachtige foto!
En mooi gevonden bij de tekst
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005
- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
Mooi verhaal, en zeer herkenbaar. Mijn eerste auto in 1965 was een 62’er 2CV die 90km/h haalde met wind in de rug, heuvel af en in het kielzog van een vrachtauto. Maar wel de auto met de meeste en heel mooie herinneringen.
Groetjes, Henk
Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Wat een verhaal hé, met die (nu) oude auto’s! Zalig om te lezen, en proficiat met zoveel schadevrije jaren, dat zal mij niet lukken
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 03-07-2005
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Mooi plaatje, maakt wel wat los zo`n besteleend.
Ook heel herkenbaar dat verhaal.
Rij nu net 35 jaar schadevrij dacht dat ik een record had.
C-15D & Berlingo
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Bingo heeft nog een paar oude foto’s van de Besteleend gevonden: Mooi, hè?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zeker leuke foto’s! 57 jaar schadevrij, da’s gewoon zeldzaam!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
dit jaar zouden dat 60 schadevrije jaren moeten zijn
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973