http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=4186&n=3
nog wat informatie
helaas krijgt deze C5 een kofferklepje ipv een 5e deur.
Aantal nieuwe scoops:
[url]http://img162.imageshack.us/img162/3639/scoops15junitj1.jpg [/URL] [url]http://img520.imageshack.us/img520/6992/scoops15juni6ft4.jpg [/URL] [url]http://img520.imageshack.us/img520/1039/scoops15juni10tv2.jpg [/URL] [url]http://img162.imageshack.us/img162/5513/scoops15juni2zu0.jpg [/URL]
Handbak…...??? gewone handrem??? en geen automatische handrem??? Bij de vorige scoops leek er een automatische handrem aanwezig te zijn. Dit lijkt mij meer een standaard uitvoering van de nieuwe “C5”.
[url]http://img162.imageshack.us/img162/1706/scoops15juni9yg2.jpg [/URL] [url]http://img162.imageshack.us/img162/5229/scoops15juni3ef9.jpg [/URL]
Hij blijft dus gewoon C5 heten.
[url]http://img520.imageshack.us/img520/1238/scoops15juni12uz8.jpg [/URL] [url]http://img520.imageshack.us/img520/962/scoops15juni4ff0.jpg [/URL] [url]http://img162.imageshack.us/img162/8996/scoops15juni5ok3.jpg [/URL] [url]http://img520.imageshack.us/img520/8294/scoops15juni8zg2.jpg [/URL]
Mooie agressieve koplampen.
[url]http://img162.imageshack.us/img162/1341/scoops15juni7uw0.jpg [/URL]
Niet echt mooie velgen ze lijken veel te klein, of de “C5” staat in zijn hoge stand…..
[url]http://img518.imageshack.us/img518/9929/scoops15juni11dg1.jpg [/URL]
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heeft ie nou veerbollen? of niet??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mij te BMW.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
mocht dat waar zijn, dan is dat in mijn ogen de doodsteek voor Citroen…
wat is dan nog het verschil tov de 407 van Peugeot ?
waarom zou Citroen het Unique Selling Point bij de C5 met het badwater weggooien ?!
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:mocht dat waar zijn, dan is dat in mijn ogen de doodsteek voor Citroen…
wat is dan nog het verschil tov de 407 van Peugeot ?
waarom zou Citroen het Unique Selling Point bij de C5 met het badwater weggooien ?!
precies
dan heb je al (in mijn ogen) 2 min punten.
geen 5e deur en geen Hp
maar ik wacht af
Ik lees het volgende op de website van auto journal:
Parmi ses armes secrètes, une surprise de taille en matière de suspension.
als ik dat vrij vertaal wordt dat het volgende:
Met haar (de nieuwe C5) geheim wapen, een grote verassing op vlak van de ophanging.
Hier weten we meer over vanaf 21 juni.
Maar als ik even mag speculeren: een geheim wapen dat klinkt volgens mij toch positief en niet zoiets als gewone schokbrekers.
Misschien is de ophanging wel helemaal herzien en zijn er inderdaad geen bollen meer op de manier zoals we dat tot hier toe kennen. Maar gewone schokbrekers, daar geloof ik niet in. Liever, daar wil ik niet in geloven.
Always Smile
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ik denk multilink wishbones ipv ouderwetse McPherson poten?
Ik neem aan de wielophanging van de C6 en p407 dus:
Vóór: dubbele wishbones met ontkoppelde fusees
Achter: multi-link, schuin geplaatste veercilinders
De nieuwe C5 blijkt dus wel een hydropneumatisch veersysteem te krijgen: zie post van eviltwin, 16 Jun 2007 16:59
Ik neem aan dat elektronisch instelbare demping (AMVAR) voorbehouden blijft aan de C6 en dus niet op de nieuwe C5 komt (misschien op de C5 Coupé)
Het SC.CAR (Activa) komt denk ik ook niet op de nieuwe C5 Berline en Break, dat is meer iets voor de C5 Coupé
Hydractive 3 plus (zoals de C5 nu en C6 2.2 HDi) komt denk ik wel, in ieder geval op de top versies (V6-en), de kleinere motoren zullen wel met een vereenvoudigd systeem komen zoals de op de huidige C5 ook is.
Misschien Steer by Wire, en/of 4-wiel besturing (al heeft dat niks te maken met het veersysteem)
Of een hydrolische verbinding met de veercilinder linksvoor en rechtsachter (en RV/LA)
Was het maar donderdag!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Was het maar donderdag!
Dinsdag al in de “Autoplus” http://www.autoplus.fr
In dat blad beweren ze dat de nieuwe C5 standaard niet uigerust wordt met HP trouwens. Enfin, hoe betrouwbaar dat is weet ik ook niet.
Jeroen
vandaag de foto’s van de C5-III getoond aan 2 C5-rijders:
reactie 1 (C5-I rijder) : dan maar wachten op de nieuwe Laguna
reactie 2 (C5-II rijder): fraaie auto
smaken verschillen dus
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:vandaag de foto’s van de C5-III getoond aan 2 C5-rijders:
reactie 1 (C5-I rijder) : dan maar wachten op de nieuwe Laguna
reactie 2 (C5-II rijder): fraaie auto
smaken verschillen dus
al moet ik zeggen dat de nieuwe lagune veel C5 Ph2 trekjes heeft
Geen standaard HP op de twee goedkoopste versies, voor 1000Eur krijg je HP. Kan natuurlijk zijn dat de (NL-)importeur zo’n versie niet eens haalt. Zoals in het verleden de CX zonder DiRaVi snel verdween.
Dat lijkt me nog steeds concurrerend, op een E betaal je 3500Eur voor Airmatic DC. Als de Aldi A4 idd luchtvering als optie krijgt zal dat niet voor weinig zijn
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Nieuwe C5 - HP vs Luchtvering. De echte dreiging komt uit US
eviltwin schreef:Geen standaard HP op de twee goedkoopste versies, voor 1000Eur krijg je HP. Kan natuurlijk zijn dat de (NL-)importeur zo’n versie niet eens haalt. Zoals in het verleden de CX zonder DiRaVi snel verdween.
Dat lijkt me nog steeds concurrerend, op een E betaal je 3500Eur voor Airmatic DC. Als de Aldi A4 idd luchtvering als optie krijgt zal dat niet voor weinig zijn
Ik denk dat we allen wel weten dat de luchtvering alternatieven aardig in de buurt komen op vlakke wegen (zeg maar autosnelwegen). Zodra je evenwel te maken krijgt met bochtige wegen en/of wegen met grote oneffenheden dan komt de echte kracht van de Hp bovendrijven.
Ik vrees dat het te duchten systeem niet moet gevreesd worden bij een Merc of aldi maar eerder bij een luidsprekerbouwer…...
http://www.bose.com/controller?event=VIEW_STATIC_PAGE_EVENT&url;=/learning/project_sound/bose_suspension.jsp
en ook
http://www.bose.com/pdf/technologies/bose_suspension_system.pdf
Electro-motor per wiel (waar hebben we dat nog gehoord midden jaren 90)..
Zelfs de slalomtesten zijn letterlijk gekopieerd van de Xantia Activa promofilpmjes indertijd.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO