Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
woutersmits schreef:men neemt het daar niet, men heeft het daar….
je moet het maar net ff weten.
Het is ook een verkeersplein en geen rotonde
Ja dat is het hè, het is een verkeersplein ops: Ik begreep van Oscar dat het een soort ongeschreven regel was dat iedereen die de rotonde oprijdt voorrang krijgt, maar als ik er even goed over nadenk komen de auto die het plein op komen gewoon van rechts
Eveneens ben ik tevens ook.
haha , ja dat is eigenlijk gewoon geschreven he
wat meer een ongeschreven regel is, is dat als je erop zit je er gewoon zo hard mogelijk overheen moet scheuren
Citroën D Special 1970
Prachtig verkeersplein om overheen te scheuren, maar inderdaad: rechts heeft voorrang. De allereerste keer dat ik daar kwam werd mijn deauville op een haar na vol in de flank geraakt, sindsdien vergeet ik het nooit meer .
B_iks schreef:Prachtig verkeersplein om overheen te scheuren, maar inderdaad: rechts heeft voorrang. De allereerste keer dat ik daar kwam werd mijn deauville op een haar na vol in de flank geraakt, sindsdien vergeet ik het nooit meer .
Zoveelste foutje in verkeersbeleid zou ik zeggen! En met stip op nr 1..verkeerde timing stoplichten!
Hoezo? het werkt prima hoor . Alleen mensen gaan te vaak te ver uit hun “baan” staan waardoor je er weer met heel veel getoeter en bumperkleven omheen moet
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
OscarTZDTurbo schreef:Hoezo? het werkt prima hoor . Alleen mensen gaan te vaak te ver uit hun “baan” staan waardoor je er weer met heel veel getoeter en bumperkleven omheen moet
ja, irritant is dat hè.....
exactly ...
heb je je wagen al in de garage staan? (voor reparatie)
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
nee, vrijdag ga ik met de biks naar wuppo. Dan sleutel ik mee en dan maakt Ton hem af. Dat is iig de planning.
ok daar ben ik ook wel eens geweest, die heeft er wel verstand van ja
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
zo, bij pa en ma thuis even een update typen.
vanochtend naar wup gereden en na een lekkere bak koffie eea eens gaan voorbereiden. GSje weggezet, partytentje opgezet, bix er onder gereden, motortje er uit gehaald en toen Ton eerst de bak van het blok af ging schroeven en daarna het ding ging onthoofden heb ik de grote octo vervangen….
dit alles onder het genot van een biertje en een babbeltje.
Ton gaat morgen verder en tot nu toe gaat alles gesmeerd en ziet alles er goed uit. Koppakking was een beetje lek bij de derde cylinder, drukgroep is echt reteversleten.
het bleek dat mijn nieuwe stabistokjes niet nodig zijn, maar het setje silentcups dat Ton nog in de kast had liggen des te harder. Ook die nieuw dus.
to be continued
hmm, ik zou bijna in et openbaar vervoer gaan geloven.
u is zowaar bijna vlugger in Tilburg dan ik in rooi,,, mannieheus hehe
fijn dat je vrij vlug bij je pa en ma bent.
en dat vanaf een dorps stationneke.
tja morgenvroeg eerst de onderdelen ophalen, dan de kop afmaken, en de koppeling ertegen schroeven.
dan het spul weer erin hangen, en zondag eea afmaken, aansluiten ,en de details aandacht geven.
carb vlotterniveau.
silentcups.
brandstofslangen.
uitlaat loden pakkingring enzo.. afijn nog genoeg priegeldingen te bewerken..
ik houd je middels deze draad op de hoogte, met evt foto’s
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
tja, de directe trein naar tilburg was net weg anders was ik ech wel eerder gewees….
nu kwam ik via den bosch precies op de tijd in tilburg dat in boxtel de volgende trein naar tilburg zou vertrekken… (22.06).
Thuis in Nijmegen zet ik er natuurlijk ook fotookes bij.
Ton,
nogmaals dank voor de gezellige en leerzame dag!
woutersmits schreef:tja, de directe trein naar tilburg was net weg anders was ik ech wel eerder gewees….
nu kwam ik via den bosch precies op de tijd in tilburg dat in boxtel de volgende trein naar tilburg zou vertrekken… (22.06).
Thuis in Nijmegen zet ik er natuurlijk ook fotookes bij.
Ton,
nogmaals dank voor de gezellige en leerzame dag!
graag gedaan.
mvgr wupke
woutersmits schreef:heerlijk om over dat plein te scheuren!
Het KK-plein rules, zeg ik als geboren Nijmegenaar. Heerlijke Romeinse invloeden.
zo dan, een trieste mededeling.
de kleppen zijn uitgestelt.
en de cilinderbus van cilinder 2 is weggevreten waar de koppakking hem af moet sluiten.
de inlaatkleppen zijn ovaal, en zijn dus niet meer pas te slijpen.
temeer daar de dunste stelplaatjes er al in zaten.
we zijn nu onze optie’s aan het nagaan, maar ik bouw voor nu even de neus ed terug en zet haar weer op de wielen.
en dan gaan we op het gemakje kijken naar een andere motor.
deze is welliswaar te reviseren, maar dat brengt nogal wat kosten met zich mee.
dus als er iemand is met een 1900 CC BX blok, met lage kmst, dan houden we ons aanbevolen.
hieronder de foto’s van het probleemgeval.
de eerste foto’s zijn van de kleppen.
het kleurverschil geeft aan dat hij niet goed sluit op de zitting.
deze kleppen had ik al 1x gezet(slijppasta verhaal) op de zitting.
daarnaast is de klepspeling 0,070
moet zijn 0,20 /0,40
en zijn de stelplaatjes dus al de dunste ,dunner is er gewoon niet.
foto 3 & 4 laat een goede uitlaatklep zien als vergelijk
en de cilinder die weggecorrodeerd is.
mvgr wupke:die dus een 1900 GT of Digit blok zoekt, maar een TRS mag ook..