De gaan de auto zaterdag ophalen maar kan nu al niet meer wachten, beetje het pakjes avond idee Ben er zo blij mee, ik hoop dat ik er echt een goede koop aan heb en niet achteraf nog wat gebreken boven komen enzo. Spannend
Ouwe mopperkont
Nou hij is binnen hoor Wat een machtig apparaat
Nu moet ik nog paar kleine dingetjes nakijken:
-Bij hard remmen duikt de neus wel ver naar beneden, maar de kont corigeert wel. Verder weet ik niet wanneer de bollen zijn gedaan oid en weet ik ook niet wanneer ie nou perfect zweeft? Ook bij optrekken zakt zn kont redelijk naar beneden.
Klokje geeft wazige cijfers weer en daarme aan vervanging toe denk ik, en de temp blijft op—C staan.
Is het mogelijk zon diagnose schempje oid in te bouwen? Dat links hoort te zitten?
NIeuwe tankklep"houder”, dashboard klepje blijft open staan.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Matthijs309 schreef:Bij hard remmen duikt de neus wel ver naar beneden, maar de kont corigeert wel. Verder weet ik niet wanneer de bollen zijn gedaan oid en weet ik ook niet wanneer ie nou perfect zweeft? Ook bij optrekken zakt zn kont redelijk naar beneden.
Als ik het zo lees zit het met het zwefen wel goed, je kan altijd een rondje bollen doen, kan idd geen kwaat.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
En zon boordcomputer? Is dat in te bouwen ? Die verbruikscijfertjes vnd ik altijd zo leuk
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Matthijs309 schreef:En zon boordcomputer? Is dat in te bouwen ? Die verbruikscijfertjes vnd ik altijd zo leuk
Ik denk het niet, maar misschien wel.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Matthijs309 schreef:En zon boordcomputer? Is dat in te bouwen ? Die verbruikscijfertjes vnd ik altijd zo leuk
De hendel heb je zo om, maar de draden die erop moeten gaan overal je kabelboom in. Ik vond het vooral leuk voor een ander om dat te doen, hoe leuk ik een b.c. ook vind.
Kortom, ik heb het idee dat het niet te doen is.
Nu C5 tijger…
tijd om eens wat draadschemas te regelen
Ik heb zojuist mn benzine klepje gerepareerd, dus de 1e klus zit er alweer op !
Ouwe mopperkont
Even een foto die de motorruimte nog geen recht doet maar wel een goede indruk geeft… Het is daar echt spik en span en alles is schoon, en ik heb het idee dat er recent groot onderhoud is gepleegd.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Dat ziet er idd spik en span uit. Toch denk ik dat we hier een schoon gespoten motorruimte zien, neemt niet weg dat het er goed uit ziet.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ja het zou kunnen hoor, maar alle slangen zijn nog keurig in gelid, overal zitten markeringen op van checkups, bovenste helft van de kop lijkt een keer los te zijn geweest, etc.. Noujah, ikvind het prima anders had ik het moeten doen. En na 400km rijden is er nog geen drupje te vinden. Radiator is ook net nieuw, dat spuit je niet ff schoon Ik denk dat ie wel groot onderhoud heeft gehad recent, de rest van de auto is namelijk ook super strak, niets is uitgewoond. Ik denk daardoor dat hij best wat liefde heeft gehad in zijn leven. Tot 150k is er wel geschiedenis een heeft ie heel stipt zijn beurtjes gehad. OOk dingen als teksten op sensoren en de kabelboom zelf zijn schoon en dat blaas je er niet ff af. We zullen het wel merken, hiern og even een foto met een normale camera:
Ouwe mopperkont
mooie wagen hoor, ik ben zelf als een blok gevallen voor type 1 maar vind alle xm’s nog steeds een opvallende verschijning in saai autoland
kvind jouw motorruimte toch wel ongeveer net zo vol als mijn v6
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
XMTurboCT schreef:Nou zo’n XM zit geweldig ingewikkeld in elkaar. Vandaag is de automaat onder de sloper vandaan gehaald. Ik heb vooral gekeken. Wat zit het vol bij een V6 zeg… Nou zal bij een 2,1 td vast wel meevallen…
heb sinds een week of wat ook een v6[typ 2 vsx 12 klepjes]
maar sorry vol is toch iets anders dan ingewikkeld. er zit vanalles onder de motorkap maar als ik het vergelijk met mijn vorige xm [2.0 i] is het niet ingewikkelder. wel meer spul. gewoon pluizen en leren luek toch?
v6 is vlg mij best te doen
grt bas
du pain… du vin… du Citroën
Matthijs309 schreef:En zon boordcomputer? Is dat in te bouwen ? Die verbruikscijfertjes vnd ik altijd zo leuk
boordcom. zou best kunnen maar je kan natuurlijk ook eens kijken naar een obd analyzer oplossing. zijn er best veel te vinden , ook gratis [software] en dan zie je meer dan alleen je verbruik.
met een beetje googlen kom je er wel. en dan wel een apple gebruiken natuurlijk. past net iets beter bij citroen…
du pain… du vin… du Citroën
Matthijs309 schreef:Nou hij is binnen hoor Wat een machtig apparaat
Nu moet ik nog paar kleine dingetjes nakijken:-Bij hard remmen duikt de neus wel ver naar beneden, maar de kont corigeert wel. Verder weet ik niet wanneer de bollen zijn gedaan oid en weet ik ook niet wanneer ie nou perfect zweeft? Ook bij optrekken zakt zn kont redelijk naar beneden.
Klokje geeft wazige cijfers weer en daarme aan vervanging toe denk ik, en de temp blijft op—C staan.
Is het mogelijk zon diagnose schempje oid in te bouwen? Dat links hoort te zitten?NIeuwe tankklep"houder”, dashboard klepje blijft open staan.
eh? deze dame heeft een bips! háár bips dus
du pain… du vin… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Matthijs309 schreef:
-Bij hard remmen duikt de neus wel ver naar beneden, maar de kont corigeert wel. Verder weet ik niet wanneer de bollen zijn gedaan oid en weet ik ook niet wanneer ie nou perfect zweeft? Ook bij optrekken zakt zn kont redelijk naar beneden.
Niks aan de hand
Matthijs309 schreef:
Klokje geeft wazige cijfers weer en daarme aan vervanging toe denk ik, en de temp blijft op—C staan.
Met een paperclip in 1 van de gaatjes drukken, daarmee kan je de tijd instellen en gaat de thermometer ook weer werken. Waarschijnlijk is de accu eraf geweest.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002