4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Vervangen koppelingsregelaar 23 IE H
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 10 juni 2007 05:52 PM
  [ # 46 ]

Strak plan…... Kom je um zelf even brengen en erin lepelen Laughing

Maar weer on topic, vanwege het mooie weer maar even de regelaar er weer uit gehaald. Lekkage op pakkingsplaatje. Alles schoongemaakt, er zat geen rommel tussen pakingsplaatje en de oppervlakken waar die tegen moet komen. Wel opavallend, het plaatje blijkt een tikje bol te zijn tov de regelaar. Dus de boel in elkaar gezet, merkteken aangebracht (nu met de bolle kant van de regelaar af, helpt dit niet, dan volgende keer plaatje omdraaien) en weer aan het gasklephuis gehangen.
Toen ging het mis, want bij het aantrekken van de voorste lange bevestigingsbout knapte de bout die ook in de regelaar zit af in de gat van het gasklephuis. Evil or Very Mad  Evil or Very Mad
Wachten is nu op nieuwe boutjes, en wellicht een nieuw pakkingsplaatje….
Jammer, want nu kan ik niet even proefdraaien om te zien of de lekkage is verholpen of niet.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juni 2007 01:22 AM
  [ # 47 ]
superpetur schreef:

Strak plan…... Kom je um zelf even brengen en erin lepelen Laughing

Maar weer on topic, vanwege het mooie weer maar even de regelaar er weer uit gehaald. Lekkage op pakkingsplaatje. Alles schoongemaakt, er zat geen rommel tussen pakingsplaatje en de oppervlakken waar die tegen moet komen. Wel opavallend, het plaatje blijkt een tikje bol te zijn tov de regelaar. Dus de boel in elkaar gezet, merkteken aangebracht (nu met de bolle kant van de regelaar af, helpt dit niet, dan volgende keer plaatje omdraaien) en weer aan het gasklephuis gehangen.
Toen ging het mis, want bij het aantrekken van de voorste lange bevestigingsbout knapte de bout die ook in de regelaar zit af in de gat van het gasklephuis. Evil or Very Mad  Evil or Very Mad
Wachten is nu op nieuwe boutjes, en wellicht een nieuw pakkingsplaatje….
Jammer, want nu kan ik niet even proefdraaien om te zien of de lekkage is verholpen of niet.

MVG, Peter

Ik hoop voor U één ding!! En dat is dat ge op een mooie dag ooit uw dame rijdend krijgt,zonder problemen,want het lijkt een beetje het een na het andere bij uw dame Wink

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 11 juni 2007 08:04 PM
  [ # 48 ]

Het “nadeel” van een dame aanschaffen die lang heeft stilgestaan…..
Als je het één gerepareerd hebt, helemaal op het gebied van hydrauliek, krijgt het volgende onderdeel het voor de kiezen, en kan dan de geest geven. In de basis zijn de meeste onderdelen meer dan 30 jaar oud, en als je die nu meer gaat bealsten, tsja, dan wil er wel eens wat kapot gaan….
Maar goed, ook ik wacht nog even op die dag….... Heowel ik vorige week dus dacht dat die dag net gekomen was…..

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 18 juni 2007 05:19 PM
  [ # 49 ]

Hallo allemaal,

In tegenstelling tot wat ik gehoopt had, vrijdagmiddag de onderdelen gekregen die ik nodig had voor de koppelingsregelaar, met twee rubbers voor de HD leiding.
Dus, vanochtend de koppelingsregelaar weer klaar gemaakt, de HD leiding losgehaald….. Kon niks bijzonders zien zo lijkt het. Alleen vreemd, het ding is dus wel onder spanning erin gezet, want als ie los zit hangt een cm of 5 naar rechts tov de HD pomp…... Dat zal wel het probleem zijn….
Afijn, nieuw rubbertje erin gezet (wat een gepiel om die oude eruit te krijgen, maar met een dikke schroef kom je ook een hele eind). Het eerste stukje de nippel mooi met de hand erin gedraaid, zonder kracht te zetten, daarna met de sleutel verder, draait mooi soepel.
Motor starten, vreemd…. geen reactie op gaspedaal, gepiep… Nog maar eens proberen…. en de LHM lamp blijft wel erg lang branden…..
Wat eerst en drupje was, is nu een straal LHM die tussen leiding en nippel uit spuit…...
Dus, wachten op de nieuwe HD leiding dan maar….... Of de boel weer uit elkaar en opnieuw in elkaar?
Wie het weet, mag het zeggen…..
Aan de HD leiding was weinig te zien, behalve dat er bij de verhoging om de nippel tegen te houden, er wel een soort randje leek te zitten met eronder een soort breuklijn…..

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juni 2007 06:16 PM
  [ # 50 ]

Heb je em nou helemaal spanningsvrij gemonteerd?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 18 juni 2007 06:29 PM
  [ # 51 ]

Hoi joris,

Nou, vermoedelijk niet denk ik. Het gaat er allemaal wel heel soepeltjes in, maar als je de leiding weer los zou halen, zal ie weer naar links of rechts (net hoe je staat) gaan.
Ik heb de leiding ook alleen maar aan de HD pomp losgehad, en niet aan het andere eind. Wat ik dus nog zou kunnen doen, de leiding aan beide kanten losmaken, en eens zine of het dan wel spanningsvrij lukt. Kan ik ook gelijk zien of de ledinghouder(s) er nog zijn of niet.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juni 2007 07:27 PM
  [ # 52 ]
superpetur schreef:

Hoi joris,

Nou, vermoedelijk niet denk ik. Het gaat er allemaal wel heel soepeltjes in, maar als je de leiding weer los zou halen, zal ie weer naar links of rechts (net hoe je staat) gaan.
Ik heb de leiding ook alleen maar aan de HD pomp losgehad, en niet aan het andere eind. Wat ik dus nog zou kunnen doen, de leiding aan beide kanten losmaken, en eens zine of het dan wel spanningsvrij lukt. Kan ik ook gelijk zien of de ledinghouder(s) er nog zijn of niet.

MVG, Peter

Dus je moet em eerst met enige moeite in zn gat duwen voor je de moer kan aandraaien?

Ben bang dat ie al stuk is…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 18 juni 2007 08:37 PM
  [ # 53 ]

Yep.
Het vermoeden is dat het ding gewoon stuk getrild is, de plek waar ik de lekkage vermoed is niet zo vreemd heb ik in het weekend van mede DS rijders vernomen. Dat scheelt dan weer… Maar blijft wel knudde dat de boel niet even met een rubbertje te fixen is in dit geval.
De voorkant van de dame ligt nu open, ik kan de aansluiting op de HD regelaar zien, dat is in orde, de nippel zit ook niet tot aan het eind vast.
Ik heb verder maar één vermoedelijke plek gezien waar de leiding vast zit, zo te zien op het koppelingshuis. Maar, dat is aan de HD pomp kant, en ik denk dat ie nog ergesn vast moet zittne. Dat wordt nog wele vne zoeken, want ik heb tot u toe nergens een beschrijving kunne vinden van het vervangen van een HD leiding in de werkplaatshandboeken.
Kortom, wachten op een nieuwe leiding…. met smart….
Heb ik ondertussen een beetje tijd om eens te zien hoe de boel vast zit, en hoe ik de klus ga klaren…. Met 1 minpunt, want een dame die niet op druk wil komen, komt dus ook niet omhoog…....
Joris, bedankt voor je inbreng!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 juni 2007 12:43 PM
  [ # 54 ]

Bij het andere type-niet i.e.- zit ie met drie zadeltjes vast. 1 onder je stuurhuis op de bak in het midden en twee in de buurt van de HD regelaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 19 juni 2007 10:25 PM
  [ # 55 ]

Hoi joris,

Mbt HD pijpwerk, ik start even een nieuw topic daarover.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 08 december 2007 01:21 PM
  [ # 56 ]

Zo, het einde van het probleem lijkt in zicht…....
Met hulp van een concullega forum van de ID/DS club weliswaar…..
Wat is het probleem?
De draadeinden van de bouten waarmee je bij een IE versie de koppelingsregelaar vastzet komen uit in het “voorraadvat” van de regelaar zelf. Als het systeem op druk wordt gezet, wordt de LHM dus ook langs de schroefdraad geperst. En dus lekt de koppelingsregelaar via die twee draadeinden een hoeveelheid LHM waar je goed ziek van wordt….. reken maar een vol borrelglas zo heb ik de afgelopen 1 1/2week gezien (opgevangen in een plastic zak deze keer)......
Dus de oplossing zou dan moeten zijn: Draadeinden sdchoonmaken, insmeren met een goedje (riep daar iemand loctite?) laten drogen, en de hele handel weer in elkaar schroeven.
Het knullige is dus, dat ik nergens heb gelezen of heb gehoord dat er loctite aan te pas had moeten komen….. Dus wie hier ook nog eens mee te maken krijgt, bij deze de informatie.
Zit ik nog met de vraag, welke loctite? Niet de superlijm…...
Maar ik dacht zelf deze : LOCTITE 542 SCHROEFDRAADAFDICHTING 10ML
Wie heeft hier ervaring mee, dan wel een andere tip?
Alvast bedankt! 
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 09 december 2007 02:05 AM
  [ # 57 ]

Superpetur,

Je kunt het ook proberen af te dichten met teflon tape. Wel de dikkere versie gebruiken.

Succes
Martin

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 19 december 2007 04:22 PM
  [ # 58 ]

Zo, de klus lijkt geklaard Laughing  Laughing
Na passen en meten met verschillende combi’s regelaar, pakkingsplaatjes en blokje hydraulique heb ik gekozen voor de combinatie waar ik niet tussendoor kon kijken als ik het geheel tegen het licht hield.
Probleem 1, de plaatjes die ik heb zijn beide krom/hol/bol, probleem 2 het blokje hydraulique is ook niet vlak. Da’s vragen om problemen lijkt mij….
Vervolgens de draadeinden ingesmeerd met ene beetje loctite, vanaf een halve cm van het begin van de draad. Dit om vervuiling van de LHM wat te voorkomen. Na een dag systeem op druk gebracht, voorremmen ontlucht, en geprobeerd te schakelen. Dat lukte allemaal, maar wegrijden zat er nog niet in. Na bijvullen van het syteem met wat verse LHM, weer een liter, nogmaals ontlucht, ook de achterremmen met de tip van Joris verderop in het forum en vandaag even de oprit af. Tsja, en toen ook maar even een mini blokje om…... Even testen, 1,2 en 3, remmen en wegrijden vanuit stilstand.
Remmen grijpen wat happerig aan, maar dat zal nog wel verbeteren, inschakelen van een versnelling (met name 1 en AR) leveren een stevige toerenval op, maar ik denk dat dit na verloop van tijd (regelmatig ontluchten met ontlastschroef) zal verbeteren. Het is nu echt niet lekker weer om te sleutelen…....
Ter controle ligt er nu een schone witte poetsoek onder de koppelingsregelaar, en vanavond maar eens zien of die nog droog is.
tot nu toe ziet het er eindelijk droog uit daar…..

Overigens, de achterkant kan wel een LHM spoelbeurt gebruiken, als ik kijk naar de erwtensoep die nu in mijn opvangpotje zit (jampotje van 500 ml…, wat nu met 400 ml gevuld is).....

Reacties, ik houd me aanbevolen!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook