Om maar voort te borduren van dit draadje.
Heb je een beetje vet geluid in je BX? Zo ja, wat heb je er in hangen en misschien belangrijker, hoe heb je alles verwerkt?
Ik heb gewoon 6 speakers in gebouwd. Twee tweeters in het dashboard, twee middentoon in de voordeuren en twee bass speakers in de hoedenplank. Het was een verschrikkelijke klus om alle draden door het interieur heen te trekken, ik heb dan ook wat draden langs de achterbank lopen. Het klinkt leuk, maar ik kan mij voorstellen dat er hier mensen zijn die echt een complete disco in hun BX hebben
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
Nog niet afgewerkt..
De bovenkant moet ook nog dicht gemaakt worden.
Zit alleen met 1 probleem .
Heb er zow weinig ruimte zitten. Dwz aan de linkerkant tussen de hoedenplank speakers en de sub kist. Ong 5 mm denk ik
Moet ik nog wat op verzinnen
heel gaaf!
Je kan proberen het zonder hoedeplank speakers te doen. Als je ook speakers in de passagier deuren zet, doet de sub de rest
Zo lag het tijdelijk in mijn Progress.
Ben bezig met het overbouwen in mijn Tzi.
De subwoofer was opgeblazen, daar komt dus met het eerstvolgende loon een andere voor in de plaats (JBL 1200Watt).
Versterker wil ik ook gaan vervangen voor een 4 kanaalsversterker. Moet alleen even wachten tot ik m’n salaris heb, aangezien ik de auto pas gekocht heb.
Voorin heb ik pioneer boxen liggen van 130 Watt.
In het dashboard de standaard tweaters (zitten vast dus laat ik lekker zitten). In de hoedenplank ligt 2 keer 350 Watt max RMS
In de bruine Philipskistjes zitten pioneer boxen van ik geloof 220Watt max RMS
Versterker is een 2 kanaals versterker van 2fast2furious.
jeffer schreef:heel gaaf!
Je kan proberen het zonder hoedeplank speakers te doen. Als je ook speakers in de passagier deuren zet, doet de sub de rest
Jah ik heb ook speakers voorin zitten!
Maar als ik de hoedenplank speakers eruit zou halen dan weet ik 100% zeker dat ik ze gaat missen hoor.
Je hebt minder volume qua hoge en midden tonen.
En je hebt het spul uit fase staan.
Luistert niet echt prettig.
Ik stuur door mijn hoedenplank speakers namenlijk geen lage tonen.
En aangezien ik voor in nog maar de standaard speakers heb zitten heb ik ze echt nodig.
Mischien dat ik de speakers in de deuren binnenkort ga vervangen.
Als ik hem echt lekker vol uit zet dan beginnen die dingen te vervormen. Terwijl de rest het allemaal lekker aan kan.
Vandaar dat ik mijn fader ook ietsje meer naar achteren heb staan.
ik heb 2 citroen zx speakers in de bx hangen met de goedkoopste sony radio/cd speler ops:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:ik heb 2 citroen zx speakers in de bx hangen met de goedkoopste sony radio/cd speler ops:
Ik heb een Sony Radio / Cassette speler in m’n BX zitten, en de 2 speakers die erin zaten toen ik de auto kocht (komt trouwens best wel flink Bass uit, zijn denk ik niet de originele). ops:
head-unit : Sony Exploid CDX-M850MP.
Dashboard : Climax tweeters van 100 Watt.
Voorportieren : 120 Watt woofers.
Middenconsole : 70 Watt Pioneer.
Achterbak : 2 x 800 Watt Climax in 1 kist.
Versterker : Climax Bullet 900 .(headache Series) / 4-kanaals / volledig gefilterd en instelbaar / 0-2-4-8 Ohm stabiel / 2 voudig overbrugbaar / max 700 Watt RMS /
Condensator : 1 Fharad
Laatst gemeten waarde : 124 Db, en een scheur in me dashboard
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ben op dit moment ook nog druk bezig om de boel in te bouwen. De hoedenplank biedt plaats aan een composetje van VDO-Dayton, de HPC1700. In de kofferbak komt een subwoofer Rockford Fosgate 12”. In de voorportieren moet een composetje van Rockford Fosgate komen maar de standaard ruimte in de deurpanelen laat dit niet toe. Even een paar fatsoenlijke pasringen maken dus.
Het geheel speelt op een VDO-Dayton CD2703MP headunit welke twee versterkers aanstuurt. Een voor de sub, de andere voor de overige speakers.
Vanwege de vele standaard meegeleverde peipjes en kraakjes in mijn BX zal het volledige interieur ook een behandeling met Bitumen moeten ondergaan. Maar daar wacht ik even mee totdat het weer iets beter is. Tsja, bij gebrek aan een verwarmde garage….....
Robert-Jan Bakker
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Oh Yeah! Hier zitten echte meesters wat betreft geluid! Supercool gewoon!
Ik ben benieuwd wat ik mee ga maken op de volgende meeting…ik hoop dat er dan al e.e.a. af is
Zelf ga ik niet veel meer doen aan het geluid wat ik nu in de BX heb. De bass is wat minder, maar laat nog steeds duidelijk merken dattie aanwezig is. We hadden in onze rally BX een setje kick-bass speakers liggen. Dit omdat we geen achterbank/hoedeplank hadden. Dit zijn kleine kastjes met een setje kleine speakers. Ik moet toegeven dat het, zonder versterker, een heftig geluidje was
Ik hoop natuurlijk wel een van deze dB-monsters 23 januari te ontmoeten.
vortex schreef:
Ah….deze radio heeft Renz ook in zijn Xantia-D zitten.
Met een Bassbox (of hoe heet dat) ....plus een speciale hoedenplank met Sony Exploded speakers en zo….aparte versterker achterin.
Overigens…...in de eerste serie BX’en zat onder het dashbord al een Bassbox vanaf de fabriek….later hebben ze die eruit gelaten.
Samen met de tweeters bovenop het dashbord en met wat betere speakers in de deuren…klonk dat zeker niet slecht.
Dat waren RD-(break’s) zo rond 1986….eerste type dus.
Deze Mp3 radio zit erin:
(Blaupunkt acapulco Mp52)
Met een infrarood afstandsbediening op het stuur.
Pioneer boxjes voorin en voor het boemblaaswerk caliber boxen in de hoedenplank. Klinkt lekker
Zo vortex, jij komt toch ook wel op de meeting de 23ste in veenendaal.
Ik zag net je foto´s en die bixen zie ner goed uit.
Ben ook erg benieuwd naar die acceleratie van die 16v.
Trouwens wel erg balen van die velgen.
Echt zonde, ook voor de portemonee.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Oh ja…..ik bedoelde natuurlijk X-plod i.p.v. Exploded.
PA…..die Sony’s exploderen niet, hoor….kreeg ik net te horen van Renz
Ach ja, ik loop jaren achter met dit soort zaken. ops:
Deze radio, en verder:
2 speakers in de deuren
2 originele tweeters achter die dashboardroostertjes
2 kleine vierkante philips speakers in de C-stijlen
1 baspijp in de kofferbak