Ik woon in een flatje en als ik wat zelf aan mijn BX wil doen
moet ik dat dus op de gemeenschappelijke parkeerplaats doen.
Ik vraag mij af welke ondelen van het veersysteem snel te demonteren zijn
zodat niemand hier zich echt aan kan storen en gaat klagen. Dit omdat ik
langzaam aan wat dingen wil gaan reviseren.
Dus zeg maar: snel demonteren, in huis rustig reviseren
en dan weer snel monteren.
Ik bedoel dan niet de veerbollen maar
onderdelen zoals: pomp, drukregelaar e.d.
En waar te beginnen? wat slijt het snelst ?
TNX.
een stukkie van’n bloemkooltie is weer bloemkooltie op zich.
Daniël Loohuis.
Re: snel te (de)monteren onderdelen
bx-to-turkey schreef:Ik woon in een flatje en als ik wat zelf aan mijn BX wil doen
moet ik dat dus op de gemeenschappelijke parkeerplaats doen.Ik vraag mij af welke ondelen van het veersysteem snel te demonteren zijn
zodat niemand hier zich echt aan kan storen en gaat klagen. Dit omdat ik
langzaam aan wat dingen wil gaan reviseren.Dus zeg maar: snel demonteren, in huis rustig reviseren
en dan weer snel monteren.
Ik bedoel dan niet de veerbollen maar
onderdelen zoals: pomp, drukregelaar e.d.En waar te beginnen? wat slijt het snelst ?
TNX.
Ooit gehoord van het principe “if it ain’t broken, don’t fix it”?
Ik rijd alweer ruim 10 jaar BX, en doe met ieder exemplaar doorgaans wel lang, maar ik zou zo niet weten welk onderdeel je zou moeten reviseren.
Als je tijdig, en als het systeem door achterstallig onderhoud vervuild is geraakt voortijdig, de LHM ververst, spoelt en filters reinigt zou ik niet weten wat je er aan zou moeten reviseren.
Het lijkt misschien allemaal heel minimaal gemaakt maar het heeft al met al toch wel een behoorlijke levensduur hoor, mits je maar braaf iedere 2 jaar de LHM of 60.000 km ververst en het systeem doorspoelt.
Ich bin ein Breaker
Oke, ik was dus een beetje bang geworden omdat er nog al wat achterstallig onderhoud aan zit.
TNX.
een stukkie van’n bloemkooltie is weer bloemkooltie op zich.
Daniël Loohuis.
bx-to-turkey schreef:Oke, ik was dus een beetje bang geworden omdat er nog al wat achterstallig onderhoud aan zit.
TNX.
Dan is allereerst de grote LHM doorspoel- en verversingsbeurt (o.a. hierboven in een Sticky uitgebreid uitgekauwd) zeer sterk aan te raden, om toekomstig onheil te voorkomen. Ook als je (nog) geen klachten hebt.
Ich bin ein Breaker
eerst maar eens remleiding, hogedrukleiding en retourleiding LV vervangen.
Aangezien de eerste 2 verrot zijn en de laatste simpelweg gebroken is!
gelukkig dat ik een apk VOOR de vakantie moet doen, anders had ik in turkije gestaan met een lhm probleem, of nog erger.
apk is toch best zinvol!
een stukkie van’n bloemkooltie is weer bloemkooltie op zich.
Daniël Loohuis.
bx-to-turkey schreef:eerst maar eens remleiding, hogedrukleiding en retourleiding LV vervangen.
Aangezien de eerste 2 verrot zijn en de laatste simpelweg gebroken is!
gelukkig dat ik een apk VOOR de vakantie moet doen, anders had ik in turkije gestaan met een lhm probleem, of nog erger.apk is toch best zinvol!
Met verouderde LHM loop je meer kans op ellende met leidingen volgens mij. Zoveel extra werk is het doorspoelen niet, zeker niet als je toch al zoveel los hebt.
Ich bin ein Breaker