Prima hoor! Weinig spannends, zoals de meeste auto’s in die klasse. Commercieel gezien vast wel een succes en daar gaat ‘t de fabrikant uiteindelijk om natuurlijk.
Excentrieke modellen hoef je, uitzonderingen daargelaten, niet meer te verwachten in ieder geval. Vandaar dat het gros op dit forum een Citroën van minstens 15 jaar oud rijdt omdat dat (volgens velen) nog échte Citroëns waren…
Wil Citroën de kas vullen, dan moet dat met dit soort modellen. Tja, de C6 moet ook worden terugverdiend…
Citroënloos
mooie kopie van de bmw 3-serie, jammer, weinig eigen identiteit op die tekening, laten we hopen dat het uiteindelijke model meer citroen zal zijn.
Totaal aantal Berichten: 43329
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, als ik een leasebak mag gaan uitzoeken maakt ie geen kans. Wel citroen, geen veerbollen? laat maar…. dan neem ik wel een alfa..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Remco H. schreef:Tsja een te heet gewassen C6 was natuurlijk dapper geweest. Maar ik vrees dat de huidige markt daar niet aan toe is.
grt remco
Die fout heeft citroen/de vakbladen al een keer gemaakt, de xsara werd geintroduseert als een kleine xantia, en daar werd wel eens lacherig over gedaan.
Niet dat de xsara slecht was of minder werd verkocht maar toch elk model is een model opzich
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Nicci schreef:Remco H. schreef:Inderdaad wel jammer van het ontbreken van de 5e deur.
?
Is lijkt me een kofferbakdeksel met niet meescharnierend achterraam. Of zie ik dat verkeerd?
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
@The Hans Identity op 17 Jun 2007 13:58
Dit lijkt me toch wel meer auto dan het lullige “Dreier”-tje van BMW hoor.
De huidige C5 is ook stukken groter en bovenal ruimer dan dat Duitse Sjonniehok.
Re: ...hij is mooi, zakelijk en waarschijnlijk duur
eviltwin schreef:Zie de lijn en de prijs van de C5. (net zo duur als de Xant) Mooi en praktisch gaan gewoon moeilijk samen, Xantia Break wellicht
Mooi en Xantia gaan niet samen, voor de rest ben ik het wel met je eens…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Mooie achterruit en vooraanzicht.
Jammer dat ie zo’n hoge motorkap lijkt te hebben, zouden ze de actieve motorkap alleen op de C6 gebruiken?
En de huidige trend om de spiegels “los” op de deur te schroeven kan me ook niet bekoren.
Wel mooi dat ze niet voor een lange overhang aan de voorkant kiezen.
Afwachten tot we hem in het echt kunnen bekijken.
idd afwachten fotos zeggen vaak nix
Ik vind em er mooi en strak uit zien. Doch geen echt frivole dame deze keer. Ik vind de lijn van de koets nu wel kloppen, itt de in mijn ogen nog steeds lelijke ph1/2 C5 berline die gewoon niet “klopt”. De ph2 C5 kan ondanks zijn verbeterde neus en kont nog steeds niet verhullen dat ie nog steeds niet klopt qua lijn. Niet over de C5 break gesproken trouwens: die vind ik nog wel redelijk ok.
Het dashboard is lekker speels. Iin mijn optiek een stuk aangenamer dan die doodsaaie klokkenplanken die de laatste tijd zo vaak worden geplaatst onder het mom van “sober”.
Ik ben benieuwd naar de onthullingen op onderstelgebied waarop gezinspeeld werd door enkelen. Ik verwacht toch wel dat Citroen weer uitpakt. Ook hoop ik dat ze wat nieuws hebben op motorengebied: PSA loopt redelijk mee met de diesels, maar op benzinegebied vind ik het wat tammetjes de laatste tijd. Het wordt tijd voor meer turbogeweld.
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het is een Audi. Hoe verrassend. Geen lelijke auto, maar toch, een Audi.
Wel een mooi dashboard.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Een hele verbetering met de oude C5, zowel de eerste als die met die opgeplakte C6 neus. Maar het heeft niks Citroëns, inderdaad een standaard Duitse auto. Dat blijft brrrrrrrrrrrrr. En daar zijn er al zo veel van. Foto’s zeggen wat mij betreft genoeg. De eerste C6 vond ik direct Citroën optima forma. Dit totaal niet.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Het is absoluut niet te weerleggen dat hij sterke design overeenkomst heeft met een (ietwat uitgeklopte) 3 serie of een Audi. Gelukkig hebben ze wel het beste genomen van beiden. Ik vond t toch wel een elegant en sterk ontwerp. Daar waar ik bij de oude C5 wat sjeu en samenhang mis, is het hier wel voor elkaar. Ik vind er niks op tegen dat Citroen neuwe wegen zoekt. Een te heet gewassen C6 had natuurlijk gekund, maar dan loop je het risico op een net iets te zouteloos aftreksel (sorry Xantiasten). De CX/GS connectie deed het wel aardig trouwens, maar ja: toen was de GS eerst.
Ik eben dus vooralsnog wel enthausiast over de C5. Als ie hydraulique a la C6 krijgt (dus met ontkoppelde fusees) en er nog eens leuke motoren in komen (v6 hdi, 2,2 hdi, v6 benzine, iets met een 2 liter turbo) dan moet het volgens mij helemaal een dijk van een auto worden. Dan zie ik mij er over 10 jaar wel in rondrijden
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik weet nog niet helemaal wat ik er van vind. Het is in ieder geval beter dan de huidige C5, maar dat was dan ook een tamelijk misbaksel kwa looks.
Ik ben benieuwd wanneer er wat betere foto’s tevoorschijn gaan komen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Wat denken jullie nou van de achterklep / 5e deur?
Het is toch slechts een kofferbak met deksel?
Ik zou het wel jammer vinden als het een gewone kofferbak blijkt te zijn. Je kan natuurlijk zeggen de CX en GS(a) hadden ook geen meescharnierende achterruit dus dan is het goed. Maar de BX, Xantia, XM, C5 (1&2) hebben wel een 5e deur en dat is erg handig vind ik en een plus tov de duitsers.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.