2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
ABS is toch standaard op de BX16V ??
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 04 januari 2005 06:36 PM
  [ # 16 ]

Das vreemd.
Ik zat daar net gisteren a nte denken.
Heeft ie echt alles omgezet, de remmerij, veersysteem en alles?
Weken, maanden? Laughing

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 04 januari 2005 07:57 PM
  [ # 18 ]
citrofiel!ik? schreef:

Das vreemd.
Ik zat daar net gisteren a nte denken.
Heeft ie echt alles omgezet, de remmerij, veersysteem en alles?
Weken, maanden? Laughing

Hij heeft echt alles overgezet inclusief arico Shocked  Shocked
Maar ook de remmen en veersysteem.
Dat heeft ‘m enkele maandjes gekost, maar hij heeft er maar af en toe aan gewerkt. Ik heb trouwens de isolatiemat voor ‘m gevonden (die zit namelijk niet in een Progress, maar is wel handig bij een 16V-motor).

Profiel  
 
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 04 januari 2005 09:06 PM
  [ # 19 ]

Ja idd.
Ok ga ff een nieuwe topic openen. Daar heb ik nog vragen over.

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  
 
BX16v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-05-2004

Gepost: 07 januari 2005 12:17 AM
  [ # 20 ]

Er is ook een BXNL´er met een mooie blauwe bx 19? tri break.
Ook deze had ABS

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 januari 2005 12:37 AM
  [ # 21 ]
BX16v schreef:

Er is ook een BXNL´er met een mooie blauwe bx 19? tri break.
Ook deze had ABS

Klopt, die bedoelde ik ook. Dit is dus de BX 19 TRI Break in de kleur Bleu Olympe, met…. ABS Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 januari 2005 12:55 AM
  [ # 22 ]
Ijs schreef:

Hey,

Ik heb even op autotelegraaf gekeken en volgens deze website hebben de Citroën BX 19 gti 16v en de Citroën BX 19 gti 4wd beide std. ABS.

Zie voor meer info:
http://autotelegraaf.nl/infoenadvies/allesovereenauto/results.fpl?vergelijken=;merk=Citroën;model=BX;jaar=;consumentenprijs=;brandstoftype=;carrosserievorm=;cilinderinhoud=;aantalDeuren=;gemiddeldVerbruik=;rijklaarGewicht=;aanhangerGeremd=;abs=on;submit=zoek;resultset=348211

Toch klopt dit niet. De 4x4 werd ook zonder ABS geleverd. De versie met ABS had ook een ander tussendifferentieel dan de versie MET ABS.

Meja. AutoWeek (autotrader gebruikt die)  is een best goede bron, maar er staat bijv. in de test van de Citroen Xantia 1.9 D

Hoewel het vermogen van de 1905 cc metende diesel met 71 pk aan de rustige kant is, staat daar een fiks koppel van bijna 200 Nm bij een laag toerental tegenover. Uiteraard is dat een typische diesel

Dat klopt natuurlijk voor geen kant.  Een ongeblazen diesel van 1905 cc haalt maar rond de 120 Nm. Dat kun je ook gewoon terugvinden in de technische specs elders op dezelfde site. Slordig dat de journalist die de test schreeft daar zo maar vanuit ging.

Kortom: vaar niet blind op deze gegevens.

Gr,
Marten

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 januari 2005 04:31 AM
  [ # 23 ]
XBXG schreef:
citrofiel!ik? schreef:

Das vreemd.
Ik zat daar net gisteren a nte denken.
Heeft ie echt alles omgezet, de remmerij, veersysteem en alles?
Weken, maanden? Laughing

Hij heeft echt alles overgezet inclusief arico Shocked  Shocked
Maar ook de remmen en veersysteem.
Dat heeft ‘m enkele maandjes gekost, maar hij heeft er maar af en toe aan gewerkt. Ik heb trouwens de isolatiemat voor ‘m gevonden (die zit namelijk niet in een Progress, maar is wel handig bij een 16V-motor).

“Maar af en toe”... Ik geef het je te doen om dit voltijd uit te voeren….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 07 januari 2005 04:52 AM
  [ # 24 ]
mpostma schreef:

Toch klopt dit niet. De 4x4 werd ook zonder ABS geleverd. De versie met ABS had ook een ander tussendifferentieel dan de versie MET ABS.


Gr,
Marten

De 4x4 werd ook geleverd met verschillende motoren!
Of hij in Nederland ook met o.a. de 1.9D, 1.9si en 1.9carb. geleverd is weet ik niet.
Maar de 4x4 is er met verschillende motoren op de markt gebracht.

En bij mijn weten had de BX Gti 4x4 standaard ABS en een ander differentieel dan de types zonder ABS zoals de 1.9D en de 1.9si

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 januari 2005 05:17 AM
  [ # 25 ]
karel schreef:
XBXG schreef:
citrofiel!ik? schreef:

Das vreemd.
Ik zat daar net gisteren a nte denken.
Heeft ie echt alles omgezet, de remmerij, veersysteem en alles?
Weken, maanden? Laughing

Hij heeft echt alles overgezet inclusief arico Shocked  Shocked
Maar ook de remmen en veersysteem.
Dat heeft ‘m enkele maandjes gekost, maar hij heeft er maar af en toe aan gewerkt. Ik heb trouwens de isolatiemat voor ‘m gevonden (die zit namelijk niet in een Progress, maar is wel handig bij een 16V-motor).

“Maar af en toe”... Ik geef het je te doen om dit voltijd uit te voeren….

Ach, Arjen is automonteur bij Citroëngarage Gert de Jong in Aalsmeer, dus hij heeft de kennis in ieder geval. Gert de Jong heeft ‘m daar ook erg bij geholpen. Vooral bij het uitdeuken van zijn gecrashte Progress…

Hij heeft er wat weekendjes aan gewerkt.
Het meeste werk was nog het zoeken naar een goede isolatiemat voor op het schurtbord. Alle airco- en ABS-onderdelen had ie al voor een prikkie nieuw gekocht op Ebay…... Inbouw was een kwestie van een paar weken, mede door de inbouw van een 16V-motor ipv de originele Progress-motor.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 07 januari 2005 01:26 PM
  [ # 26 ]
mpostma schreef:
Ijs schreef:

Hey,

Ik heb even op autotelegraaf gekeken en volgens deze website hebben de Citroën BX 19 gti 16v en de Citroën BX 19 gti 4wd beide std. ABS.

Zie voor meer info:
http://autotelegraaf.nl/infoenadvies/allesovereenauto/results.fpl?vergelijken=;merk=Citroën;model=BX;jaar=;consumentenprijs=;brandstoftype=;carrosserievorm=;cilinderinhoud=;aantalDeuren=;gemiddeldVerbruik=;rijklaarGewicht=;aanhangerGeremd=;abs=on;submit=zoek;resultset=348211

Toch klopt dit niet. De 4x4 werd ook zonder ABS geleverd. De versie met ABS had ook een ander tussendifferentieel dan de versie MET ABS.

Kortom: vaar niet blind op deze gegevens.

Gr,
Marten

De BX 4WD met ABS had idd een Torsen-diff itt de versies zonder ABS. Wat dat betreft volgde de BX de opbouw van haar zuster 405 x4.

De GTI 4WD is in NL altijd met ABS geleverd.

In de folders zijn de enig leverbare 4WD versies in het normale leveringsgamma de:
- Berline GTI 4WD met de 1.9 Motronic (122 pk)
- Break TZI 4WD met 1.9 single point (109 pk) ; dit itt de normale Break TZI die 122 pk had.

In Belgie was bv. wel een Berline 19 TRS 4WD leverbaar.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 07 januari 2005 01:32 PM
  [ # 27 ]
rb schreef:

In de folders zijn de enig leverbare 4WD versies in het normale leveringsgamma de:
- Berline GTI 4WD met de 1.9 Motronic (122 pk)
- Break TZI 4WD met 1.9 single point (109 pk) ; dit itt de normale Break TZI die 122 pk had.

Wat ligt daar voor reden achter ConfusedConfused:
Alle TZI Breaks zijn multipoints… vind het dan vreemd van Citroën dat ze voor de TZI Break 4WD hebben gekozen voor een andere motor.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 09 januari 2005 01:51 PM
  [ # 28 ]

ABS wast standaard op de 16v.
Op alle moddellen met de T, de luxe moddellen(tres rich) was het een optie.
Mijn tzd turbo heeft het oke. of je er nou blij mee moet zijn? gaat nogal vaak stuk.

Waarom gaat iemand een progress ombouwen tot 16V, kune beter een mooie kopen, In duitsland koop je mooi onderhouden moddllen voor 1000 eurie.

De gti 4wd was stadaard abs. De gewone 1.9 niet. Daar was hetw eer een optie. ALs je dat bestelde kreeg je inderdaad de luxe achteras.

Wel lachen zn 4wd. Heb wel eens station gehad.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 januari 2005 02:10 PM
  [ # 29 ]
rb schreef:

De BX 4WD met ABS had idd een Torsen-diff itt de versies zonder ABS. Wat dat betreft volgde de BX de opbouw van haar zuster 405 x4.

toch moet je de BX 4wd NIET vergelijken met de 405 4wd daar de BX 4wd maar gebruikt mag worden tot max 40km/h (dus om fff uit die slappe ondergrond te komen) terwijl de 405 4wd PERMANENTE Exclamation 4wd heeft. waarbij de max. snelheid dus geen factor is

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 januari 2005 03:13 PM
  [ # 30 ]
citroen23 schreef:
rb schreef:

De BX 4WD met ABS had idd een Torsen-diff itt de versies zonder ABS. Wat dat betreft volgde de BX de opbouw van haar zuster 405 x4.

toch moet je de BX 4wd NIET vergelijken met de 405 4wd daar de BX 4wd maar gebruikt mag worden tot max 40km/h (dus om fff uit die slappe ondergrond te komen) terwijl de 405 4wd PERMANENTE Exclamation 4wd heeft. waarbij de max. snelheid dus geen factor is

Volstrekte BULLSHIT. De BX 4x4 was net zo goed permanent. Sterker nog: het was ong. dezelfde techniek.

Het enige is dat je het sperdifferentieel niet mag inschakelen bij snelheden hoger dan 40 kmph.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook