achterklep en stuur
iceman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26

Gepost: 17 juni 2007 02:48 AM

Hoi,
kan iemand mij vertellen of het gebruikelijk is dat bij mijn c5 break (08/2001 59000 km) de achterklep vanzelf ontgrendeld. Ik heb de auto nu zo’n week of 5 en ik heb het 2 keer geconstateerd. Ik heb op het forum ergens gezien dat een nieuw slot mogelijk de oplossing is, of zijn er nog andere opties , bv te zachtjes dicht gedaan ???  (wat kost zo’n slot ongeveer ??). Tevens hoor en voel ik sinds ik het stuur versteld heb een ietwat schurend geluid als ik zeg maar een haakse bocht neem (zowel naar L als naar R). Ik heb het niet gemerkt voordat ik het stuur verstelde. De oude instelling terugvinden is ietwat lastig. Is het iets ernstigs of gewoon een eigenaardigheid ? De auto is zonder problemen onlangs gekeurd.
Ik vind het een lekker rijdende en comfortabele auto maar als ik zo de problemen lees krab ik me nog wel eens achter de oren of ik wel zo’n goede keus gemaakt heb.
Alvast bedankt
gitar

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168

Gepost: 17 juni 2007 04:01 AM
  [ # 1 ]

Wat de achterklep betreft : ik heb het destijds ook gehad, en de oorzaak was inderdaad het slot. Omdat dit echter onder garantie vervangen werd, heb ik geen idee wat dit kost…

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  

adejongzwolle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 17 juni 2007 06:23 PM
  [ # 2 ]

Ik denk dat je een uitstekende keus gemaakt hebt. Ga eens op andere forums van andere merken kijken, dan valt het hier reuze mee.

Profiel  

iceman
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 juni 2007 07:31 PM
  [ # 3 ]

Alvast bedankt voor de info mbt het achterklepslot.
Ik hoop dat ik idd een goede keus gemaakt heb. Ik vind het model al een hele tijd te gek. Zoals gezegd het rijdt lekker, er is genoeg ruimte voor mijn zootje ongeregeld (sorry dat heet geloof ik vrouw en kinderen), relatief weinig km’s en past nét in mijn garage.
Het is trouwens een duitse C5. Daar is men in de regel iets zuiniger op hun auto’s .Niet zelf ingevoerd maar door een collega. Mijn vorige auto (een Passat Variant) heb ik zelf ingevoerd. Gaat hier in dit gebied wat makkelijker.  gitar

Profiel  

jean1277
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 18 juni 2007 04:24 PM
  [ # 4 ]

Helemaal mee eens Thom,

Ik rij nu al 16 jaar (en meer dan 500000km) citroen en ik heb zeker niet het idee dat ze overmatig slijten of stuk gaan. natuurlijk is elk probleem er een teveel en zelfs een onderhoudsbeurt komt qua tijd en geld nooit gelegen, maar dat hoort nu eenmaal bij autorijden.
wanneer ik naar de kosten van kapotte onderdelen en niet verwachtte slijtage kijk dan zijn de kosten per kilometer hiervoor veeeeeel lager dan verzekering en benzine.
PRIMA keuse dus.  Very Happy

toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive

Profiel  

iceman
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 juni 2007 10:26 PM
  [ # 5 ]

In elk geval bedankt voor de ingesproken moed.
Alle gekheid op een stokje, het is in eerste instantie niet zozeer een kwestie van geld (alhoewel niet onbelangrijk) maar als je om de haverklap naar de garage moet is het gewoon ontzettend vervelend en een aanslag op je verlofdagen. Als het bij een paar kleinigheden blijft hoor je mij echter niet klagen.
Het is me in elk geval duidelijk geworden dat je in elk geval voor het onderhoud een garage moet nemen die ruime ervaring heeft met Citroën.
Ps bij deze zit de achterruit ook vast maar dat wist ik al bij aankoop. En wie doet dat ding eigenlijk open?
gitar

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook