Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Hallo,
Tot van de week wist ik niet beter als een plastic motorlap op een bx, maar nu zag ik op de bx 14 van mn buurman dat er een stalen opzit, is hier wat info over bekend? welke modellen welke hebben?
Groetjes.
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Re: Plastic motorkap
Daan88 schreef:Hallo,
Tot van de week wist ik niet beter als een plastic motorlap op een bx, maar nu zag ik op de bx 14 van mn buurman dat er een stalen opzit, is hier wat info over bekend? welke modellen welke hebben?
Groetjes.
In het begin waren het de basismodellen die met een stalen kap werden uitgevoerd. bovendien werden de schadegevallen opgeknapt met stalenkappen. Op de laatste BXen werden ook vooral stalen kappen gebruikt.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Wat is het nut van een stalen kap?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ze zijn sterker?
Het nut hiervan is mij ook niet geheel duidelijk, ik weet wel dat een plastic kappie bij hogere snelheid wel eens wil klapperen..
Je ziet ze inderdaad wat vibreren als je echt hard rijdt. Mijn ‘93 Deauville had idd een stalen kap. Voordeel van de stalen kap is in ieder geval dat je lakwerk daarop identiek (ver)kleurt met de rest van de wagen.
B_iks schreef:Je ziet ze inderdaad wat vibreren als je echt hard rijdt. Mijn ‘93 Deauville had idd een stalen kap. Voordeel van de stalen kap is in ieder geval dat je lakwerk daarop identiek (ver)kleurt met de rest van de wagen.
De stalen kappen zijn goedkoper te produceren, het product (ijzer) is geheel herbruikbaar.
De kappen die op voorraad genomen zijn, zijn altijd van staal geweest. Ik denk vanwege 1. de kosten en 2. het feit dat het materiaal herbruikt kan worden. Kunststof kappen zijn een stuk lichter.
Ich bin ein Breaker
Ijs schreef:Het nut hiervan is mij ook niet geheel duidelijk, ik weet wel dat een plastic kappie bij hogere snelheid wel eens wil klapperen..
Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.
B_iks schreef:Je ziet ze inderdaad wat vibreren als je echt hard rijdt. Mijn ‘93 Deauville had idd een stalen kap. Voordeel van de stalen kap is in ieder geval dat je lakwerk daarop identiek (ver)kleurt met de rest van de wagen.
Mijn Cannes ‘91 en TZD Turbo ‘92 hebben kunststof kappen. De Deauville ‘93 heeft een stalen kap.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Jdt schreef:Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.
Dat zou je denken he. Maar de mijne sluit toch echt prima, maar boven de 150 met wind tegen begint het toch echt te klappen aan de zijkanten.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
oke, ik vond het al raar, mijn type 3 een kunststof kap en de type3 van mn buurman een stalen (deauville)
maargoed dit is wat duidelijkheid in ieder geval
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
bij de plastick kappen zit er altijd een frame van gaas onder
omdat er invloeden van buitenaf waren ,het begin van de electronica!
en ter ontstoring van de radio
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
PrutsyLJ schreef:Jdt schreef:Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.
Dat zou je denken he. Maar de mijne sluit toch echt prima, maar boven de 150 met wind tegen begint het toch echt te klappen aan de zijkanten.
Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
macnail schreef:PrutsyLJ schreef:Jdt schreef:Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.
Dat zou je denken he. Maar de mijne sluit toch echt prima, maar boven de 150 met wind tegen begint het toch echt te klappen aan de zijkanten.
Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.
ook dit is best onduidelijk, de 16 tzi van XBXG heeft een korte kap, en mijn 16 tzi een lange..
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daan88 schreef:macnail schreef:PrutsyLJ schreef:Jdt schreef:Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.
Dat zou je denken he. Maar de mijne sluit toch echt prima, maar boven de 150 met wind tegen begint het toch echt te klappen aan de zijkanten.
Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.
ook dit is best onduidelijk, de 16 tzi van XBXG heeft een korte kap, en mijn 16 tzi een lange..
Komt door de automaat
Volgens mij werden die van een korte voorzien
Net als de meeste breaks
Daan88 schreef:macnail schreef:PrutsyLJ schreef:Jdt schreef:Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.
Dat zou je denken he. Maar de mijne sluit toch echt prima, maar boven de 150 met wind tegen begint het toch echt te klappen aan de zijkanten.
Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.
ook dit is best onduidelijk, de 16 tzi van XBXG heeft een korte kap, en mijn 16 tzi een lange..
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat een korte motorkap wat gevoeliger is voor wind dan een lange.
Er zijn nog wel meer modellen met een korte kap bijv. 19TZI Break.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.