2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Plastic motorkap
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2007 12:58 AM
  [ # 16 ]
macnail schreef:
Daan88 schreef:
macnail schreef:
PrutsyLJ schreef:
Jdt schreef:

Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.  Confused

Dat zou je denken he. Maar de mijne sluit toch echt prima, maar boven de 150 met wind tegen begint het toch echt te klappen aan de zijkanten.

Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.

ook dit is best onduidelijk, de 16 tzi van XBXG heeft een korte kap, en mijn 16 tzi een lange..

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat een korte motorkap wat gevoeliger is voor wind dan een lange.
Er zijn nog wel meer modellen met een korte kap bijv. 19TZI Break.

Ook wel logisch, daar ligt ook een GTi motor in Wink

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 19 juni 2007 01:06 AM
  [ # 17 ]
Arjan Verkade schreef:
macnail schreef:
Daan88 schreef:
macnail schreef:
PrutsyLJ schreef:
Jdt schreef:

Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.  Confused

Dat zou je denken he. Maar de mijne sluit toch echt prima, maar boven de 150 met wind tegen begint het toch echt te klappen aan de zijkanten.

Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.

ook dit is best onduidelijk, de 16 tzi van XBXG heeft een korte kap, en mijn 16 tzi een lange..

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat een korte motorkap wat gevoeliger is voor wind dan een lange.
Er zijn nog wel meer modellen met een korte kap bijv. 19TZI Break.

Ook wel logisch, daar ligt ook een GTi motor in Wink

Klopt, maar wel de tammere versie, oftewel de schone uitvoering. (Kat)

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 juni 2007 01:16 AM
  [ # 18 ]
macnail schreef:

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat een korte motorkap wat gevoeliger is voor wind dan een lange.
Er zijn nog wel meer modellen met een korte kap bijv. 19TZI Break.

Gekker nog, alle breaks in NL hebben een korte motorkap!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 juni 2007 01:18 AM
  [ # 19 ]
race duck schreef:

bij de plastick kappen zit er altijd een frame van gaas onder

omdat er invloeden van buitenaf waren ,het begin van de electronica!

en ter ontstoring van de radio

.. maar dat gaas zit er weer niet bij een diesel, dan zit er een soort antidreun-plaat, maar ik denk ook weer niet op de allerkaalste diesels.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 juni 2007 01:19 AM
  [ # 20 ]

goh, nooit geweten dat er verschil in zit. we hebben hier een engelse break. heeft ze dan een korte of een lange? hoe lang is een korte en hoe kort is een lange??
we hadden hier in ieder geval een millesime laatst met een stalen. vraag me niet of die lang of kort was, dat weet ik niet.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 juni 2007 01:22 AM
  [ # 21 ]
garagestmarien schreef:

goh, nooit geweten dat er verschil in zit. we hebben hier een engelse break. heeft ze dan een korte of een lange? hoe lang is een korte en hoe kort is een lange??
we hadden hier in ieder geval een millesime laatst met een stalen. vraag me niet of die lang of kort was, dat weet ik niet.

Alle Millesime’s die ik gezien heb hadden een lange kap. Mooi model trouwens die Millesime.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 juni 2007 01:22 AM
  [ # 22 ]
PrutsyLJ schreef:
Jdt schreef:

Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.  Confused

Dat zou je denken he. Maar de mijne sluit toch echt prima, maar boven de 150 met wind tegen begint het toch echt te klappen aan de zijkanten.

Als extra controle: misschien moet je de kap ietsje naar beneden stellen en zorgen dat ie goed klem op de rubber (verstelbare) doppen ligt. Maar dit soort ervaringen deel ik wel, dat is dan wel weer een voordeel van ijzer - wat verder als grote nadeel heeft dat het altijd wegrot op de voorrand.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2007 10:06 PM
  [ # 23 ]
macnail schreef:
Arjan Verkade schreef:
macnail schreef:

[Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.

ook dit is best onduidelijk, de 16 tzi van XBXG heeft een korte kap, en mijn 16 tzi een lange..

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat een korte motorkap wat gevoeliger is voor wind dan een lange.
Er zijn nog wel meer modellen met een korte kap bijv. 19TZI Break.

Ook wel logisch, daar ligt ook een GTi motor in Wink

Klopt, maar wel de tammere versie, oftewel de schone uitvoering. (Kat)

GTi van na 90/91 heeft precies hetzelfde blok, ook met kat dus, 122 pk.
de oudere GTi’s hebben geen kat en 125 pk.

GTi en TZi break, uit bijvoorbeeld 91 is dus onder de kap hetzelfde naar mijn idee Wink

Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2007 10:18 PM
  [ # 24 ]

Elke break en elke automaat heeft een korte kap.

@LJ
De Belgische Biarritz heeft ook korte kap, Millisime weet ik niet, is iig 100% zelfde als bia…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2007 10:21 PM
  [ # 25 ]

owja, de bia is TurboD, weet niet hoe het bij de 14 en D zit…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 19 juni 2007 11:51 PM
  [ # 26 ]
Arjan Verkade schreef:
macnail schreef:
Arjan Verkade schreef:
macnail schreef:

[Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.

ook dit is best onduidelijk, de 16 tzi van XBXG heeft een korte kap, en mijn 16 tzi een lange..

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat een korte motorkap wat gevoeliger is voor wind dan een lange.
Er zijn nog wel meer modellen met een korte kap bijv. 19TZI Break.

Ook wel logisch, daar ligt ook een GTi motor in Wink

Klopt, maar wel de tammere versie, oftewel de schone uitvoering. (Kat)


GTi van na 90/91 heeft precies hetzelfde blok, ook met kat dus, 122 pk.
de oudere GTi’s hebben geen kat en 125 pk.

GTi en TZi break, uit bijvoorbeeld 91 is dus onder de kap hetzelfde naar mijn idee Wink

Dat bedoel ik dus met de tammere versie. (122pk)
Maar laten we het nu maar weer over motorkappen hebben, daar gaat het hier allemaal toch om.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 20 juni 2007 12:18 AM
  [ # 27 ]

Heb zo’n vermoeden dat ik ook een korte kap heb (break automaat met GTi-122pk-blok Wink ) en ja, ik heb ook wel eens te maken met een flapperende motorkap…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 20 juni 2007 12:23 AM
  [ # 28 ]
oudelut schreef:

Heb zo’n vermoeden dat ik ook een korte kap heb (break automaat met GTi-122pk-blok Wink ) en ja, ik heb ook wel eens te maken met een flapperende motorkap…

Kijk maar op je avatar, daar zie je meteen dat je een korte kap hebt. Wink

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 20 juni 2007 12:30 AM
  [ # 29 ]
macnail schreef:

Kijk maar op je avatar, daar zie je meteen dat je een korte kap hebt. Wink

Vond het gewoon grappig dat alle uitvoeringen waarbij de korte kap werd genoemd op mij van toepassing waren: GTi-blok, automaat, break Laughing

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 20 juni 2007 12:37 AM
  [ # 30 ]
oudelut schreef:
macnail schreef:

Kijk maar op je avatar, daar zie je meteen dat je een korte kap hebt. Wink

Vond het gewoon grappig dat alle uitvoeringen waarbij de korte kap werd genoemd op mij van toepassing waren: GTi-blok, automaat, break Laughing

Bofkont!!!!! Very Happy Very Happy Very Happy

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook