Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
macnail schreef:Daan88 schreef:macnail schreef:PrutsyLJ schreef:Jdt schreef:Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.
Dat zou je denken he. Maar de mijne sluit toch echt prima, maar boven de 150 met wind tegen begint het toch echt te klappen aan de zijkanten.
Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.
ook dit is best onduidelijk, de 16 tzi van XBXG heeft een korte kap, en mijn 16 tzi een lange..
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat een korte motorkap wat gevoeliger is voor wind dan een lange.
Er zijn nog wel meer modellen met een korte kap bijv. 19TZI Break.
Ook wel logisch, daar ligt ook een GTi motor in
Arjan Verkade schreef:macnail schreef:Daan88 schreef:macnail schreef:PrutsyLJ schreef:Jdt schreef:Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.
Dat zou je denken he. Maar de mijne sluit toch echt prima, maar boven de 150 met wind tegen begint het toch echt te klappen aan de zijkanten.
Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.
ook dit is best onduidelijk, de 16 tzi van XBXG heeft een korte kap, en mijn 16 tzi een lange..
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat een korte motorkap wat gevoeliger is voor wind dan een lange.
Er zijn nog wel meer modellen met een korte kap bijv. 19TZI Break.Ook wel logisch, daar ligt ook een GTi motor in
Klopt, maar wel de tammere versie, oftewel de schone uitvoering. (Kat)
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat een korte motorkap wat gevoeliger is voor wind dan een lange.
Er zijn nog wel meer modellen met een korte kap bijv. 19TZI Break.
Gekker nog, alle breaks in NL hebben een korte motorkap!
Ich bin ein Breaker
race duck schreef:bij de plastick kappen zit er altijd een frame van gaas onder
omdat er invloeden van buitenaf waren ,het begin van de electronica!
en ter ontstoring van de radio
.. maar dat gaas zit er weer niet bij een diesel, dan zit er een soort antidreun-plaat, maar ik denk ook weer niet op de allerkaalste diesels.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
goh, nooit geweten dat er verschil in zit. we hebben hier een engelse break. heeft ze dan een korte of een lange? hoe lang is een korte en hoe kort is een lange??
we hadden hier in ieder geval een millesime laatst met een stalen. vraag me niet of die lang of kort was, dat weet ik niet.
garagestmarien schreef:goh, nooit geweten dat er verschil in zit. we hebben hier een engelse break. heeft ze dan een korte of een lange? hoe lang is een korte en hoe kort is een lange??
we hadden hier in ieder geval een millesime laatst met een stalen. vraag me niet of die lang of kort was, dat weet ik niet.
Alle Millesime’s die ik gezien heb hadden een lange kap. Mooi model trouwens die Millesime.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Jdt schreef:Als je dat hebt mag je de sluiting wel eens controleren, want dan zal je kap niet goed sluiten.
Dat zou je denken he. Maar de mijne sluit toch echt prima, maar boven de 150 met wind tegen begint het toch echt te klappen aan de zijkanten.
Als extra controle: misschien moet je de kap ietsje naar beneden stellen en zorgen dat ie goed klem op de rubber (verstelbare) doppen ligt. Maar dit soort ervaringen deel ik wel, dat is dan wel weer een voordeel van ijzer - wat verder als grote nadeel heeft dat het altijd wegrot op de voorrand.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
macnail schreef:Arjan Verkade schreef:macnail schreef:[Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.
ook dit is best onduidelijk, de 16 tzi van XBXG heeft een korte kap, en mijn 16 tzi een lange..
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat een korte motorkap wat gevoeliger is voor wind dan een lange.
Er zijn nog wel meer modellen met een korte kap bijv. 19TZI Break.
Ook wel logisch, daar ligt ook een GTi motor in
Klopt, maar wel de tammere versie, oftewel de schone uitvoering. (Kat)
GTi van na 90/91 heeft precies hetzelfde blok, ook met kat dus, 122 pk.
de oudere GTi’s hebben geen kat en 125 pk.
GTi en TZi break, uit bijvoorbeeld 91 is dus onder de kap hetzelfde naar mijn idee
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Elke break en elke automaat heeft een korte kap.
@LJ
De Belgische Biarritz heeft ook korte kap, Millisime weet ik niet, is iig 100% zelfde als bia…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
owja, de bia is TurboD, weet niet hoe het bij de 14 en D zit…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Arjan Verkade schreef:macnail schreef:Arjan Verkade schreef:macnail schreef:[Een amdere oorzaak hiervan is dat alle GTI’s en Turbodiesels een korte motorkap hebben. Daar heeft de wind wat meer vat op bij hogere snelheden.
ook dit is best onduidelijk, de 16 tzi van XBXG heeft een korte kap, en mijn 16 tzi een lange..
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat een korte motorkap wat gevoeliger is voor wind dan een lange.
Er zijn nog wel meer modellen met een korte kap bijv. 19TZI Break.Ook wel logisch, daar ligt ook een GTi motor in
Klopt, maar wel de tammere versie, oftewel de schone uitvoering. (Kat)
GTi van na 90/91 heeft precies hetzelfde blok, ook met kat dus, 122 pk.
de oudere GTi’s hebben geen kat en 125 pk.
GTi en TZi break, uit bijvoorbeeld 91 is dus onder de kap hetzelfde naar mijn idee
Dat bedoel ik dus met de tammere versie. (122pk)
Maar laten we het nu maar weer over motorkappen hebben, daar gaat het hier allemaal toch om.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Heb zo’n vermoeden dat ik ook een korte kap heb (break automaat met GTi-122pk-blok ) en ja, ik heb ook wel eens te maken met een flapperende motorkap…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Heb zo’n vermoeden dat ik ook een korte kap heb (break automaat met GTi-122pk-blok ) en ja, ik heb ook wel eens te maken met een flapperende motorkap…
Kijk maar op je avatar, daar zie je meteen dat je een korte kap hebt.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:Kijk maar op je avatar, daar zie je meteen dat je een korte kap hebt.
Vond het gewoon grappig dat alle uitvoeringen waarbij de korte kap werd genoemd op mij van toepassing waren: GTi-blok, automaat, break
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:macnail schreef:Kijk maar op je avatar, daar zie je meteen dat je een korte kap hebt.
Vond het gewoon grappig dat alle uitvoeringen waarbij de korte kap werd genoemd op mij van toepassing waren: GTi-blok, automaat, break
Bofkont!!!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.