Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja lekker dan… Probeer ik de Dame te starten, fikt de bedrading tussen bobine en contactslot af. Er zijn niet eens zekeringen gesprongen… Nog een geluk dat de hele boel niet serieus in de hens gevlogen is; je hebt zó een Snoek gehad! Scary stuff…. Maar je blijft lachen (als een boer met kiespijn), je rijdt in een Fránse auto…
Weet iemand of 1) dit komen kan door een gare weerstand op de bobine en 2) hoe ik bij de bedrading van het contactslot kom? De Dame staat onderhoud aan andere voitures tegen te houden zo, want ik kan de werkplaats niet meer in…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Type 3: vier schroeffies van het dashboard losnemen,kilometerkabel achter de linkerveerbol loskoppelen,dashboard uitnemen…voilá.
Kun je zó bij je contactslot.
Er heeft ergens iets kortsluiting gemaakt,da’s wel zeker.
Normaal loopt er niet veel stroom door deze draad.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
O mooi, dan is dat dus simpeler dan bij mijn Beierse Bom die ik als enig vergelijkingsmateriaal heb Thanks!
Ik ben heel benieuwd waarom er dan een draad uitgefikt is! Tips en ideeën zijn welkom - en ik houd jullie op de hoogte…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Meer nieuws:
Tellerbak eruit gepulkt (lekker makkelijk wel!) en de bedrading bekeken. Nu zijn dus de voedingsdraad van het contactslot en de draad vanaf daar naar de bobine verkoold. Nu zitten die draden in één bundel, dus welke dader en welke slachtoffer is is niet helemaal zeker.
Daarna maar eens wezen meten. Bij een statische meting (want de Dame start dus niet) is er niets merkwaardigs aan de hand. Ook een hotwire van de accu naar de bobine geeft geen gekke resultaten - wordt ook niet warm. Gascircuit en ontstekingscircuit geven geen bijzondere symptomen of metingen.
Als er sluiting in de voedingsdraad van het contactslot zit, brandt toch alleen die af en niet de bobinedraad nog buiten de bundel?? Dus die draad lijkt me meer slachtoffer van de brand… De sluiting zou dan bij de bobine of de weerstand daarop te vinden moeten zijn, want de hele draad tot daar is gebraden…
Rara politiepet! Morgen meer onderzoekingen… Als iemand iets weet…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Update:
De meeste bedrading is nu weer in orde, inclusief loshangende zooi waarvan nog niet eens helemaal duidelijk is waar het voor dient. In ieder geval dient het niet om zijn dagen als loshangende zooi te slijten…
Het contactslot kon er makkelijk uit; dat was al eens eerder gedaan. Wel moet je even op die derde moer onder het cilindertje letten, anders zit je zó weer een uur onnodig achteruit te bidden. Met het dash zover gestript kon ik wel mooi zien dat het schutbord onder de voorruit nog als nieuw is, dus dat is dan wel weer mooi meegenomen !
Nu komt morgen het spannende gedeelte! Waarom is de boel gaan kortsluiten? Ik verdenk toch de voorschakelweerstand ervan ermee gekapt te zijn - dus dan mag die Bosch Blue Coil het even een tijdje zónder regelen, dan kan de Dame op zijn minst plaatsmaken om mijn andere automobiele sores te verhelpen voor de derde trip naar het Thüringerwald! Het Uur U nadert…
Mooi. Lang genoeg gezwateld hebbende groet ik U,
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zó! Heb je dan een unieke panne? Kortsluiting via het huis van de voorschakelweerstand, doordat de voeding vanaf het contactslot er qua stekkertje te ver op zat en de andere kant werd getreiterd door het beugeltje dat o.a. de tellerkabel op zijn plaats houdt… Alle draden zitten er weer in. Morgen proefzweven - ijs en weder dienende…
Zelfde zender, andere tijd voor het resultaat…
Derk
PS wanneer zal ik eindelijk eens normale pech hebben in plaats van deze onzinmankementjes?
Edit om toe te voegen: de Dame zweeft weer. Mij benieuwen of die Blue Coil deze opstelling lief gaat vinden. Maar we merken ‘t wel…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!