michel-16v schreef:Zijn trouwens allebei de kentekens bekend van de 2 sports uit de film :
Voor zover ik weet is de eerste rode BX Sport, die tijdens de opnames is gebruikt, gecrasht. Die heeft daarna nooit een kenteken gekregen. In de Flodder-films hadden de meeste auto’s namelijk een fantasie-kenteken (witte letters op een zwarte ondergrond). Sjakies 2CV (HP-79-DX) was een uitzondering.
Of die Sport meteen is gesloopt of in onderdelen is verkocht, weet ik echter niet.
De opnames moesten door, dus werd er door de crew een nieuwe rode BX Sport gekocht (“polaroid” ) . Die is na de opnames dus op kenteken gezet (PD-41-JT).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
stan schreef:michel-16v Geplaatst: 18 Jun 2007 18:03 Onderwerp:
Kep toch nog een slecht punt gevonden, uitlaat is niet veel meer. Komt binnenkort een nieuwtje onder.Ik ben zeer tevreden met de algehele staat van deze sport
zoekt en gij zult vinden je hebt een juweeltje gekocht man wees er trots op
Ben erg trots erop, en je vind altijd wel iets aan een oude auto.
Vanavond nog even bezig geweest, bougiekabels uitgewisseld met andere, gebruikte. Hij liep meteen beter en goed op 4 poten, maar na 5 km kwam het inhouden weer terug. De cilinder aan het vliegwiel doet niet mee, maar vonkt wel. Kga morgen nieuwe bougies steken. Tevens uitlaat bestellen, en een voorraadbol. Deze tikt constant en is hinderlijk onder het rijden.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
errug gaaf blijft die wel!!!
wil hem wel is zien op een meeting
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX SPORT
- 2CV Special
McDean schreef:errug gaaf blijft die wel!!!
Hij zal zeker nog op een meeting komen, zowiezo de volgende waar ik naar toe ga.
michel-16v schreef:McDean schreef:errug gaaf blijft die wel!!!
Hij zal zeker nog op een meeting komen, zowiezo de volgende waar ik naar toe ga.
jammer dat je er zondag niet was want een sport was daar helaas niet
- BX SPORT
- 2CV Special
citroenc2 schreef:michel-16v schreef:McDean schreef:errug gaaf blijft die wel!!!
Ik heb hem pas van zaterdagmiddag, dus zondag wastie nog niet verzekerd.
En ik moest van de 16v nog wat spullen halen. Ik was eerst wel van plan nog te komen, maar zonder verzekering is nogal risico
michel-16v schreef:citroenc2 schreef:michel-16v schreef:McDean schreef:errug gaaf blijft die wel!!!
Ik heb hem pas van zaterdagmiddag, dus zondag wastie nog niet verzekerd.
En ik moest van de 16v nog wat spullen halen. Ik was eerst wel van plan nog te komen, maar zonder verzekering is nogal risico
idd zonder verzekering moet je niet gaan rijden
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hopelijk heb ik de volgende meeting dan mijn BX 1400 sport ook klaar
want dan zijn er meteen 2 sports
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX SPORT
- 2CV Special
Vanavond wat fototjes gemaakt zodat hij er wat duidelijker op staat.
Verder vandaag de bougies vervangen, maar dit hielp niet.
Nog steeds niet goed lopen van de motor.
Ik krijg het vermoeden dat 1 cilinder geen brandstof krijgt of te weinig.
Stationair doet cil 1 niet mee, en bij een heel klein beetje gas wel. Maar bij belasting onder het rijden valt deze cilinder uit.
Word nog wat zoekwerk.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
ziet er goed uit
laat anders alles eens afstellen helpt soms wel eens
- BX SPORT
- 2CV Special
Had ik ook in gedachten, maar ik heb ook gezien dat de carburateurrubbers niet meer in nieuwstaat zijn. Maar ze zijn allebei hetzelfde van staat dus lijkt me niet dat het daarin zit.
Wow, wat een mooie Sport!
Hij glimt zo mooi. Hét bewijs hoe mooi Gris Renard is met zonneschijn.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Stel je carburateurs maar een keer af, ik wil het eventueel wel voor je doen maar woon niet echt dichtbij..
Rij anders ff langs de alfa dealer, die hebben het spul er wel voor liggen en doen t graag voor je.
Draai de CO-schroeven iets verder uit dan op de specificaties staat, dan loopt ie n stuk rustiger en zuiniger.
Ik heb eventueel nog wel wat afstelgegevens en uitleg daarbij liggen. Als je dat wil hebben moet je maar ff pb-en.
XBXG schreef:michel-16v schreef:Zijn trouwens allebei de kentekens bekend van de 2 sports uit de film :
Voor zover ik weet is de eerste rode BX Sport, die tijdens de opnames is gebruikt, gecrasht. Die heeft daarna nooit een kenteken gekregen. In de Flodder-films hadden de meeste auto’s namelijk een fantasie-kenteken (witte letters op een zwarte ondergrond). Sjakies 2CV (HP-79-DX) was een uitzondering.
Of die Sport meteen is gesloopt of in onderdelen is verkocht, weet ik echter niet.
De opnames moesten door, dus werd er door de crew een nieuwe rode BX Sport gekocht (“polaroid” ) . Die is na de opnames dus op kenteken gezet (PD-41-JT).
Het verhaal klopt niet helemaal. Bij de film flodder zijn 2 sportjes geleend van Citroen Nederland, net als een CX turboII. Die sportjes waren te herkennen aan 1 met en 1 zonder ronde koplampen. Er waren reeds kentekens voor aangevraagd en na de film gingen ze dus terug naar Citroen Nederland en werden met kenteken afgeleverd bij 1 of 2 dealers. Een van deze 2 verongelukte helaas enkele weken na aflevering en is niet meer. De andere (PD-41-JT) staat dus nu te koop in Winterswijk en is nog van Remco Kubbe. Het verhaal is nog niet 100% bevestigd maar wel 99% en ook kloppen de kenteken gegevens perfect in het register. De gecrashte Sport heeft kenteken PD-43-JT gehad…. waarschijnlijk zijn wel wat onderdelen van deze auto als reserve ergens bij een garage op de plank terecht gekomen maar auto is totaal gesloopt.
Groetjes
Harry Prins
BX SPORT REGISTER
BX 16V REGISTER
BX 4TC REGISTER
De enige keer dat ik me vergiste was toen ik dacht dat ik me vergiste…